• Anna Collovin

Ja ha då var man körkortslös

Ja då var man körkortslös efter en kul helg uppe i Jönköping då man varit på
    Elmia och tittat på en massa fina bilar i vårvädret va riktigt kul

Mindre kul var ju att jönköpinge polisen på hemvägen var på hugget 163 km/h
    i deras jävla kamera tur var väl att de stod där de stod och inte tidigare när det gick ännu fortare så nu återstår bara att se om det blir 3-4 månader utan kort som polisen sa

• Svar på tråden Ja ha då var man körkortslös
  • vet bäst83
    Mela1986 skrev 2009-04-17 20:01:24 följande:
    vet bäst83 skrev 2009-04-17 19:45:33 följande:
    har inte sagt att man kör mest inom stan för att man kör 1500 /året. kör själv kanske 2000, väldigt blandat.. och varje dag möter man taxichaffisar, busschaffisar, lastbildchaffiasar och andra företagsbilar som kör som iddis. sen är det många som är äldre än dig och mig, som kört bra mycket längre än dig.. som fortfarande inte fattar högerregeln t.ex! så nej, det behöver inte ja nån koppling. varför skulle jag tro att en 240 är lika stabil? för övrigt är en äldre bil som är i bra skick mer hållbar i en krock, än många nya skräpbilar. laserblocker? haha.. undrar varför dom tog den? för att den inte är laglig kanske! sen köper du en ny? organiserad brottsverksamhet
    Vet du ens vad organiserad brotsligHET är?
    Vet mycket väl att en laser störare är en olaglig liten manick men väldigt effektiv mot dom blås lasrar.

Betalar utan problem 2oo0 kr i böter för den dom gångerna polisen stannar mig istället för att bli av med körkortet.
    Att en äldre bil i bra skick är tryggare och säkrare än dagen nya bilar är ju ren fantasi som folk som inte har råd att köra något annat än gamla skrothögar intalar sina fruar för att försöka rättfärdiga sitt bilköp.

Jag krockar hellre i min e61a i 160 km/h än i en gammal 240 i 60 km/h

Vänligen.
  • Zimlis
    vet bäst83 skrev 2009-04-17 20:19:03 följande:
    Vet du ens vad organiserad brotsligHET är? Vet mycket väl att en laser störare är en olaglig liten manick men väldigt effektiv mot dom blås lasrar. Betalar utan problem 2oo0 kr i böter för den dom gångerna polisen stannar mig istället för att bli av med körkortet. Att en äldre bil i bra skick är tryggare och säkrare än dagen nya bilar är ju ren fantasi som folk som inte har råd att köra något annat än gamla skrothögar intalar sina fruar för att försöka rättfärdiga sitt bilköp. Jag krockar hellre i min e61a i 160 km/h än i en gammal 240 i 60 km/h Vänligen.
    Det är ju extremt dumt att ta just volvo 240 som exempel på gammal skruttig bil - det finns ju en anledning till att de används mycket i Rally B - de tål en hel del.

Men jag förstår självklart vad du är ute efter och jag håller med, men jag krockar helst inte alls
    Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • Mela1986

Vet du ens vad organiserad brotsligHET är?Vet mycket väl att en laser störare är en olaglig liten manick men väldigt effektiv mot dom blås lasrar.Betalar utan problem 2oo0 kr i böter för den dom gångerna polisen stannar mig istället för att bli av med körkortet.Att en äldre bil i bra skick är tryggare och säkrare än dagen nya bilar är ju ren fantasi som folk som inte har råd att köra något annat än gamla skrothögar intalar sina fruar för att försöka rättfärdiga sitt bilköp.Jag krockar hellre i min e61a i 160 km/h än i en gammal 240 i 60 km/hVänligen.
    men suck, det sista var ett skämt. tagga ner lite!

jasså? tror du alla nyare bilar är superbra? lika korkat det. finns dessutom nyare bilar som inte e så dyra..

gillar du att vara "lite bättre" och spydig? verkar så. ditt nick säger ju en del.. haha.
  • PD77

vet bäst83 skrev 2009-04-17 19:26:36 följande:

