• kvastfening

Vi med Kronan-vagnar del 10

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40293373.html

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 09:00
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 10
  • Tinnys

UllaBella. Min son sover på mage vagnen, den har aldrig tippat. Enda gången jag känner att den blir ostadig är när man har en massa jackor hängande över handtaget, men det blir ju alla vagnar...

• UllaBella

Ja, det var fullt liggläge men hon har alltid legat fastspänd, så hon har inte legat "fel" i den, eller liksom krupit upp för långt mot sufletten. Förhoppningsvis så är det bara vår sulky som det är nåt knas med. Nu ska vi ju skicka tillbaka den så får de kolla den. Vi har köpt en annan vagn ändå. Känner mig inte säker att använda den längre, tyvärr.

• drS

Har fått svar från kundtjänst ang tvätt av skötväska. Det är handtvätt och dropptorkning som gällerifall nån anna undrar också.

• Pearl22

På tal om skötväska... har ni sett de nya skötväskorna på hemsidan? De verkar mycket smartare med liksom inbyggda fästen till vagnhandtaget på axelremmen. Jag tycker det är lite smådrygt att behöva ta bort axelremmen varje gång jag ska ha väskan på vagnen..det går ju att bara hänga den över handtaget också iofs, men jag tycker väskan kommer så långt ner då...

• JungfruMaria

Jag har kortat/dragit ihop axelremmen och då hamnar den inte nå långt ner när jag hänger den över handtaget.

Tips!

Förresten....för ett bra tag sen läste jag om nån som hade problem med det nedersta läget på handtaget på duovagnen och jag hade samma problem när vi fick hem vår vagn. Jag mailade kundtjänsten o frågade o fick svar att det ska inte vara/låta nåt klick längst ner för det är liksom inget läge där. Då blev jag lite besviken för jag ville ha handtaget där nere då jag är lite kortare. Om vi satte handtaget i nedersta ändå o ruskade vagnen så pluppade plupparna ut till slut men så kan man ju inte hålla på. Då sprayade maken plupparna med en spray (tror det var siliconspray, jag kan fråga om nån vill veta) och sen ruskade han till vagnen så plupparna åkte ut o nu har vi haft handtaget i det läget i några dagar (vi använder den inte än då bebisen inte kommer förräns i augusti). Om vi nu tar upp handtaget till ett annat läge och tar tillbaks det till det nedersta (som egentligen inte finns...) så åker plupparna ut på en gång o det funkar jättebra!

• kvastfening
    Pearl22 skrev 2009-04-17 15:42:07 följande:
    På tal om skötväska... har ni sett de nya skötväskorna på hemsidan? De verkar mycket smartare med liksom inbyggda fästen till vagnhandtaget på axelremmen. Jag tycker det är lite smådrygt att behöva ta bort axelremmen varje gång jag ska ha väskan på vagnen..det går ju att bara hänga den över handtaget också iofs, men jag tycker väskan kommer så långt ner då...
    Här finns det beskrivet hur man kan bygga om skötväskan så att man inte behöver ta bort remmen: www.familjeliv.se/hem/pappa_i_april/galleri.php
  • Caeruleus

Hur kommer det sig att det finns så få bilder i bildtråden?
    Är jättesugen på att se bilder på era vagnar....någ0n som vill visa sin vagn?

• Pearl22
    Caeruleus skrev 2009-04-17 19:38:49 följande:
    Hur kommer det sig att det finns så få bilder i bildtråden?Är jättesugen på att se bilder på era vagnar....någ0n som vill visa sin vagn?
    Kan lägga in en bild på min... hur var det man gjorde nu igen?
  • Pearl22

Bildtråden är ju stängd upptäckte jag nu... men kan försöka lägga in bilderna här istället då...

Premiärturen för typ en månad sedan...

Bäddat fint för varmare väder

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 10