• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • Kaxmaja
    lollisen skrev 2009-04-21 14:41:24 följande:
    Tala för er själva... Bläääärk, till och med solen strejkar ju idag... Nä, idag är ingen bättre dag för mig, har inte ens sovit gott... *bitterfitta*
    ut och racea lite med bilen så ungarna flyger runt i baksätet de brukar man bli på liiite bättre humør av iallafall. Kør hit här är det strålande sol
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Hackemamma
    Kaxmaja skrev 2009-04-21 14:42:29 följande:
    ut och racea lite med bilen så ungarna flyger runt i baksätet de brukar man bli på liiite bättre humør av iallafall. Kør hit här är det strålande sol
    Hahahahaaa ;D
  • lollisen
    Kaxmaja skrev 2009-04-21 14:42:29 följande:
    ha ha ha

Vart är "hit" dååå? Ska jag vara tankelösare med ällää?
    Här ser det ut som att det kan bli regn när som helst...

Funderar på att dra med lilltrollet på cirkus ikväll, det är väl en bra underhållning?
    Hur mycket tror ni att jag kan få för honom?
  • Kaxmaja
    lollisen skrev 2009-04-21 14:44:31 följande:
    ha ha ha Vart är "hit" dååå? Ska jag vara tankelösare med ällää? Här ser det ut som att det kan bli regn när som helst... Funderar på att dra med lilltrollet på cirkus ikväll, det är väl en bra underhållning? Hur mycket tror ni att jag kan få för honom?
    Oslo

Ja cirkus är bra. Kan han några konster? De är ju lättare att få honom såld på. Men sätt han i en bur så luras de flesta
  • Hackemamma
    Kaxmaja skrev 2009-04-21 14:48:04 följande:
    Oslo Ja cirkus är bra. Kan han några konster? De är ju lättare att få honom såld på. Men sätt han i en bur så luras de flesta
    Eller ge hormoner för maximal skäggväxt! Om han inte kan några bra konster, menar jag...
  • lollisen
    Kaxmaja skrev 2009-04-21 14:48:04 följande:
    Oslo Ja cirkus är bra. Kan han några konster? De är ju lättare att få honom såld på. Men sätt han i en bur så luras de flesta
    Ahaaa, det är ju en bit.... Men inte allt för långt ifrån min bror... Som bor i Drammen.

Ja, han kan... hmmm...
    rapa högt på beställning.
    slåss, stark som fan.
    göra kullerbytta.
    Stå på huvudet.
    köra bil.
    arbeta är han bra på, han är uthållig den lille rackaren...
  • lollisen
    Hackemamma skrev 2009-04-21 14:49:11 följande:
    Eller ge hormoner för maximal skäggväxt! Om han inte kan några bra konster, menar jag...
    Fast det tipset var ju bra, eftersom man kanske kan få extra mycke om han är både hårig och kan utföra konster....? *funderar*
  • Kaxmaja
    Hackemamma skrev 2009-04-21 14:49:11 följande:
    smart smart
  • Kaxmaja
    lollisen skrev 2009-04-21 14:50:07 följande:
    Ahaaa, det är ju en bit.... Men inte allt för långt ifrån min bror... Som bor i Drammen. Ja, han kan... hmmm... rapa högt på beställning.slåss, stark som fan. göra kullerbytta. Stå på huvudet. köra bil. arbeta är han bra på, han är uthållig den lille rackaren...
    får nog starta en tråd. S¨åakert någon som vet vad du kan få før honom
  • lollisen
    Kaxmaja skrev 2009-04-21 14:52:07 följande:
    får nog starta en tråd. S¨åakert någon som vet vad du kan få før honom
    Ha ha ha... Ja, det gick ju så bra förra gången jag startade en tråd liksom....
    Inget hallå alls juh... *fniss*
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!