En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:32:39 följande:
Koloratur:Jag har inte läst alla inlägg men jag tror att de flesta är eniga i att bilbarnstol är absolut nödvändigt. Vill dela med mig av två händelser från min sambo som är polis.Tidigt förra våren var min sambo först på plats vid en singelolycka. Bilen var totalkvaddad och kvinnan på förarsätet var död redan när han kom. Räddningstjänsten kom till platsen och började såga upp taket. Min sambo gick omkring på åkern och började samla ihop plåtdelar och sådant (alls ska med in på analys). Då ser han en uppochnervänd bilbarnstol. Det vänder sig i magen på honom för han misstänker ju vad han ska hitta. Försiktigt med foten vänder han stolen och babyn börjar gallskrika. Inte en skråma! Bilbarnstolen hade vid kollisionen skyddat babyn från alla skador, även om den färdats flera meter genom luften. Nu i påskhelgen var han på en annan olycka. De två barnen hade suttit obältade på golvet i framsätet. De hade fortfarande kramat varandra när räddningstjänsten sågade upp bilen. En syn han aldrig kommer glömma. Hade de suttit i baksätet, bältade och bakåtvända (den ena var bara 1 år) hade de överlevt.Lycka till med din baby och hoppas allt går bra. Men snälla, kör inte ansvarslöst och för fort. Jag och min baby är också ute på vägarna. Och fastän jag gör allt för att han ska sitta säkert i framtiden är jag ju inte ensam i trafiken. Och om du orsakar en olycka så det händer min son något... Ja, då kan jag inte svara för vad jag gör.
* Jag skaffar genast skottsäker väst, livvakt och skills på shotgun *
DET ÄR EN SKÄMTTRÅD MÄNNISKA!