Bei Bei skrev 2009-04-17 13:41:54 följande: Har haft mitt kk i snart 8 år så där har du ju rätt. dom senaste 4 årena har jag i snitt kört 5000 mil i tjänsten och ca 1500 mil privat alltså ca 26 tusen mil. Jag förstår inte varför folk på kontineten klarar av att köra bil i höga hastigheter med 10 ggr mer trafik på vägarna än vi gör i sverige på halvtomma motorvägar. Visst blir bromssträckan längre ju högre fart man håller men ser man till standarden på vägarna med mitten räcke viltstängsel och fri sikt på oftast uppemot 3 km så har man goda marginaler till att få stopp på sitt fordon. Man råkar ju ej ut för mötande trafik och viltstängslet håller djuren borta från vägarna. Jag skämms inte över mitt betende på motorvägarna och jag håller inte detta tempo vid rusningstrafik och inte heller på våra landsvägar. Vissa verkar tro att hög hastighet automatiskt innebär olycka vilket är fullständigt galet tänkande för då hade vi inte haft en levande tysk kvar. Jag klagar inte heller på agda 70 år som ligger 85km/h i vänsterfilen men däriomot på ove 45 som ställt farthållaren på 111km/h och kör om bengt som håller 110km/h i timmen så att kö bildning bildas i vänsterfilen, Vänsterfilen är till för omkörning i vänster filen måste man lämna företräde för snabbare trafik. Innan man kör ut i vänsterfilen måste man kolla i backspeglarna så att man inte stör snabbare fordon. Om folk hade lärt sig dessa regler istället för att stirra sig blinda på hastighets begrännsingen så hade trafiken flytit på 10ggr bättre. Vänligen mojja
    Hur ser olycksstatistiken ut om man jämför Sverige och kontinenten? Vet någon? Länkar?

Och bara för att man ligger i vänsterfilen så får man inte köra hur fort som helst.

Det var en idiotjävel som la sig upp i häcken på mig när jag körde om 2 långtradare. De körde i ca 100 och jag körde om i 120. Detta på 110-väg. Och då snabbt som den dök den här bilen upp. Ja, jag kollar alltid backspeglarna. Jag håller på att börja köra om den sista lastbilen och biljäveln lägger sig jättenära mig. Idiot! Jag tänker inte trycka in mig mellan lastbilarna. Är det så svårt att vänta?
  • vet bäst83
    men suck, det sista var ett skämt. tagga ner lite! jasså? tror du alla nyare bilar är superbra? lika korkat det. finns dessutom nyare bilar som inte e så dyra.. gillar du att vara "lite bättre" och spydig? verkar så. ditt nick säger ju en del.. haha.
    Men snälla människa
    Zimlis skrev 2009-04-17 20:28:06 följande:
    Det är ju extremt dumt att ta just volvo 240 som exempel på gammal skruttig bil - det finns ju en anledning till att de används mycket i Rally B - de tål en hel del.Men jag förstår självklart vad du är ute efter och jag håller med, men jag krockar helst inte alls
    I det sista har du ju helt rätt med att man helst inte krockar alls:)

Vänligen.
  • vet bäst83
    PD77 skrev 2009-04-17 20:39:38 följande:
    Hur ser olycksstatistiken ut om man jämför Sverige och kontinenten? Vet någon? Länkar?Och bara för att man ligger i vänsterfilen så får man inte köra hur fort som helst.Det var en idiotjävel som la sig upp i häcken på mig när jag körde om 2 långtradare. De körde i ca 100 och jag körde om i 120. Detta på 110-väg. Och då snabbt som den dök den här bilen upp. Ja, jag kollar alltid backspeglarna. Jag håller på att börja köra om den sista lastbilen och biljäveln lägger sig jättenära mig. Idiot! Jag tänker inte trycka in mig mellan lastbilarna. Är det så svårt att vänta?
    Tyskland har dödssiffra i trafiken som är o.8% högre än sverige trots att dom har fri fart och betydligt högre trafikturism och biltätare vägar än vad vi i sverige.

