Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Vånnan skrev 2009-04-14 10:44:40 följande:
    Har sträckläst sen igår o skrattat bort halva natten.Det bästa vore ju om barnet kunde köra själv så kan man ju skicka iväg det o handla o så medan man själv var hemma o tog ett skönt avslappnande bad i lugn o ro. Går säkert att palla upp dom i framsätet o använda platåskor eller nåt så dom når till pedalerna eller så kan de vara flera: en gasar, en styr osv. När jag var liten så fanns det inga bilbarnstolar. Jag o mina kusiner brukade stå mot bakryggstödet o vinka till bilarna bakom. När bilen svängde så svängde vi med o ramlade. Det var hysteriskt roligt. Vi klagade aldrig på nåt under bilfärden, möjligtvis för lite svängar ibland. Blev man trött så la man sej ner i sätet, hur skönt som helst. Man vill ju att ens barn ska ha det skönt o roligt under bilfärden :)
    Jag är ju med ett levande bsvis att det funkar utan stolar
  • JAG är BÄST

Love 4 Leo skrev 2009-04-14 10:53:26 följande:

Bara för att tråden ligger i "sandlådan" så behöver man ju inte skriva vad som hellst. Är det verkligen humor i detta?, jag kan inte se det roliga. Jag tror inte ni driver med de seriösa/allvarliga trådarna...bara en ursäkt för att få skriva vilken skit som helst...
    Tips läs inlägg 950
  • JAG är BÄST
    MilosMamma07 skrev 2009-04-14 10:51:31 följande:
    Vadå Bilbarnstol, vad är det? Aldrig hört talas om förut...Och seriöst får era ungar följa med er om ni åker nånstans? Våran är 1,5 år dagso börja ta lite ansvar, han får vara hemma med hundarna.
    Men utomordentligt bra va?, det är så underbart att läsa vilka föräldrar som har förstått dte är med uppfostran mellan djur å barn
  • JAG är BÄST
    MilosMamma07 skrev 2009-04-14 11:01:48 följande:
    Kan komma med många braförslag för er som har både barn o hundHa båda i en hundgård - ingen rymmerDricka ur samma skål - mindre diskMilo äter och kastar ner hälften på golvet som hunden äter - behöver inte köpa hundmat.Om nu både måste följa med nånstanms så är båda i hundburen - mer plats över till oss och dom landar mjukt på varandra om vi glider i diket.Bada samtidigt - sparar vatten.Ungen rider på hunden till dagis - behöver inte köpa vagn.Ja osv.
    Vilken stråland emamma du är . Det där med hund istället för vagn,,, utomordentligt bra snilladrag
  • JAG är BÄST
    Vånnan skrev 2009-04-14 11:03:28 följande:
    Att stoppa in ungen i hundburen med hunden tycker jag är ett bra förslag för då har de ju sällskap av varann o så blir det varmt o mjukt ....för hunden..
    Exakt,. Då kan man dessutom spara pengar på vinterkäder på ungen

"ännu mer pengar att spara"
  • JAG är BÄST
    BambiGBG skrev 2009-04-14 11:34:52 följande:
    jag stannade vid en olycke en gång..hennes son på två år låg framför bilen död och i baksätet låg en bil barnstol.hon satt vid ratten med bälte på sig...Det enda hon sa var : vi skulle ju bara den korta biten hem!!Tror ni att hon ångrade sig att hon ej satte sin son i bilbarnstolen??? En liten sak att fundera på!!!
    Tips till dig med, läs inlägg 950.
  • JAG är BÄST
    MilosMamma07 skrev 2009-04-14 11:07:52 följande:
    Å´h smaart ska genast säga upp dagis.Ja man tar väl hand om sin hund.Köpte ett regtäcke till han häromdagen, köpte ett till sonen med, bara vira runt hana, kalas ju. Billigt med 39< spänn för en helt regnset ju!
    Alltså vilka ideer vi kläcker åt varann
  • JAG är BÄST
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 11:44:57 följande:
    Men kära nån...hur kan man missa nära 1000 sarkastiska inlägg?! Läs # 950...

25öringarna har ju utgått
  • JAG är BÄST
    Vånnan skrev 2009-04-14 11:50:51 följande:
    Appropå krockkudde! har man ingen så kan man ju ta plastbehållarna inifrån vinboxarna o blåsa upp dom sen kan man tejpa ihop dom med silvertejp o vira runt barnet så kan det ju studsa hur det vill i bilen. Då slår man ju två flugor på smällen man kan dricka vin i massor samtidigt som det blir krocksäkert!
    Brilljant
    Vilken uppfinnare du är klart imponerad av dig.
  • JAG är BÄST
    Vånnan skrev 2009-04-14 11:55:54 följande:
    Ja, man försöker ju dra sitt strå till stacken i samhället ;)
    Det är så underbart med människor som tar sitt ansvar i samhället
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!