Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

paddanpuff skrev 2009-04-12 21:22:51 följande:
    Gäsp...
    Gäsp? nej, vi blir superpigga av cola och fredagsmys! :D
  • Koloratur
    SanSin skrev 2009-04-12 21:28:19 följande:
    Har bara läst TS...Jag tycker du är HELT ute och cyklar, det låter rent idiotiskt faktiskt.... klart som fan man måste ha barnstol. Vart ska annars kartan med öl spännas fast när man ska till fjällen. Tänk om man krockar så det går sönder, öl i hela bilen! Shit alltså! Skärpning TS!
    Jag vet! Just nu går jag ju på alkoholavvänjning efter min senaste rattfylla, men skulle jag bli sugen igen så är det ju alltid praktiskt att ha ett ölställ. Kanske i framsätet ändå, så att man kan ta sig en hutt medan man kör?
  • Koloratur

JAG är BÄST skrev 2009-04-12 21:31:42 följande:

EN till som inte läst tråden
    She has.
  • Koloratur
    anb skrev 2009-04-12 23:36:49 följande:
    JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DETTA ÄR ETT STORT JÄVLA APRIL SKÄMT ELLER NÅGOT.HUR FAN KAN MAN VARA SÅ OANSVARFULL ATT MAN INTE VILL LÄGGA MAX 3000 KR SOM ÄR EN ENGÅNGS KOSTNAD FÖR EN BILSTOL ÅT SITT BARN????? KAN NÅGON FÖRKLARA DET FÖR MIG??!!!OKEJ EN BILSTOL GÅR SÖNDER I EN KROCK MEN FORT FINNS BILSTOLEN TILL FÖR ATT MININERA RISKEN ATT BARNEN SKA DÖ I EN KROCK. MEN GÖR EN BRITNEY HA DIN UNGE I KNÄT DU SKA FAN INTE HA BARN....!!! LUST ATT RINGA SOCIALEN TUR ATT DET INTE FINNS MER INFORMATION OM DIG........
    det finns det, min blogg www.koloratur.devote.se
  • Koloratur
    Galathea skrev 2009-04-13 00:45:52 följande:
    Undrar om man kanske ska ta och leta reda på bilder från olyckor där barn inte suttit med bilbarnstol eller där barn suttit i famnen på sin mor eller far vid kollision.Min far jobbar inom räddningstjänsten och har visat mig många skäl till att både ha och inte ha säkerhetsbälte. Att ha barn i bilbarnstol i olika åldrar och sådant.Det är inte så mysigt att få se bilder på barn och vuxna från olyckor.Har dessutom fått veta att och sett bevis på hur svårt det är att hålla fast ett barn vid en krock i ganska låg hastighet. Ett barn väger extremt mycket mer än man tror då det slungas framåt i en kollision. och dessutom finns risken att ett barn kan bli krossat av sin egen mor eller far i en kollision om barnet sitter i famnen.Det är inget jag bara rabblar upp en massa teoretisk fakta utan ren fakta från verkligheten.Så jag anser att bilbarnstol är något man investerar i för framtiden och barnet inte för något annat.Dessutom så har flertalet försäkringsbolag som faktiskt lånar ut bilbarnstolar till familjer med bil och dom byter även ut dom ju äldre barnet blir och den sista bilbarnstolen får man köpa av dom.Så ett hett tips är att kolla upp med era försäkringsbolag om detta.
    hm, nja, bilen är ju oförsäkrad, har köpt den svart.... så vill helst inte ha några försäkringsgubbar snokandes....
  • Koloratur

starlight in the night skrev 2009-04-13 08:45:22 följande:

Detta var det sjukaste jag läst... Ni borde ju inta ha barn...Fy fan... hur kan DU/NI utsätta ert barn för sådan påtaglig fara?Jag kräker på er... (när han låter konstigt brukar vi stanna)Du ska bli anmäld till socialen, det är ju en sak som är säker..Hoppas att fler här har gjort detsamma...
    Detsamma älskling!
  • Koloratur

starlight in the night skrev 2009-04-13 10:00:41 följande:

Ja det missade ju givetvis jag..en ansvarsfull förälder..huh....Men ni som tycker det är kul med ett sådant sjukt inlägg..borde nog använda huvudet lite mer...FÖR DET FINNS GOTT OM FÖRÄLDRAR DÄRUTE SOM FAKTISKT INTE ANVÄNDER BILSTOLAR TILL SINA BARN....SKÄMTA ÄR SÄKERT JÄTTEKUL..MEN HALLÅ..VÄX UPP
    Nej, varför ska man göra det? Jag är bara barnet ju! Klart man måste få leka av sig!
  • Koloratur
    mammajoanna skrev 2009-04-13 10:01:32 följande:
    detta kan vara det sjukaste jag läst.. hur f-n kan man dra in på en livsviktig sak som bilstol? Jag brukar verkligen inte döma folk, men detta tycker jag faktiskt är helt sjukt. Framförallt när TS skriver att när sonen börjar hulka av säkerhetsbältet så stannar vi och fixar det. Usch jag får ont i magen..
    Ja, hulkningar är lite äckligt, nog får man ont i magen alltid! Men som flera har tipsat om så stoppar ju silvertejp även kräkningar.
  • Koloratur
    Millangbg skrev 2009-04-13 10:20:37 följande:
    Tycker den här tråden e helt otrolig... Skämt eller inte.. Man skämtar INTE om såna här saker... Ni har ingen respekt mot livet eller er själva.. Såna trådar som den här borde inte få finnas!
    Antingen skämtar man om allt, eller också skämtar man inte om något. Alla har olika gränser. Du, som antagligen aldrig hört eller dragit ett skämt, kan ju ajournera dig.
  • Koloratur
    Millangbg skrev 2009-04-13 10:24:22 följande:
    jag tål skämt om mycke, men det här va verkligen att gå över gränsen enligt mig. Tycker inte att det skämtas om sånt här.
    Ja, vi kan skämta om dig istället! :D
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!