Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

mamse84 skrev 2009-04-14 12:46:48 följande:
    ja är inte förvånad att ni gör det , det finns många som gör det utan bilbarnstol. om jag skulle bara till ica med min dotter skulle hon sitta fram o gömmer sig. ica är nära. att färja så långt än 3 minuter är det nog rekommeradas bilbarnstol än att indraga körkort. man har ingen råd att plugga nuförtiden det är dyrt jämför med böter och indraga körkort.för barnens bästa är det nog bättre att tänka på deras säkerhet i bilen och annat.din son är 2,5 är nog nära tll min dotters ålder som är snart tre i maj. hon använder en vanlig bilbarnstol mycket lätt att bära eller flytta den. vi köpte en ONÖDIG bilbarnstol som är jävligt besvärligt skillanden med min dotters farmor som har den för de brukar vara ofta barnvakt:)bilbarnstolen använder till 7 år , det är värt det:)lycka till med funderinger och jag ber er faktiskt köpa , oavsett om den är fult eller tufft färg blandat allt man är bara tvungen att köpa såå billigt därför det är ett måste på det laget.
    Äääh, man behöver ju inte ta om körkortet,,onödig barlast
  • JAG är BÄST
    lollisen skrev 2009-04-14 12:51:49 följande:
    Så tidigt som möjligt innan de blir alldeles för oböjliga..
    Man blir stel snabbt, fråga mig som är 37 är vig som ett järnspett
  • JAG är BÄST
    tese79 skrev 2009-04-14 12:57:01 följande:
    Är detta allvarligt menat..? :O" Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet."Nej, självfallet blir inte risken att krocka mindre för att du har bilbarnstol, däremot OM det händer något så kan det rädda ditt barns liv.. det är det den är till för.Även om du kör lugnt o tryggt så kan en bilist köra över i din körbana inom loppet av en sekund.. (pga hjärtfel eller vad som helst) eller är det något som folk inte tänker på kan hända..? har du barnet löst i bilen? vad tror du händer vid en krock? ojojoj..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m43023513-102.html

Annars om du ids kan du läsa inlägg 950
  • JAG är BÄST
    lollisen skrev 2009-04-14 12:57:27 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-04-14 12:53:46 följande:
    Ja, jag kan bara sätta fötterna bakm huvudet och inte slå knut på mig själv som jag tidigare kunde... Jag är ändå 27...
  • JAG är BÄST
    Hikaru skrev 2009-04-14 13:01:08 följande:
    Det går utför fort. Själv är man vig som ett kylskåp.
    Ja, asså fatta
  • JAG är BÄST
    jojjetöza skrev 2009-04-14 13:42:29 följande:
    om ni tycker att detta e något att sitta o skämta om ja då har ni inte mycket till övers..mitt barn kanske har räddas just av en bilstol eller dött av någon som kört rattfyll..vist ska man ha humor men lite kvalitet o omsorg över den kanske..
    Lika trevligt varje gång nån moraliserar
    Psst, vi driver med dom som ANSER att det är onödigt med bilbarnstol,,,börja läsa lite trådar så ser du ironin med denna
  • JAG är BÄST
    Kaxmaja skrev 2009-04-14 13:52:43 följande:
    Gör ni inte Oj oj jag som suttit här med block och penna och samlat info om er och ska skicka ett mail till SOC
    Määh, det var ju inte din uppgift i tråden??
  • JAG är BÄST
    CTMT skrev 2009-04-14 14:05:37 följande:
    Man kan välja vad man skämtar om!Om din mor/far/syster/bror/barn hade haft dödlig cancer, hade du skämtat om det då?Om ditt barn hade dött i en bilolycka - hade du skämtat om det då?Om din mamma hade begått självmord - hade du skämtat om det då?Använd hjärnan och TÄNK EFTER! Det finns MÅNGA som har varit med om mycket här, t.ex. haft ett barn som omkommit i bilolycka. Skulle du förlorat ett barn på detta viset så hade du nog inte uppskattat denna tråden, TROTS att den ligger under sandlådan (som dessutom är till för små barn, och inte ens små barn beter sig fullt så illa som ni gör. Skäms på er.)
    Så du menar att det är OK att INTE använda bilbarnstol??
    Du sitter ju och försvarar dom som tycker det är onödigt med bilbarnstol till sina barn. Det är ju förhelvete dom vi driver med!

Wake up!!!!

Är det nån som ska SKÄMMAS så är det du!!
  • JAG är BÄST
    Kaxmaja skrev 2009-04-14 14:11:07 följande:
    Hello Im Lindsey LohanHa ha skrattar så ..... *kniiiiiip*
    Hahahahhah

"pinkar fan på mig snart"
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!