Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

lollisen skrev 2009-04-12 18:56:36 följande:
    Men vaffan!? Min brors kusins farbrors fru blev ihjältrampad, ja just det MITT PÅ TÅRNA!!! Visa lite jävla respekt innan du häver ur dig vad som helst... *rusar iväg ylande*
    * skäms *
  • Koloratur
    Wavva skrev 2009-04-12 20:02:50 följande:
    Koluratur: Jag antar och hoppas att ditt inlägg bara är på skoj för att se folks reaktioner, för annars fattar jag inte varför du gjort ett inlägg... som att be om påhopp...
    Stålsätter mig och hoppas på vackert väder!
  • Koloratur
    MizzPiggy skrev 2009-04-12 20:17:43 följande:
    mig veteligen är de väl lag på att ha sina små barn i barnstol när man åker bil!?dyra böter om farbror blå tar er...låter ts et litet barn sitta med bältet på sig, så bältet hamnar under hakan och uppåt då de e där de hamnar på en för liten, krockar ni sp blir ju ungen hals huggen rätt av men de kanske ni inte tänkt på????skulle inte jag önska mina framtida barn o bli halshuggna för att jag e för snål o köpa en säker bilbarnstol!
    Ja, jag har tänkt på det där... det blir nog som du säger, bälten är farliga så jag skippar nog det helt i fortsättningen och kör på silvertejp istället, ska tydligen sitta fast ordentligt!
  • Koloratur
    MamiAmanda skrev 2009-04-12 21:07:33 följande:
    Självklart skojar TS. För att få sådana inlägg som bland annat jag skriver. Ingen kan vara så DUM att den skulle mena det hon skrivit. Så egoistisk och blåögd. Detta är ju självklart bara en tråd för att starta upprörda känslor. Hoppas fler än jag ser igenom det. Glad fortsatt påsk! =)
    oj, är det bara jag som skojar i sandlådan? Ja, den allvarliga pedagogiken har nått lekplatsen också. Attans!
  • Koloratur
    Hikaru skrev 2009-04-12 21:06:41 följande:
    annars kan du prova med en rejäl kätting.
    ja, det skulle kanske vara något? men ska man ha hänglås eller sånt där typ cykellås på den? så att inte barnen lyckats låsa upp själva menar jag. Vilket är svårast?
  • Koloratur
    skruttan76 skrev 2009-04-12 21:11:17 följande:
    NU har ja inte läst några inlägg.Hur F'N kan ni köra runt men erat barn i en bil utan barnstol! Vet du att de e lag på att ha dom i barnstol. Skulle du kunna leva med att ditt barn dog i en krock för att ni inte har köpt/lånat en bilbarnstol?
    som det står i ts så är det lag ja, men handen på hjärtat, hur många följer lagen egentligen? Plus att bilbarnstolar är ju så dyra, köper hellre cola och chips till fredagsmyset och ger min son det han gillar bäst. Inte så troligt att han skulle skratta och jubla åt att sitta fast i bilen, liksom...
  • Koloratur
    Hikaru skrev 2009-04-12 21:11:46 följande:
    vad sägs om ett kombinationslås?
    Hm, men min son är så smart... han kan redan läsa på både svenska, engelska och latin. Spelar schack gör han också, och han älskar Einsteins gamla formler. Har du något annat tips, testat att sätta låset på ryggen på ungen? Min är inte så vig.....
  • Koloratur
    Emmiz83 skrev 2009-04-12 21:14:41 följande:
    Om inte ts skojar så fattar jag inte vad hon tänker med, hur många gågnger har man inte läst om bilbarnstolar som räddat barnens liv. Anledningen till att ha bilstol är för att bältet ska komma rätt, för o skydda på rätt sätt, annars kan du lika bra åka utan bälte. Om du inte skojar, så skaffa inte fler barn, fruktansvärt dåligt omdöme!!!Min vän förlorade sin son i cancer, absolut inget hon valde men du riskerar ditt barns liv varje gång ni sätter er i bilen, mer än vad vi andra gör som ser till o skydda våra barn! Kan inte förstå hur tankarna vandrar i din hjärna, köp en bgeagnad stol om de är så dyrt med en ny!
    men man ska inte tro allt man läser heller.... Mycket strunt i media nuförtiden. Och när trillingarna kommer om en månad så skaffar vi en lite äldre men större bil, tänkte titta efter såna där "för den händige-bilar" på blocket. :D
  • Koloratur
    Emmiz83 skrev 2009-04-12 21:18:25 följande:
    okej ni skojar, antar jag.. vad är de för kul med att skoja om barnens liv o säkerhet..? måste finnas ngt som är mer underhållande
    men alltså... varifrån har du fått att vi skojar om barn?? detta handlar om bilbarnstolar!
  • Koloratur
    Silverkatten06 skrev 2009-04-12 21:19:34 följande:
    Föresten, min pappa berättade för mig att när jag var nyfödd la de mig i liggdelen till vagnen och sen ställde de bara in den i baksätet. Alltså helt löst. Och jag lever ju. Jag är ju faktiskt ett levande bevis på att bilbarnstolar är onödiga.
    samma här! det hände mig också när jag var liten. Är helt norm norm norm normal!
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!