• lillaC

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Fika/ promenad hos mig imorgon kl 12. Välkomna ni som vill/kan.

Idag har jag varit på Sport outlet på Eriksberg och köpt mig ett riktigt bra regnställ. Sen har jag fått tag på en Ergo bärsele på Blocket. En bra dag med andra ord!

• lillaC

Grattis alla nya bebisar! (Vet inte om jag har sagt det..)

Idag har jag och Hannah, tillsammans med min syster, varit i Jönköping på dop. Lillskruttan sov dit, nästan hela tiden där, och hela vägen hem. Väl hemma har hon omväxlande ätit, slumrat och gnällt. Får väl se hur kvällen blir, hon verkar ju redan vara en tjej som gillar rutiner, och idag har ju inget varit som vanligt...

Är det någon som vill köpa en babybjörn active? Jag använde den mycket till Noah, men Hanah verkar inte gilla den, och nu kommer jag nog använda min nya Ergo!

• lillaC

Jag kanske är med på onsdag om det funkar med våra mat och sovtider. Ska till bvc kl 11:45. Vart och när tänkte ni ses?

• lillaC

God morgon!

Idag har vi inga planer, förutom att jag och Noah ska hjälpas åt att hålla Hannah vaken så att vi kan börja vända hennes dygnsrytm en aning...

Jag har inte provat Ergon ännu, eftersom Hannah är lite för liten och att jag ville tvätta den först. Hoppas på många sköna skogspromenader, när Hannah blir lite större och kan hålla huvudet ordentligt!

• lillaC

Caroline- små randiga, tjocka bebisstrumpor som är riktigt bra finns på Ullared. Annars är det riktigt svårt att hitta strumpor som sitter kvar på de små fötterna!

Vi ska ju till läkaren på bvc imorgon, tror att det är kl 11:45. Ev kommer vi upp till dig Åsa en sväng om det är så att det känns som att det funkar.

• lillaC

Hej!

Ni får gärna komma hem till mig och fika på fredag. Kanske kl 11 eftersom jag måste hämta på förskolan 13:45?
    (Vi har katter, hoppas att ingen är allergisk!)

• lillaC

Vi är också lite förkylda, men vi behöver ju inte var så nära varandra! Livet med småbarn en ständig förkylning, det går inte att undvika....

• lillaC

Visst, det är helt ok. Vi är ju inte sjuka på något sätt, men jag förstår om du vill försöka att hålla er friska lite till. Ses en annan dag!

• lillaC

Äntligen helg!
    Jag tycker verkligen att veckorna flyter på jättebra, den här veckan har jag haft Noah hemma 3 dagar och vi har verkligen haft mysigt. MEN det är ju skönt när det blir helg och vi är två vuxna...
    Vi har börjat komma lite bättre i ordning och Hannah är mycket mer vaken och med på dagarna, kan vara vaken ca 1,5- 2 h. Glad som en liten sol för det mesta. Vi har i flera dagar nu lagt henne vid kl 20 på kvällen. Hon vaknat till några gånger och somnat om efter lite "vagning". Det funkar verkligen bra med innevagn!

Hur har ni det? Hur sover och äter era små?

Hoppas att ni får en skön helg i sommarvärmen!

• lillaC

Jag kan fika torsdag och fredag. Vi kan ju göra ett nytt försök att vara här, det var ju bara Anna och Jane som vågade sig hit sist...

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3