VårBebisar i Lerum -09 Del 3
Välkommen tillbaka Åsa.
Hoppas ni mår bra.
Lycka till nu Sara! Gud va härligt!
Det blir ingen fika för min del... Har fullt upp tyvärr... Nu är det frukost, sen börja plocka lite....
Ha en underbar lördag!
Välkommen tillbaka Åsa.
Hoppas ni mår bra.
Lycka till nu Sara! Gud va härligt!
Det blir ingen fika för min del... Har fullt upp tyvärr... Nu är det frukost, sen börja plocka lite....
Ha en underbar lördag!
Nu är vi hemma igen. Har varit och kikat på badkarsrallyt i partille, shoppat på Polarn & Pyret utan att betala (glömde självklart kortet hemma) så det blir till att åka tillbaka imorgon. I övrigt har dom massa rea där nu. Köpte första bebisplagget.
Klarade mig från en poliskontroll i partille, vilket var tur efter som även körkortet låg kvar på köksbordet.
Nu ska jag ta och börja plocka och städa... har ingen större lust men men.. Oscar är ute och leker i sin fina sandlåda. Sååååå det är väl bara att sätta igång då... suck....
Gud va det låter mysigt Åsa.
Nu är oscar ute och leker sen en stund tillbaka. Jag själv ska ta disken. Sen blir det allum och betalakläderna påpolarn. Efter det ska vi tillkompisens stall och titta på nya lamm och fika lite. När vi ändå är där ska vi ta en promenad till Torpet freden och äta våfflor.
Ha en mysig dag!
Nu är vi hemma igen. Har varit i stallet hela dagen. Fåren klämde ut sina lamm medans vi var där. Dom var så små och söta. Så oscar har matat fåren idag, hjälpt till med mockningen hos kompisens häst, tagit in honom från hagen och haft det mysigt.
Nu sitter han i soffan och är dundertrött. Antar att det blir ett bad och sen sängen för hans del.
Vi gick ju från Jonsereds herrgård till Torpet freden på en promenad, endast uppförsbackar och sen köpte vi våffla där. Dom hade även haft mulledag så han hade roligt med alla barnen som var där.
Det har varit fullt ös för honom idag.
Idag ska jag äta godis och lantchips och det ska bli SÅÅÅÅÅ gott!!!
Är inte alls någn gottegris... *ler*
Torsdag och fredag funkar för mig med. Torsdag utan oscar och fredag med.
Idag ska nog min bil få nya skor. Känner att det är på tiden. Borde gå ut och städa den också. Aningen skitig....
Ska nog ta mig en tur till allum i eftermiddag, ensam! Kika runt lite och även köpa ett nyt batteri till kameran. Även om den inte används så flitigt på sista tiden så känner jag mig ändå lite naken utan den.
Nu ska det hängas tvätt..... Alltid är det något tråkigt som måste göras...
Ett jättegrattis till sonen Sara!!
Jag bokar in 12 på torsdag. Samma plats?
caroline: Vi gick på babysim med oscar i partille via Aquabarn.Kommer inte göra om det igen. Det var dyrt och rätt meningslöst. Men vad jag har fattat så har dom drop in på vattenpalatset vilket jag kommer testa om det funkar med dagistiderna.
Funderar på att även i år köpa deras familje-vipkort. Har för mig att det kostade 3000 för hela familjen i ett år. Då får man bada och allt sånt hur mycket man vill. Babysim och vattengympa ingår också. Helt perfekt!
Nu ska jag slänga mig i soffan, titta på wallander (beckfilmerna var utlånade) och äta en smarrig frukost.
Höres under dagen!
*räcker upp en hand* Oscar kan inte somna själv. Vilket är ganska jobbigt ibland. Det är inte alltid man känner för att ligga i sängen med honom upp emot en timme på kvällen. Men det är ju mitt egna fel...Eftersom han var kolikbarn när han var liten så gjorde jag det som var bekvämast för mig. Vi fick gå runt med honom i famnen tills han somnade. Försökte man lägga ner honom så vaknade han.
Så det är nästan att jag tycker synd om nästa bebis, för den kommer nog få skrika lite merän vad oscar gjorde... Vill inte ha det så en gång till. men man är väl lite lugnare med andra barnet.
minns inte riktigt hur jag gjorde, men antar att jag plockade upp honom. eftersom han skrek såpass mycket ändå, så orkade jag inte med det. det knäckte mig ganska så bra faktiskt.. visst hade jag patrik hemma men jag kunde inte koppla av för det... det var ju på kvällarna oscar var värst så även om patrik tog honom så var jag hemma. ville inte gå ut i björndammen på kvällen. rena självmordet nästan ju... på dagarna var jag ute mycket och då var det ingen fara...
God kväll!
Nu har vi precis ätit. Jag var duktig och grillade. Alltid lika gott.
Har även fått tvättat min bil och gnuggat rent sommardäcken, eller färgarna för att vara exakt. Till helgen åker dom på.
Patrik var inte så jätteintresserad att sätta på dom nu med tanke på hur vägen ser ut.
Jag har även shoppat på rea idag också. Fast denna gången på Lindex. Ett par jeans och en fixtröja till oscar.129kr. Perfekt! Skulle gått på 400 ordinare.
Får se om jag hittar något mer imorgon. Ska till allum en sväng.Måste köpa ett nytt batteri till kameran.
Nu ska jag ta och gå ut lite. Mina gossar är ute någonstans. ![]()
Tyvärr får jag hoppa lunchen imorgon om det blev någon. Oscar har feber och sin underbara mega-astma-hosta. Ska försöka komma till läkaren imorgon så jag kan få hostmedicin och ventolin utskrivet... Stackarn kan ju inte sova på natten.Hostar till han spyr och allt sån där. Nu sitter han i soffan och tittar på nemo och hostar som en dåre. Utan att ens anstränga sig. Tycker så synd om honom.
nu ska jag ta och sortera hans kläder och sen blir det till att börja med middagen.