Inlägg från: ruccolas |Visa alla inlägg
  • ruccolas

    ivf i maj/juni

    Ja ha då har man växlat in på RD 11 då. Blir bad vid en trevlig strand skulle jag tro. Vi får se vad dagen har att erbjuda! ;)

    Grodan: Stort lycka till dig idag. Kram

    Denim: Håller tummarna för dig! Kram

    Kram på er alla andra här inne också. :)

  • ruccolas

    Grodan: Oj vännen. Så jobbigt för er. Snopet efter sådant kämpande och så många äggblåsor ni fick och allt. Bättre lycka nästa gång. Ge inte upp nu. Det kommer fixa sig för er snart. Stor tröst kram

  • ruccolas
    GrodanSkrutt skrev 2009-06-29 13:04:24 följande:
    Solros Nu väntar semester med träning, stod i valet & kvalet att springa Midnattsloppet, men nu faán ska jag göra det! KRAM rucolla Ja, de var verkligen snopet - trots att de höjde dosen så gick de inte. Dr ska göra undersökning av äggstockarna, ev behöver man operera bort en cysta, men han trodde inte att den kunde ha ställt till allt - han trodde på att byta beh. Pshevil Jag ger inte upp, men de känns låågt, mkt låågt.. Denim Känns snopet eftersom jag fick börja med Progesteronet redan igår så kändes de nästan som när jag ruvade sist. Kändes bra att det var Dr själv som ringde & medd, förra gången när FET inte blev av ringde BM & de kan ju inte svara på frågor på samma sätt som Dr. Tack för allt ert stöd - när jag kravlat mig upp hoppas jag kunna stötta er lika mycket!! Kramar!
    får jag fråga var din doktor hette som sa att ni kunde få byta behandlingsmetod?
  • ruccolas

    Majblomman: Nästan alla ruvare har ju flyttats till Gravida nu. Lycko dig som får vara i den skaran. Själv ruvar och gruvar jag mig fortfarande. Att leva mellan hopp och förtvivlan får mig att nästan bli galen. Din resa är ju helt fantastisk. Snacka om dramatik! Lycka till på den fortsatta resan. kram

  • ruccolas

    Någon mer som är väldigt känslig och mår dåligt av progesteronet. Jag mår jättedåligt nu och är så nojig över mina ev. gravsymptom el. progesteronsymtom.

  • ruccolas

    Majblommans längtan skrev 2009-06-29 15:34:49 följande:


    Rucolla, vad söt du är! Hoppas verkligen att du får ett starkt fint plus! Men väntan är en mardröm.... jag förstår din frustration! Men jag hoppas, hoppas, hoppas, hoppas å hoppas lite till att du snart får joina gravid tråden! Stor kram till dig!
    Tack vännen!
  • ruccolas
    Mula69 skrev 2009-06-29 15:54:13 följande:
    Grattis till alla plussare! Jag hoppas det smittar av sig till oss som fortfarande ruvar och väntar och väntar och väntar lite till..! Rucolla; nojjandet är väl det enda som pågår hela dagarna. Min man har fått brösten som sin "punkt" och även om det är en angenäm sådan börjar han bli lite less.. Är dom tyngre - ja, det är dom? Är det säkert? - Ja, det är det. Syns mina blodådror fortfarande? - Ja, det gör dom. Lika mycket som igår? osv osv Men kan jag härda detta (har man något val?) så kan han min själ göra det också. När har du din TD för övrigt?
    ja här hemma bråkas det och jag oroar mig för hur mkt det påverkar min ruvning egentligen. Så typiskt!
    TD har jag 4/7.
  • ruccolas
    Denim skrev 2009-06-30 15:31:33 följande:
    Nu har jag varit på kliniken och lämnat blodprov, ska dit igen på torsdag och sen får vi besked på om hcg-halten ökar som den ska eller om det är mf på G. Tills dess ska jag försöka att inte oroa mig (HA HA! Som om jag kommer att kunna låta bli...). Tack för era gratulationer, ser allt bra ut på torsdag kommer jag att kunna ta till mig dem ännu mer.
    såååå roligt...Grattis! Vilken vändning för er. Stor kram fån mig.
  • ruccolas

    Denim: Vad roligt. Grattis. Skönt för dig.
    Jag har inte tjuvtestat och jag drar mig för att testa över huvudtaget. Har i två dagar haft kraftig mensvärk till och från och trott att mensen skulle komma. Den har inte dykt upp ännu. Tydligen kan ju progesteronet skjuta upp mensen. Se bara på Mulas symptom. Exakt som mina och hon har inte heller fått sin mens.

