• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • BlommyNess12

bagageluckan kör jag på. Eller silvertejp/spännband och så får ungen ligga på motorhuven och tvätta vindrutan, man sparar både pengar och spolarvätska! *nickar*

• Trailer T

jag blir alldeles tårögd av allt stöd som vi ger TS

• Kaxmaja
    BlommyNess12 skrev 2009-04-14 19:38:44 följande:
    bagageluckan kör jag på. Eller silvertejp/spännband och så får ungen ligga på motorhuven och tvätta vindrutan, man sparar både pengar och spolarvätska! *nickar*
    bra bra
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    Trailer T skrev 2009-04-14 19:39:34 följande:
    jag blir alldeles tårögd av allt stöd som vi ger TS
    Ja visst är det fint. Nästan så jag sitter här och vaggar med en tändare
  • Trailer T
    Kaxmaja skrev 2009-04-14 19:40:08 följande:
    Ja visst är det fint. Nästan så jag sitter här och vaggar med en tändare
    Sjunger We shall overcome
  • älskade hugo

ja kan bli så förbannd på mäniskor som resonerar på de sättet att "vi har inte bil banrstol" men man kan ju fråga sig varför de finns bilbarnstol o ´varför de finn lag på att man ska ha de. för att de e för barnent bästa o varaför inte undvik aom nu man krockar att minks risken att barnen dör elletr bli skadat genom att ha de?nä då finns de fortafande mäniskor som åker utan även vid 2009 o dess erfarenhet att ed e ett MÅSTYe med blibarnstol.. *arg*

• mysigamamma75

Du med din silvertejp. Ja den är bra till mycket. Fast det är ju upp till var o en. Tänk om ni skulle vara med i en bilolycka ni skulle klara er men inte erat barn skulle du vilja leva med det???????????????

• Trailer T

älskade hugo skrev 2009-04-14 19:40:47 följande:

ja kan bli så förbannd på mäniskor som resonerar på de sättet att "vi har inte bil banrstol" men man kan ju fråga sig varför de finns bilbarnstol o ´varför de finn lag på att man ska ha de. för att de e för barnent bästa o varaför inte undvik aom nu man krockar att minks risken att barnen dör elletr bli skadat genom att ha de?nä då finns de fortafande mäniskor som åker utan även vid 2009 o dess erfarenhet att ed e ett MÅSTYe med blibarnstol.. *arg*
    Förstår inte vad du skriver
  • Perry the Platypus

*fundrar lite om det finns nåt som heter stresscancer*

Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • Kaxmaja
    mysigamamma75 skrev 2009-04-14 19:41:15 följande:
    Du med din silvertejp. Ja den är bra till mycket. Fast det är ju upp till var o en. Tänk om ni skulle vara med i en bilolycka ni skulle klara er men inte erat barn skulle du vilja leva med det???????????????
    Vi krockar aldrig. Och om jag tejpat riktigt bra så ska de gå vägen
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!