• pilliss

Påskkärring = flicka. Vad kan en pojke vara?????

Har haft en diskussion med några vänner ang. påsken.
    Sonen ska på påskfest på dagis.

Flickor brukar man ju klä som påskkärringar.
    Men pojkar då??? Vad kan man klä dom som?

Vet tex kyckligt och kanin/hare. Men då köper man ju dessa kläder.

Finns det nåt annat?

• Svar på tråden Påskkärring = flicka. Vad kan en pojke vara?????
  • Themis

Här är det påskkärringar och påskgubbar.

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • liv

Män har högre lön och fler fördelar. Kan inte vi brudar åtminstone få vara påskkärringar;)

• liv

Ja... Det är ju bara häxor som far till Blåkulla. Det skulle väl vara djävulen då men det känns ju inte så lämpligt. Och jag är förresten ganska säker på att djävulen är en tjej.

• marienna

Påskkärring, påskgubbe, häxa, tomte....alla varianterna fanns på förskolan idag. Sonen var påskkäring, en flicka var tomte. Låt de klä ut sig som vad de vill.

• kitkat

Imorgon är det påskfest på dagis. Tänkte att sonen ska vara påskkärring. Han har kvast, huckle och förkläde och sminkning såklart. Jag hoppas att det är OK. Frågade fröken om han kunde vara påskkärring, då sade hon att "här delar vi inte upp efter kön". Det var ju skönt att höra!

När går man påskkärring?
    Såg att nån skrev imorgon, skärtorsdag?
    Jag trodde man gör detta på lördag? På påskafton?      

• lille Birger

Min nalle klädde ut sig till en katt. Nalle

• cupcakekiller

När jag var liten så var mina killkompisar påskgubbar, de hade samma smink och sen någon hatt på sig oftast

• Lindsey Egot the only one

Påskgubbar

Rita ögonbryn, mustasch och fråknar

• Lindsey Egot the only one

Fråknar-fräknar

• Emmyl

Man klär ju ut sig till påskkärring, oavsett kön, men man kan väl säga påskgubbe om det känns bättre.

Svar på tråden Påskkärring = flicka. Vad kan en pojke vara?????