    Det är ju inte många som testat minus här inne och om man kikar på sannorlikheten kan man ju undra vilken sida jag kommer hamna på? :S

    Usch fy för denna ruvningsprocess! Inte alls underbar. Snarare en plåga!

  • ruccolas

    Denim: Ja man kan ju undra vilken sorts människa man blir efter den här processen i livet. Antar att "det som härdar stärker" !

    Förstår att det känns obehagligt att vänta på det där samtalet. Stor kram till dig.

  • ruccolas

    FÅR JAG OCKSÅ TRÄNGA MIG PÅ DÄR NERE I GRAVIDTRÅDEN NU ELLER?

    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

    Uppdaterar listan:

    VÄNTRUM:
    Önska2, 30 år, Huddinge: IVF 4 (1:a försöket avbrutet)

    NEDREGLERING:

    SPRUTSTART:

    ÄP:
    Nillan38: 38 år RMC Malmö, ICSI nr 2 , sprutstart 15/6, äp 30/6

    ET:
    Nillan38: 38 år RMC Malmö, ICSI nr 2 , ET 3/7

    FET:

    RUVAR:
    Frilu, 26 år, Härnösand: 1:a ivf, 1 till mig & 1 till frysen. TD 3/7
    mula, 40 år, Stockholm, FET (behandling nr 10), TD 7/7

    GRAVIDA:
    Mammiopappi, 28 år, Copenhagen FC: IVF nr 1, 2 ägg till mig & 6 till frysen
    Pshevil, 34 år, Karolinakliniken/CvL: IVF 1, 1 till mig + 6 till frysen
    Momaloma, 35 år, IVF 1, 1 + 5 frysen, TD 14/6
    Gaytjej, Trianglen, Danmark: IVF-D 1, 1 ägg till mig & 14 till frysen. TD 23/6
    Solros72, 37 år, Falun: IVF 2 (1:a försöket avbrutet), TD 26/6
    Längtan 79: RMC link, IVF 1, inget ET, 6 till frys, plus på FET 1
    Denim, 36 år, Öresundskliniken Malmö, IVF 1, TD 2/7
    Majblommans längtan, 34 år, Falun, 1 IVF,2 till frys, TD 29/6
    rucolla, 35 år, Huddinge, ICSI+ DS nr 2. 1 till mig & 1 till frys

  • ruccolas
    Gaytjej skrev 2009-07-02 22:55:52 följande:
    Nej men grattis!!!!!!!! :D :D :D Har du testat nu ikväll eller?! Har skördat hö hela eftermiddagen/kvällen och inte hunnit läsa ngt. Men - WOW!!!
    Om du menar mig! Så yep! ;) testade ikväll! vi kunde inte hålla oss. väntan blev olidlig.

    Men en undran. Kan man få mensvärk under graviditeten. Ngn mer som känner så?

    skördat hö låter varm i denna hetta. :)
  • ruccolas

    Carolines: Så kul att se dig här igen gumman. Stort Grattis till giftemålet. Hoppas ni haft det riktigt skönt och att ni har njutit och fått ett lugn i kroppen av att vara borta en stund. Håller verkligen tummarna för er i höst. Javisst inger jag hopp vännen - så misströsta inte! Det kommer ordna sig för er, det är jag helt övertygad om. Stor Kram tillbaka :)

    Solros: Ja snacka om sommarpresent. Jätteskoj. :)

  • ruccolas

    Nillan: Usch! Vilket tråkigt besked för er. Ge inte upp nu, utan ta nya tag. Det finns så många som behöver försöka fler gånger innan det fungerar. Man har bara tur om man lyckas på de första gångerna. Stor kram

    Frilu: Välkommen in i gravtråden då. *ler* . Grattis! :)

  • ruccolas

    tussilago: :) tack gumman. Håller tummarna för er nästa omgång. Stor kram

    Mula: Usch vad trist för er! Säger som jag sagt till nillan och tussi att ge inte upp. stor kram till dig med.

Svar på tråden ivf i maj/juni