VårBebisar i Lerum -09 Del 3
Emma: Jag tror man kan köpa dragkejda på Jonslundstvätten (osäker på om den verkligen heter så..) i Brobacken.
Emma: Jag tror man kan köpa dragkejda på Jonslundstvätten (osäker på om den verkligen heter så..) i Brobacken.
Hej hej alla!
Min första semester dag är nu här ...
Jag har sett till så jag har att göra idag ... =) Ska städa två bilar, betala räkningar, klippa mig (förhoppningsvis), tvätta de två bilarna (visserligen på shell) .. Ja, de blir till att börja med ialla fall. Få se hur lång tid det tar och vad jag ska hitta på sen.
Hoppas d känns lite bättre för er alla. Man behöver få utlopp för gnällventilen ibland.
Just nu kör jag övertalningskampanj för vår nya familjemedlem att de är helt ok att komma nu .. =) Fast först måste jag hinna städa bilarna..
Vi blev en volvo kombi rikare igår. Den har allt vi inte ville ha .. Mossgrön och ljusinredning. Mikael (min sambo) blev lite desperat efter en "riktigt" bil i helgen. Så nu har vi en, den är helt ok... finare än vår racersaab =)
Ha en härlig dag! Jag hoppas att solen tittar fram lite mer!
Kram kram på er
Har varit hos BM idag, ghelt ok idag med =)
Jag försöker köra en liten övertalningskampanj för bebis ... att de är helt ok att komma ut lite tidigare. Jag vet inte om den funkar, få se ..
Men jag har lite less på de onda och att hur man än gör så är det obekvämt .
Måndag:
Helena
Ida
Emma
Titti (innan kl 13)
Tisdag:
Mia
Emma
Jane
Onsdag:
Helena
Ida
Emma
Jane
Torsdag:
Helena
Mia
Ida
Titti
Jane
Fredag:
Helena
Titti
Jane
12 på aludden passar bra för mig
Tack för lunchen igår! Roligt med så många trevliga människor =)
Är texten svår att läsa ber jag så hemsRkt mycket om ursäkt.. funderar på om vi fått virus på den nya laptopen =( Markören hoppar mest omkring när man minst anar..
Jag ses gärna nästa vecka ..
Kan varje dag utan tisdag kl. 13 och fredag kl. 11.30.
Jag bjuder gärna hem oxå senare .. Vårt hus är inte så stort men finns de hjärterum finns de stjärterum (eller vad är det man brukar säga ) =)
Ha en hrälig helg!
Vi får hoppas de blir lite bättre väder..
Hejsan jag är tillbaka igen!
Hoppas ni hade en trevlig fika hos Hanna, jag ber om ursäkt för att jag missa lämna återbud, Hanna =)
Jag ser att ryktet spritt sig ... =)
Japp, vi fick en liten Isa i måndags morse. Hon är 48 cm lång och 2915 gram tung ...
Förlossningen gick jätte bra! Berättar mer senare. Vi alla mår väldigt bra bortsett från en trött sambo.
Isa är än så länge en snäll och beskedlig tjej, äter och sover bra. Är trevlig och social (tills hon blir trött och somnar) när folk hälsar på.
Nu har vi även hämtat vår barnvagn så jag är gärna oxå med och promenerar.
GRATTIS EMMA !!
Ha de gott!
Kram Jane
Grattis igen Emma! Skönt att höra att ni mår bra...
Härligt Caroline med så få dagar kvar ! =)
Min förlossning började med att slemproppen släppte på söndag morgon, men som vi alla vet behöver ju inte det betyda något.
Vi åkte iväg till min pappa för att han och Mikael skulle såga ved. Efter det bar det iväg till Mikaels farmor på middag.
Så när vi äntligen kommit hem och satt oss i soffan, då gick vattnet (kl. 22). En smärre syndaflod!
Vi åkte in för kontroll men valde att åka hem igen eftersom jag inte hade så mycket värkar. Vi hann inte vara hemma mer än ca 40 min innan värkarna tilltog och vi åkte in igen(var inne ca till kl. 01). Då var jag öppen 3 cm. Fick bada, det var skönt en stund. Efter det prova jag lustgasen, är inget störrre fan av den. Eftersom inte lustgasen funkade så bra på mig undrade barnmorskan om jag ville ha någon annan smärtlindring och då kom vi överrens om att jag skulle prova ryggbedövningen. God bless you! Den var ju grym! Tyvärr gjorde den att jag inte kände krystvärkanrna så barnmorskan besluatde att plocka bort EDA:n efter ett par timmar. Jag fick även värkstimuleranddropp. När det var satt föddes hon en halvtimma senare (kl. 8 måndag morgon).
Jag sprack inte så mycket behövde sys med 2 stygn. Vi mådde alla väldigt bra efter förlossningen, lite trötta dock.
Inatt sov Isa jätte bra... hittills har hon varit en exemplarisk bebis. Just nu sover hon gott i vagn, den verkar hon trivas i.
Jag rekommenderar också EDA även om det kan ta lite längre tid. Det var skönt att kunna få slappna av ordentligt.
Jag kan tyvärr inte på onsdag, Mikael ska lämna sin motorcykel på service på förmiddagen då behöver jag hämta honom sen kommer bvc hem kl. 14.
Carro: Hos oss går det väldigt bra. Isa är en så himla snäll bebis (än så länge.. ) sover och äter bra. Jag är väldigt sugen på att få komma ut bland folk. Vi har haft en del besök och då får man ju försöka se till att vara hemma ;)
Tack Åsa för att vi fick komma! Jätte kul med fika och träffa alla igen.