Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

MicaelochMaria skrev 2009-04-13 12:42:02 följande:
    Jag tycker det är fruktansvärt snålt att anse att man inte behöver en bilbarnstol för att det är för dyrt. Jag skulle aldrig köra mina barn utan bilbarnstol, jag skulle aldrig förlåta mig själv om nåt hände. Stackars ungar.
    Varför är dina barn "stackars ungar?" Om dom sitter i bilstol alltså? trodde du menade att det var BRA med bilstolar?
  • Koloratur

Goose berry skrev 2009-04-13 18:36:01 följande:

TS, Du är ju ett riktigt jävla skämt! Om du skämtar om detta är du ju riktigt störd, och om du menar allvar hoppas jag någon omhändertar ditt barn!
    Du kanske kan ringa socialen och berätta att jag skriver i en skämttråd? Det är visst många som är emot det. Jag bor i Enköping, så det är Enköpings socialtjänst du ska kontakta.
  • Koloratur

Goose berry skrev 2009-04-13 18:40:50 följande:

Tillägg... har förstått att detta är en skämttråd.. men varför vill man skämta om att skada sitt/sina barn är min fråga då???
    men äsch, av samma anledning som man inte vill ha bilbarnstol; få lugn och ro ett tag!
  • Koloratur

Höhö, som hon redan talat om, Queen70 ÄR ju socialen... och hon spionerar redan på mig! :O *jäklar, påkommen igen!*

• Koloratur
    Deer skrev 2009-04-13 19:25:44 följande:
    detta är ganska OT. Men jag måste bara få utrycka mig.Detta är en sandlådetråd.D.v.s det som skrivs i dessa har mycket lite med verklighetan att göra.Sen att vi har olika humor inses och accepteras tydligen inte.Naturligtviss skulle värken jag eller någon annan som tycker att det är ok att skämta om allvarliga saker, villja skada sina barn (hoppas jag)Värre hönsmamma än mig får man nog leta efter.Men jag blir både ledsen och upprörd når det skriks idioti,anmäla o.s.v bara för att vi råkar ha en annan humor.Det ni andra tycker är roligt att skojja om kanske vi tycker är idioti eller fördjävligt,och kanske kan det vara så att vi som vågar skämta om detta är så fruktansvärt rädda om våra barn så vi måste skojja om det för att lätta på trycket lite gran och vi kanske är långt mycket bättre mammor än ni andra.Låt oss skojja om vad vi vill och tro för F_N inte att någon skulle villja skada eller vara oöm om sitt barn bara för att man startar en sandlåde tråd om allvarliga saker.
    Bra sagt! /Från mig, som matar, kramar, pussar, leker, skojar, bråkar, gosar, tvättar med gott samvete och som dessutom använder BIL-BARN-STOL.
  • Koloratur
    Vision400 skrev 2009-04-13 20:03:07 följande:
    Har bara läst TS.Skulle aldrig köra bil med mitt barn om barnet inte satt i bilstol. Möjligtvis om det brann i knutarna eller man skulle till akuten eller ngt sådant livshotande, men aldrig annars.Tycker det är fruktansvärt oansvarigt att inte ha barnstol. Det måste väl finnas någon anledning till att det finns en lag på området?Om man krockar med bilen och barnet är så pass litet att bältet sitter för högt upp (dvs vid halsen på ett obehagligt sätt) och man tvärstannar, då låser bältet sig vilket kan resultera i att ett barn kan strypas, samt få kraftiga nackskador.Att barnstolarna för småbarn är bakåtvända är just för att de inte ska flyga genom bilen vid en ev krock.Min pappa jobbar på området, och jag har sett en del informationsvideos när de testat med bla barn utan bilstol. Och det var ingen fin syn alls. Det ärrade mig totalt för all framtid och jag är otroligt medveten om hur viktig en barnstol är i en bil.Visst är det viktigt att ha en säker bil rent generellt, MEN det är väl självklart att ens barn ska sitta i bilstol?!Vem vill chansa när det gäller sina barn!?
    Men tänk om ni skulle krocka medan ni åker till akuten!! ni ringer inte alls efter ambulans ens??!! Gud, vilket dålig mamma du är!!! Nu tog jag illa vid mig! * snyft* harkel * JAG SKA ANMÄLA!!! Buhuu!!!
  • Koloratur
    puma82 skrev 2009-04-13 20:07:42 följande:
    Tråden ligger i sandlådan, där man skämtar om det mesta.. så detta är, får jag hoppas, ännu en sådan tråd.
    Jag har aldrig sett trådar ligga i sandlådan när de INTE är skämttrådar. Finns det sådana också? ;)
  • Koloratur
    Vision400 skrev 2009-04-13 20:09:30 följande:
    Skämt eller inte, jag har hittat en hel del idiotiska inlägg här så från och med nu tar jag det hela på allvar för det finns en hel del udda typer på FL som faktiskt menar allvar.Tro mig, jag har hittat en hel del sådana trådar.
    Haha, javisst har du det... men inte i sandlådan! :D
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-13 20:24:31 följande:

Höhö, som hon redan talat om, Queen70 ÄR ju socialen... och hon spionerar redan på mig! :O *jäklar, påkommen igen!*Jo, vi vet. inte undra på att socialtjänsten har dåligt omdömme...
    Jaha, det var ingen som reagerade på ditt påhopp så du måste skriva det en gång till? Jag ska göra dig glad och reagera som du vill.. Okej, här kommer det: FY FAN HUR KAN DU KLAGA PÅ MIG NU BRYTER JAG IHOP OCH BEVISAR VILKET WHITE TRASH JAG ÄR! BUHU!! Bättre nu dompans mamma?
  • Koloratur
    Galathea skrev 2009-04-13 20:26:19 följande:
    jag känner trådstartaren men det var inte hon som skrev det otroliga det var en annan användare.och det var tyvär inte på FL det var skrivet utan på ett annat forum.
    Va??
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!