Här kommer en länk till vv www.vv.se/Trafiken/Skade---olycksdata/Skade---olycksstatistik/Internationell-statistik/

Vänligen
  • Mela1986

Vet du ens vad organiserad brotsligHET är?Vet mycket väl att en laser störare är en olaglig liten manick men väldigt effektiv mot dom blås lasrar.Betalar utan problem 2oo0 kr i böter för den dom gångerna polisen stannar mig istället för att bli av med körkortet.Att en äldre bil i bra skick är tryggare och säkrare än dagen nya bilar är ju ren fantasi som folk som inte har råd att köra något annat än gamla skrothögar intalar sina fruar för att försöka rättfärdiga sitt bilköp.Jag krockar hellre i min e61a i 160 km/h än i en gammal 240 i 60 km/hVänligen.
    Herregud, om du ska rätta mitt språk får du väl se till att skriva rätt själv? Både särskrivningar och felstavningar verkar rulla ut på löpande band från din sida.

Sen undrar jag NÄR jag jämförde en Volvo 240 med din tjusiga E61:a?

Jag kan då onekligen säga att jag hellre skulle krocka en Mercedes 200 (123-karossen) a'la tidigt 80-tal i 100 km/h än att smälla en Hyundai Atos av senaste årsmodell.

Självfallet har utvecklingen gått framåt, men flertalet nyare bilar har än idag krocksäkerhet som kan jämnställas med en Mums-Mums.
  • vet bäst83
    PD77 skrev 2009-04-17 20:39:38 följande:
    Hur ser olycksstatistiken ut om man jämför Sverige och kontinenten? Vet någon? Länkar?Och bara för att man ligger i vänsterfilen så får man inte köra hur fort som helst.Det var en idiotjävel som la sig upp i häcken på mig när jag körde om 2 långtradare. De körde i ca 100 och jag körde om i 120. Detta på 110-väg. Och då snabbt som den dök den här bilen upp. Ja, jag kollar alltid backspeglarna. Jag håller på att börja köra om den sista lastbilen och biljäveln lägger sig jättenära mig. Idiot! Jag tänker inte trycka in mig mellan lastbilarna. Är det så svårt att vänta?
    Enligt lag ska du lämna företräde för snabbare fordon och inte lägga dig i vänsterfilen om risk finns för att du kan komma att störa snabbare trafik.

Vänligen.
  • Mela1986

vet bäst83 skrev 2009-04-17 20:50:04 följande:

Enligt lag ska du lämna företräde för snabbare fordon och inte lägga dig i vänsterfilen om risk finns för att du kan komma att störa snabbare trafik.Vänligen.
    Enligt lag ska du hålla hastighetsbegränsningen också!
  • vet bäst83
    Mela1986 skrev 2009-04-17 20:48:50 följande:
    Herregud, om du ska rätta mitt språk får du väl se till att skriva rätt själv? Både särskrivningar och felstavningar verkar rulla ut på löpande band från din sida. Sen undrar jag NÄR jag jämförde en Volvo 240 med din tjusiga E61:a?Jag kan då onekligen säga att jag hellre skulle krocka en Mercedes 200 (123-karossen) a'la tidigt 80-tal i 100 km/h än att smälla en Hyundai Atos av senaste årsmodell. Självfallet har utvecklingen gått framåt, men flertalet nyare bilar har än idag krocksäkerhet som kan jämnställas med en Mums-Mums.
    Ursäka min stavning den brukar bli sämre ju mer öl som slinker ner:)

Jo visst ta du en atos som exempel så kan vi ju kolla hur en nissan micra från 80 talet håller sig mot en wv golf eller dyl.

Hur tror du mercan från 80 talet håller sig mot en ny volvo s80 eller en merca eller en ny bmw?
    Man ska inte jämnföra äpplen mot päron för då blir det oftast fel:).

Vänligen.
Svar på tråden Ja ha då var man körkortslös