Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

ummAmira skrev 2009-04-12 01:12:50 följande:
    Du verkar typ störd i dina diskussioner och jag vet inte om du är seriös från och till så nu vet jag inte hur jag ska reagera på dig så om du är seriös så tycker jag du ska sluta klaga på att du inte har råd med en stol åt ditt barn då du inte ens vill ut och försörja h*n..är du bara flummig och driver så har du nog inget liv..
    har nog inte du heller om du sitter och läser såna här trådar och medvetet förstör dem! sorry, vi andra har så kul! (åt dig....) :D :D
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-12 01:41:24 följande:

Men jag skrev ju i ett inlägg tidigare att jag inte ser humorn i detta då jag förlorat någon i just en sådan olycka...
    Så du går in i sandlådan, ser att ett skämt handlar om bilar/bilolyckor, tänker på hur hemskt det var när kalle dog, går ändå in i tråden, skriver inlägg om vilka puckon vi är, idiotförklarar oss som föräldrar, går och beklagar dig för dina vänner och loggar ut? Jösses!
  • Koloratur
    tjenixen skrev 2009-04-12 09:24:20 följande:
    Man får ju hoppas att du skämtar för att dra igång en helidiotisk diskussion för att någon är så helvetiskt knäpp och uppenbart inte har någon hjärna att tänka med vore ju oerhört skrämmande och livsfarligt. Att åka med barnen lösa är mycket farligare än att spänna fast dem i godkända stolar och låta dem åka säkert. Men jag tror inte ens det är värt att diskutera en sån fråga då det så uppenbart handlar om någon som bara vill provocera.
    Mäh, bilbarnstolar ÄR ju inte säkrare än att åka utan! Det är bara det att alla tror det!
  • Koloratur
    tjenixen skrev 2009-04-12 09:25:43 följande:
    Glömde: Jag bara hoppas för barnets skull att ni blir stoppade av polisen och får betala de dryga tusenlappar det kostar att åka med barn under 135 cm utan säkerhetsanordning som kudde, bilstol. Då kanske de kan läsa lusen av er.
    Under 140 är det faktiskt! Men det gör inget, min tvååring har precis passerat 2 metersstrecket så han kommer undan! :D
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-12 11:21:26 följande:

Än igen så reflekterade jag inte över att tråden var postad i "sandlådan".Skämta på ni. Så länge ni skämtar på andras bekostnad så gör det ju ingen skada... eller?Jag har stött på föräldrar i vardagliga livet som faktist inte använder bilbarnstol. Och jag blir så förbannad varje gång jag ser dessa människor.Sorry att jag förstörde din kväll, men välj något annat att skämta om nästa gång. Eller tala om att det är ett skämt, då många föräldrar faktist blir upprörda. Förtydliga att det är sandlådan, för ser man namnet på ett inlägg som är stötande missar man att se vart det är postat
    haha, ja så kan man ju också säga. Eller också så förstår man det roliga och bara garvar. Ta för vana att dubbelkolla kategorierna, det gör ALLTID jag för jag har som nästan alla andra gått in och varit moraltant i en sandlådetråd av misstag, men haft mod att erkänna det....
  • Koloratur
    Maggis skrev 2009-04-12 14:05:15 följande:
    Koloratur;Förlåt mitt OT-inlägg #293. Det har kliat i fingrarna ett tag nu.
    Jag älskar ditt OT inlägg och håller med om vartenda ord! Obs: förlåt om jag nämnde "håller", din mamma kanske höll om dig för lite när du var liten? Vill ju inte trampa dig på tårna! :D
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:23:53 följande:

Jag skule inte skämta om det vackraste och mest betydelsefula jag har, min son.
    men var inte här då! du är fri att lämna tråden! vi har skrattat färdigt åt dina inlägg nu. Bye bye!
  • Koloratur
    Coolatjejen skrev 2009-04-12 17:46:04 följande:
    Du det har ingen betydelse alls. Ni sätter eran son i livsfara om han inte har en barnstol. Och då kommer folk att göra nått åt det att ringa till soc eller andra ställen att ni nte tänker er för vad ni gör. Ni verkar inte kunna sköta nått barn alls som ni beter er emot grabben. En vacker dag kommer grabben att fara illa ut.
    Vad är det som inte har betydelse? att ha bilstol eller ej? isåfall har mitt budskap nått fram! :D
  • Koloratur
    Pyff skrev 2009-04-12 17:52:53 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-04-12 17:49:37 följande:He he, såg inte att det låg under Sandlådan. Höll på att anmäla människan till nån....
    En äkta svenssoninställning. "Här ska anmälas, till vem och varför spelar ingen roll!" (fast det ska göras anonymt så man kan gotta sig i skuggan) hehhe :D
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:56:16 följande:

Bara strunta i dem. De är något fel på dessa personer. De har bilbarnstolar till barnen, men dock inga hjärnor. De är unga omogna föräldrar/barnlösa/gravida å nogon norsk med också. Ja, ett jäng ****
    Så, jag kanske skulle ta och läsa på din presentation och kalla dig jävla stockholmare som surplar latte hela dagarna? Nej, jag anmälde ditt inlägg. Jag är ung, men smart och inte sämre än du.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!