• lillaC

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Å, den där hickan som var så mysig i magen är mest till besvär så här på utsidan!

När vi umgås och ha som trevligast sätter den igång och verkar vara riktigt störande och till och med göra lite ont ibland.
    "Nu blir hon snart tirriterad", säger Noah. Och det har han ju rätt i. Så då blir det till att amma lite till och då blir lilla fröken så trött, så trött...

• lillaC

Sara: Vi kan väl höras imorgon, när vi kännt av dagsform hos barn och väder? Skickar dig mitt nr på facebook.

• lillaC

Idag hade jag för en gångs skull tänkt ta bilen för att lämna Noah på förskolan. Precis när vi skulle gå ringer Andreas och säger att han fått med alla bilnycklar till jobbet...
    Fina sonen meddelar då att han ändå ville cykla!

Det blev till att dra på alla regnkläder, flytta över Hannah till vagnen och ge sig ut i rusket. Så fick jag ju lite extra luft och handlat potatis till ikväll!

Så det blir ju riktigt mycket promenerande idag. Till Aludden och sedan förskolan och hem!

Ses om en stund

• lillaC

Tyckte också att det var riktigt trevligt på lunchen idag. Tackar för detta!

Jag träffas gärna nån gång nästa vecka. Kanske ska vi prova på att ses hemma hos nån, det blev ju rätt så trångt med alla vagnar på Aludden. Jag kan torsdag och fredag nästa vecka mellan kl 9-14.

Idag hade lillskruttan ett långt vaken pass mellan kl 16-19:30 och sover nu. Undrar om det är för natten och det kan få fortsätta så här framöver? Försöker intala mig själv att det nog bara är en tillfällighet, men man kan ju alltid hoppas...

Hoppas att alla får en så skön natt det nu bara går!

• lillaC

Verkar som att det blir på tors nästa vecka. Kan vi säga 11-11:30 så blir det inte så kort för oss som ska iväg och hämta på förskolan? Nästa gång kan vi vara hos oss, vi inte så mycket renovering på gång just nu...
    Om det är någon som behöver åka med till Hanna nästa vecka s har jag plats över.

• lillaC

Jag kan nog inte om det blir på onsdag, då har jag Noah hemma. Är det någon som vill gå en sväng på torsdag eller fredag istället?

• lillaC

Noah och Andreas var på kosläppet igår tillsammans med ett gäng andra människor. Min syster var med och sålde korv och de sålde över 800 st! Jag stannade hemma med Hannah och fick till en riktigt bra dag som flöt på bra och slutade redan kl 20:45. Då var lilla mamman glad...

På eftermiddagen igår var Noah på barnkalas. 18 st 4- åringar utklädda till pirater tog de föräldrarna hand om i två timmar. Där har ni något att se fram emot!

Veckan som kommer verkar bli fullt upp för min del, och den lilla tomma tid som blir kvar håller jag mig nog hemmavid för att inte tappa alla rutiner.
    På fredag är jag hemma hela dagen om det är någon som vill komma förbi och fika och kanske gå en promenad.

Om det blir en träff i nästa vecka kan jag säkert vara med.

• lillaC

Åsa: Jag bor på Hallsås. Åker gärna iväg för en promenad i vanliga fall, men just den här veckan är så rörig att jag gärna vill undvika i och ur bilstol/vagn på fredag.

Igår och idag har min lilla verkligen vaknat till och ler och till och med skrattar massor. Härligt!

• lillaC

Inatt sov min lilla fröken 21-07, med en kort amning kl 4! Idag blir det världens snurrigaste dag, typiskt att det ska röra till sig när det äntligen börjar bli ordning.
    Först ska jag till sjukjymnasten på Östra (fråga mig inte vad hon ska göra) på efterkontroll för att jag fick sy så mycket. Sen ska vi jobba på Noahs förskola mellan 14:30- 17:30.
    SEN ska jag på anställningsintervju kl 18:45! Hannah dricker ersättning och/eller utpumpad bröstmjölk på kvällen förutom vanlig amning, men jag vågar inte riktigt åka utan att ta med henne ännu. Får se hur den här dagen slutar...

Men det verkar ju som att det fina vädret kommer tillbaka, så det är ju synd att klaga! Hoppas att ni har det bra allihop.

• lillaC

Härligt med Babybjörn. Jag minns att Noah bodde i den när han var liten och vi renoverade. Så skönt när man hittar något som funkar!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3