• Anna Collovin

Ja ha då var man körkortslös

Ja då var man körkortslös efter en kul helg uppe i Jönköping då man varit på
    Elmia och tittat på en massa fina bilar i vårvädret va riktigt kul

Mindre kul var ju att jönköpinge polisen på hemvägen var på hugget 163 km/h
    i deras jävla kamera tur var väl att de stod där de stod och inte tidigare när det gick ännu fortare så nu återstår bara att se om det blir 3-4 månader utan kort som polisen sa

• Svar på tråden Ja ha då var man körkortslös
  • Mela1986

vet bäst83 skrev 2009-04-17 21:51:57 följande:

Men många och även jag ser oss inte som några elit förare. Bilarna och vägarna är byggda för betydligt högre hastigheter än 110 km/h.Återigen är befolkningen på kontinenten duktigare på att köra bil än vi nordenbor då dom klart och tydligt klara av fri fart på sina vägar utan att dödsolyckorna är märkvärt högre än i sverige. 0.8% skiljer i dödsstatistiken mellan sverige och tyskland.
    Återigen är vägarna och bilarna bygga för högre hastigheter, men inte människorna som kör..
    Autobahn kanske är bra på sitt sätt, men blir det en olycka är det sällan inte bara en inblandad, utan många.

I'm back
  • PD77

vet bäst83 skrev 2009-04-17 20:47:43 följande:

Tyskland har dödssiffra i trafiken som är o.8% högre än sverige trots att dom har fri fart och betydligt högre trafikturism och biltätare vägar än vad vi i sverige. Här kommer en länk till vv www.vv.se/Trafiken/Skade---olycksdata/Skade--.../ Vänligen
    Tack för infon.
  • PD77

vet bäst83 skrev 2009-04-17 20:57:40 följande:

Absolut men eftersom man inte ska spela polis själv och ligga o fis köra i vänsterfilen så har lagen om att lämna företräde för snabbare fordon kommit till. Vänligen,
    Ja, men nu fanns det inga andra bilar förutom jag och långtradarna och sen den här bilen långt borta. man antar ju att folk håller hastighetsgränsen någorlunda och inte kommer upp i baken på en på nolltid. Det är inte att spela polis för att man vill avsluta sin omkörning. Det var 2 lastbilar det handlade om!! Inte en hel karavan.
    Och bara för att man ligger i vänsterfilen så får man inte köra hur fort som helst.
    När jag körde 120 i vänsterfilen, så feskörde jag inte!

Tack Mela och Fiona för försvar.
  • tjenixen

Har inte läst igenom hela tråden men åh vad skönt att det finns poliser ute som stoppar galningar som du på vägen. Vi har hastighetsbegränsningar här utav en anledning och det är ju inte att ignorera dem.

• Bei Bei

Jag tycker det är bra konstigt att inte det görs en utredning ang barnen. Personligen tycker jag att soc BORDE bli informerade av pappa blå och barnen borde lvu-placeras. TS och TS man utsäter medvetet sina barn för livsfara och inser inte vad det kan bli för konsekvenser av deras handlande. Jag tycker det visar på STORA bristster i omvårdnad av barnen, vilket är grund för ett omhändertagande.'
    Hade det varit alkohol inblandat så hade soc blivit inkopplade, men inte när det gäller höga farter? Galet fel!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Anna Collovin

Bei Bei skrev 2009-04-18 08:38:58 följande:

Jag tycker det är bra konstigt att inte det görs en utredning ang barnen. Personligen tycker jag att soc BORDE bli informerade av pappa blå och barnen borde lvu-placeras. TS och TS man utsäter medvetet sina barn för livsfara och inser inte vad det kan bli för konsekvenser av deras handlande. Jag tycker det visar på STORA bristster i omvårdnad av barnen, vilket är grund för ett omhändertagande.'Hade det varit alkohol inblandat så hade soc blivit inkopplade, men inte när det gäller höga farter? Galet fel!
    Snälla du kan inte mena allvar
  • Bei Bei

men vad är det för skillnad att köra alkoholpåverkad i laglig hastighet med barnen i bilen eller 53 för fort, men nykter?
    vad är det för skillnad i att köra så tokigt för fort (och det gick ju ännu fortare innan) och brista i omvårdnaden men på hemmaplan?

JAG tycker verkligen det är brist på omdömme, brist i sin omsorg och omvårdnad av barnen. Det finns ingenting som kan försvara det du gjorde (och kommer fortsätta göra)

Barnen är utsatta för livsfara. Sedan att du inte förstår det gör saken ännu värre.

Anna Collovin skrev 2009-04-18 08:43:23 följande:
    Bei Bei skrev 2009-04-18 08:38:58 följande: Snälla du kan inte mena allvar
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • CloudBerry the 1st

Hahaha, dagens skämt!!

Bei Bei skrev 2009-04-18 08:38:58 följande:

Jag tycker det är bra konstigt att inte det görs en utredning ang barnen. Personligen tycker jag att soc BORDE bli informerade av pappa blå och barnen borde lvu-placeras. TS och TS man utsäter medvetet sina barn för livsfara och inser inte vad det kan bli för konsekvenser av deras handlande. Jag tycker det visar på STORA bristster i omvårdnad av barnen, vilket är grund för ett omhändertagande.'Hade det varit alkohol inblandat så hade soc blivit inkopplade, men inte när det gäller höga farter? Galet fel!
  • Severus

Notoriska fortkörare borde få ta om lappen efter 3-5 år utan lapp.
    Nu snackar vi inte 75 på 70 väg utan rejält passerade gränser. Finns inga ursäkter, bara dålig lukt.

Våga Vägra Östrogen
  • Tygtiiger

Själv tycker jag att det är skönt att du är av med kortet - en fartdåre mindre i trafiken. Förhoppningsvis kör du lite långsammare sedan av ren irritation och oro för att bli av med lappen igen - då mister du den för längre tid.

Alla som kör för fort tror att just de är såååå bra förare så de behöver inte hålla några fartbegränsningar. Undrar vad de har för argument för att backa upp det? Har ni månne gjort tester hos en neurolog som visar på en sällsynt bra visuell uppfattningsförmåga i höga hastigheter, snabbare reflexer och en uppmärksamhet utöver det vanliga.
    Nä, trodde inte det heller.

Och just jönköpingsvägen är ju ett elände att köra, med ett trafiktempo på 140.

Svar på tråden Ja ha då var man körkortslös