• Silverkatten06

Saker ni inte begriper hemma hos andra

Eftersom vi alla är olika finns det ju en del saker man funderar på när man kommer hem till andra. Saker som är självklara för en själv, men uppenbarligen inte för den man hälsar på hos. Vad begriper ni er inte på hemma hos andra?

Jag begriper mig tex inte på folk som inte har tvål i köket. Hur funkar det rent praktiskt egentligen? Springer de verkligen till toaletten och tvättar händerna före och under matlagning? Eller är det helt enkelt så äckligt att de lagar mat utan att tvätta händerna först?
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 22:56
    Nu finns en sidekick-tråd "Saker ni inte begriper att folk gör hemma hos er":

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m44478728.html
  • Svar på tråden Saker ni inte begriper hemma hos andra
  • Elli47

Jag brukar inte heller ha förkläde på mig men däremot brukar jag byta till oömma kläder när jag kommer hem från jobbet, så om jag skvätter lite på tröjan gör det inget.

• Luzita
    Elli47 skrev 2009-04-24 07:24:02 följande:
    Jag brukar inte heller ha förkläde på mig men däremot brukar jag byta till oömma kläder när jag kommer hem från jobbet, så om jag skvätter lite på tröjan gör det inget.
    samma här, fast ibland önskar jag ändå att jag hade tagit på mig förklädet.. hehe
  • Majuni

spår i toaletten
    illaluktande kylskåp
    sura disktrasor

spelar ingen roll hur välstädat det är i övrigt om de här sakerna finns..
    Annars kan jag tycka att det är hemtrevligt med lite röriga hem, visar på att folk lever!

• Gurkan
    Majuni skrev 2009-04-24 09:29:09 följande:
    spår i toaletten illaluktande kylskåp sura disktrasor spelar ingen roll hur välstädat det är i övrigt om de här sakerna finns.. Annars kan jag tycka att det är hemtrevligt med lite röriga hem, visar på att folk lever!
    hu! Sura disktrasor! Jag hatar att ta i en trasa och sen luktar händerna äckel-päckel hur mycket man än tvättar dem!
  • Lyckoprinsessan

På jobbet:

När någon av ens medarbetare inte har tagit bort bajsränderna i toan och inte satt i en ny rulle när de tagit sista papperet... Vi är 12 anställda, kom igen!!!

• Markisa

Kom på en till grej: jag förstår inte varför inte alla källsorterar. Någonting så litet kan man väl ändå göra för miljön, tycker jag.

• Amine

Majuni håller med dej. Men måste fråga, vad vet du om andras kylskåp.

• MiniEm
    YokohamaNr2 skrev 2009-04-23 11:31:19 följande:
    Vi har också kalla golv och jag har alltid tofflor, vinter som sommar jätteskönt, just nu har jag ett par riktigt fula tofflor som ser ut som katter....
    Ja sådana tofflor kan jag förstå, men varför hårda, osköna? Om man nu inte har specialtofflor med inlägg tex.
  • Silverkatten06
    MiniEm skrev 2009-04-24 20:44:45 följande:
    Ja sådana tofflor kan jag förstå, men varför hårda, osköna? Om man nu inte har specialtofflor med inlägg tex.
    Har också alltid undrat, men nu när jag är mammaledig och hemma mycket har jag upptäckt att vi har rätt hårda golv. Funderar allvarligt på att skaffa inneskor av den anledningen...
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • MiniEm
    Markisa skrev 2009-04-24 18:15:41 följande:
    Kom på en till grej: jag förstår inte varför inte alla källsorterar. Någonting så litet kan man väl ändå göra för miljön, tycker jag.
    Håller med fullständigt!! Det är ju lite ego att inte göra det enkla...
Svar på tråden Saker ni inte begriper hemma hos andra