• Anonym (stolt förälder)

Vår älskade tjej är bi

Vår flicka 14 år berättade igår kväll att hon är bisexuell. Hon är ihop med sin bästa kompis, en jättetrevlig tjej. Jag är så stolt att hon valde att komma ut med detta till just mig, jag fick senare berätta för hennes pappa. Jag har förstått att hon utvecklat sin läggning. Hon ser ut som en kille och är tuff och orädd, men ändå mjuk och gullig. Hon blev lättad att jag tog emot henne och förstod. Jag är orolig över andras homofobiska kommentarer, särskilt i skolan. Men hon säger att hon inte bryr sig, och jag vet att hon är stark. Ville diskutera med min man men han tycker inte det är någon stor grej, jag ville bara prata av mig så jag skriver här.
    Det är skönt att veta att hon mår bra med sin tjej, men den tjejens föräldrar är emot när hon kom på dem med att kyssas. Här är de fria iaf.
    Vår tjej har aldrig varit med nån kille, så hon är inte säker på hur hon känner sig, men är kär i sin flickvän iaf.

• Svar på tråden Vår älskade tjej är bi
  • Thaleya

Åh vad glad jag blev av att läsa det :) Trodde att reaktionen skulle vara det motsatta när jag läste överskriften :)

• gullsvans

Grattis, du ska vara STOLT. Skönt att hon kan prata med dig och att hon vågar vara sig själv.
    Massor med applåder till er som föräldrar oxå.

• Pysselgalningen

*applåderar till ts*

Du ska se att skolan löser sig. Bisexuella har det lättare än homosexuella och bi är mer "accepterat"

• Anonym (stolt förälder)

Tack alla som skrivit! Det värmde mig också. Jag föreslog henne att vi kunde gå pridefestivalen tillsammans, men hon vill inte ha oss med. Jag sa att stolta föräldrar har en "egen" avdelning i tåget. Bara hon slapp se mig,sa hon. Hon är ju tonåring och jag räknar med att hon ändrar sig längre fram :)

• Anonym (E)

Åh vad härligt att höra.
    Min syster är tillsammans med en tjej och berättade för familjen att hon var bi för ca 5 år sedan. Mina föräldrar har jätte svårt att förstå det och det har även jag haft. Det känns konstigt på något sett som jag inte kan förklara, men jag är jätte glad för min systers skull.
    Vilken härlig mamma du verkar vara.

• juliariiel

Vilken bra mamma du är och vilken bra pappa din man är!!!!

• Tjej

Vilka härliga föräldrar ni är! Tänk dottern berättade det för er!
    Härligt! Lycka till!

• Maxisoffan

Jag kom själv ut som 'homosexuell' inför mina föräldrar och vänner för ett par år sedan. Jag var livrädd för vad mina föräldrar skulle säga. Som tur var reagerade de som dig, och de kommer hur bra överens som helst med min fästmö.

Att ens föräldrar reagerar bra är nog ofta viktigare än att ens kompisar gör det, kompisar kan man 'finna' nya men föräldrar är alltid föräldrar. Stötta eran dotter om det behövs, hon kan komma att gå igenom en del svårigheter- men det viktiga är att ni finns där. Men egenligen, vad är det för kosntigt att ha ett barn som är kär och lycklig?! Hellre det än att hon ska leva i lögn och vara olycklig hela livet väl?! Hälsa dottern! ;)

Svar på tråden Vår älskade tjej är bi