• Silverkatten06

Saker ni inte begriper hemma hos andra

Eftersom vi alla är olika finns det ju en del saker man funderar på när man kommer hem till andra. Saker som är självklara för en själv, men uppenbarligen inte för den man hälsar på hos. Vad begriper ni er inte på hemma hos andra?

Jag begriper mig tex inte på folk som inte har tvål i köket. Hur funkar det rent praktiskt egentligen? Springer de verkligen till toaletten och tvättar händerna före och under matlagning? Eller är det helt enkelt så äckligt att de lagar mat utan att tvätta händerna först?
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 22:56
    Nu finns en sidekick-tråd "Saker ni inte begriper att folk gör hemma hos er":

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m44478728.html
  • Svar på tråden Saker ni inte begriper hemma hos andra
  • Senap
    Pallas skrev 2009-04-19 22:21:47 följande:
    Tja, det beror såklart på vad man vill ha för look. Om det är "kladdiga fingeravtryckslooken" man vill åt, så förstår jag inte varför den inte saluförs från början?
    Hmmm, jag har nog inte märkt av det då min son ylar efter servett så fort han blir kladdig.

Jag förstår inte hur folk ALLTID kan ha så infernaliskt prydligt hemma. Här räcker det med att vi kommer hem och tittar på posten som kommit så ligger det kläder och papper överallt.

Jag förstår inte hur man vill ha en öppen planlösning så man har köket i vardagsrummet. Matos i soffan liksom. {#lang_emotions_undecided} Jag vill tvärtom ha matsalen skild från köket så jag slipper se det då med.
    My sugar is raw
  • lokisse
    Berenike skrev 2009-04-21 13:15:19 följande:
    förstår inte hur folk kan ha barnsängar formade som typ bilar, fult som stryk
    fast det tycker nog inte barnen...
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Behemot

Jag förstår inte varför man har saker (exempelvis möbler) inplastade för att man är rädd att nöta och smutsa ner dem. (har sett det hos någon gammal tant)

Ett hem är ju till för att bo i och vad är det för poäng med att köpa en jättesnygg soffa om den inte får komma till sin rätt

• lokisse
    mästaren skrev 2009-04-21 13:23:45 följande:
    Jag förstår inte varför man har saker (exempelvis möbler) inplastade för att man är rädd att nöta och smutsa ner dem. (har sett det hos någon gammal tant)Ett hem är ju till för att bo i och vad är det för poäng med att köpa en jättesnygg soffa om den inte får komma till sin rätt
    hi hi hi ja en plastad soffa är en klasker... jag hade min madrass plastad (den var helt ny och irginalföpakningen)medans jag väntade barn typ dom sista veckorna
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Tifastar
    Jossebell skrev 2009-04-21 11:59:16 följande:
    Jag har så svårt att förstå hushåll som inte äger en symaskin. Hur bär man sig åt? Lyckas man alltid hitta kläder som har rätt längd/vidd. Lagar man inte kläder? Köper man alla gardiner färdiga och hur blir då längden rätt?
    Man åker till sin mamma som syr åt en =)
  • SaraoAlbin
    Shoegirl skrev 2009-04-21 13:18:09 följande:
    Hmmm, jag har nog inte märkt av det då min son ylar efter servett så fort han blir kladdig. Jag förstår inte hur folk ALLTID kan ha så infernaliskt prydligt hemma. Här räcker det med att vi kommer hem och tittar på posten som kommit så ligger det kläder och papper överallt.Jag förstår inte hur man vill ha en öppen planlösning så man har köket i vardagsrummet. Matos i soffan liksom. Jag vill tvärtom ha matsalen skild från köket så jag slipper se det då med.
    Vi har öppen planlösning. Vi trivs bra med det när vi t ex har vänner över så kan den som fixar med mat och dyl i köket ändå vara med i konversationen i vardagsrummet
    Det gäller att man har en bra fläkt så det inte blir matos i hela vardagsrummet.
    Vi är några riktiga slarvpottor så när vi har "öppet kök" tvingas vi att hålla någorlunda ordning i köket för att slippa sitta och titta på det.
  • Nyfiken gul

Alla som gnäller över sunkiga disktrasor och bakterier i hemmet.. har ni glömt att den snuskigaste prylen i ett hem är er egen mobiltelefon?

Hur länge sedan rengjorde ni den undrar jag lite stillsamt?

Tänk på allt som mobilen får vara med om...

Den följer med på toan och läggs på handfatet när man är klar
    Barnen kladdar med den
    Hela familjen använder samma mobil
    Man fipplar med den på jobbet med skitiga arbetarhänder
    Man tar i den med kladdiga glasshänder
    Bebisen drägglar över den
    Den ligger på en ölkladdig bardisk
    Man lägger den på golvet på offentliga toan när man är på krogen för att man inte har fickor
    Gud vet vad husdjuren gör med telefonen då och då
    osv osv osv...

o hur många tar i mobilen med rena händer?  och så ser man folk som tar mobilen i MUNNEN medan man tex öppnar bildörren på en parkering o liknande... *urk*

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Missundies

Nyfiken gul skrev 2009-04-22 11:22:18 följande:

Alla som gnäller över sunkiga disktrasor och bakterier i hemmet.. har ni glömt att den snuskigaste prylen i ett hem är er egen mobiltelefon?Hur länge sedan rengjorde ni den undrar jag lite stillsamt?Tänk på allt som mobilen får vara med om...Den följer med på toan och läggs på handfatet när man är klarBarnen kladdar med denHela familjen använder samma mobilMan fipplar med den på jobbet med skitiga arbetarhänderMan tar i den med kladdiga glasshänderBebisen drägglar över denDen ligger på en ölkladdig bardiskMan lägger den på golvet på offentliga toan när man är på krogen för att man inte har fickorGud vet vad husdjuren gör med telefonen då och dåosv osv osv...o hur många tar i mobilen med rena händer?  och så ser man folk som tar mobilen i MUNNEN medan man tex öppnar bildörren på en parkering o liknande... *urk*
    Och vad händer med dom människorna sen? Blir dom jättesjuka och kräker bajs? Nääää:-P Tro inte att jag är helt anti allt nu, jag gillar denna tråden.
  • Silverkatten06
    Nyfiken gul skrev 2009-04-22 11:22:18 följande:
    Alla som gnäller över sunkiga disktrasor och bakterier i hemmet.. har ni glömt att den snuskigaste prylen i ett hem är er egen mobiltelefon? Hur länge sedan rengjorde ni den undrar jag lite stillsamt? Tänk på allt som mobilen får vara med om... Den följer med på toan och läggs på handfatet när man är klar Barnen kladdar med den Hela familjen använder samma mobil Man fipplar med den på jobbet med skitiga arbetarhänder Man tar i den med kladdiga glasshänder Bebisen drägglar över den Den ligger på en ölkladdig bardisk Man lägger den på golvet på offentliga toan när man är på krogen för att man inte har fickor Gud vet vad husdjuren gör med telefonen då och då osv osv osv... o hur många tar i mobilen med rena händer?  och så ser man folk som tar mobilen i MUNNEN medan man tex öppnar bildörren på en parkering o liknande... *urk*
    Äsch, lite skit rensar magen och mycket gör dig mätt
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
Svar på tråden Saker ni inte begriper hemma hos andra