Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Äsch, vi kan väl ignorera alla som försöker sabba tråden.

• Koloratur

Haha, nejdå, jag menar dom som tycker att det är för rått och omänskligt, för ROLIGT helt enkelt! ;P

• Koloratur

Sara Li skrev 2009-04-11 22:34:02 följande:

Ser det inte rätt fint ut när jag hela tiden skriver Sandlådan med stor bokstav tycker ni? Sorry... OT.
    Det är jättefint, du! :D
  • Koloratur
    TSadi skrev 2009-04-11 22:56:07 följande:
    sjukt att man kan skämta om såna saker, skule inte jag kuna göra om mina barn...
    Nä, men så är du antagligen antihumor, ger dina barn fem frukter om dagen och tvättar alltid händerna före maten också.
  • Koloratur
    Lii1 skrev 2009-04-11 23:14:24 följande:
    du skämtar hoppas jag..det finns stolar till barn som du även kan använda senare att barnet sitter framåt. Mitt barn är för värdefullt för mig att jag aldrig skulle tillåta mitt barn åka utan stol o bälte i en bil oavsett hur kort eller lång turen skulle bli. Vi har två bilar och har köpt två nya bilbarnstolar. dom kan även vändas framåt senare och funkar i några år.den kostnaden är ja beredd att ta för mitt barns skull. vi har tre barn så dom alla är lika viktig och inget barn har någonsin varit utan bilbarnstol.. Det finns ju faktiskt begangade stolar som man kan köpa om man vill det.. skulle ni krocka med barnet i bilen så ja det kan gå riktigt illa då om inte barnet sitter i bältet SJÄLV. sitter det i knät på en vuxen så krossar man barnet eftersom även vikten från den kommer på barnets knän eller kropp. Tycker att du ska kolla på blocket om de finns någon där.. för barnets skull o din skull.blir väldigt dyrt för att köra utan stol till barnet oxå om du blir stoppad o de är dyrare än att köpa en stol före..
    fast det är ju det här med att bilstolar faktiskt inte gör färden säkrare som oroar mig mest. Falsk trygghet, inget krocktest med levande barn har gjorts än så det är hög tid nu! Hur ska man annars veta att bilbarnstolar funkar?
  • Koloratur
    Lii1 skrev 2009-04-11 23:17:31 följande:
    skämt? sjuk skämt i så fall. vad vinna på det? att folk undrar om du inte är rädd om barnet.. har inte läst många inlägg men ja om det är ett skämt att skirva kanske det finns en annan sida för sånt skräp i stället för att göra folk förbannad
    det finns en sådan sida, den heter "Sandlådan" och finns på familjeliv.se
  • Koloratur
    festia skrev 2009-04-11 23:51:21 följande:
    Första tanken som slår mig när jag läser ditt inlägg ts, är att lägga ungen i bagageluckan! Ni kan väl göra ett andingshål? Lägg med lite leksaker och en ficklampa så är det ingen fara. Lär ju vara säkrare än att ha honom i bilen, jag menar föraren kanske bli så distraherad liksom.
    bagageluckan ärhelt okej, men herregud, ficklampa??!! Har du inte sett på jurassic park? Gör det så vet du varför du inte ska låta barnen leka med en ficklampa i bilen! ;)
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:19:32 följande:

Och vet du vad som händer med din son om han sitter i ditt knä vid en krock? Han blir till en sörja i ditt knä!
    men herregud, det finns ju tvättmaskin! Man får inte vara så känslig!
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:36:44 följande:

Jag tycker inte att detta är något att skämta om...Jag förlorade en elev i en bilolycka för drygt ett år sen. Ser ingen humor i det
    väldigt dumt av dig att ge dig in i humordiskussioner om du har obearbetade problem. Min pappa dog i cancer men inte sjutton bryter jag ihop när jag hör cancerskämt för det!
  • Koloratur
    ummAmira skrev 2009-04-12 00:58:42 följande:
    Men fy hur kan ni resonera så?När det gäller liv eller död är väl säkerhet något som går före pengar..eller är sonens säkerhet för dyr på 1300kr kanske? Och för er som är världens bästa bilförare som kan se in i framtiden att ni aldrig kommer krocka så finns det andra bilförare som kan köra rattfulla.Vi köpe både stol som hon kan ha fr 0-9 månader och sen den man har fr 1 år till 4 år.
    Nu kör ju bara min man sedan jag åkte dit för rattfylla... Han har som tur är åkt småvägar och klarat sig hittills, men visst får man köpa hem mycket minttabletter just nu.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!