Inlägg från: Geshia |Visa alla inlägg
  • Geshia

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

penelope skrev 2009-05-03 16:55:49 följande:
    Jag exprementerar lite nu för att se om jag kan hitta felet.Är tacksam om ni vill hjälpa mig.Hur ser det ut nu. ligger texten som den ska?Strunta i hur snygga bakgrunderna är som jag provar ;)
    Jag läste på designadinblogg att man helst ska "göra" sin blogg i firefox för att den ska se så bra ut som möjligt i tex IE, mozilla osv
    ♥ Robin -99 & Liam -07 ♥ geshiia.blogg.se
  • Geshia
    Mizca skrev 2009-05-03 18:51:29 följande:
    .geshiia.blogg.se/ - Trevlig blogg med bilder och lättläst text, men det ser lite rörigt ut med länkar i headern och under header. Hade nog tyckt det vart bättre att bara behålla raden undertill och kanske lägga dom andra länkarna i menyraden till höger istället.
    Jag håller med dig ang länkarna, jag håller på med ny layout och där kommer länkarna ligga på sidan som det var från början. :)
  • Geshia
    penelope skrev 2009-05-03 23:30:34 följande:
     mammaosa.blogspot.comtheatrocious.blogspot.coVet inte om länken ska se ut så här, men in gick det inte att komma ivf.Nej nu ska jag tillbaka till röran =)Eftersom det var något fel på min senaste bakgrund så får ni gärna gå in och kika hur det ser ut nu. (Är ej helt klar än)www.memorian.blogg.se
    tror det är två bloggar som sitter ihop.

mammaosa.blogspot.com

theatrocious.blogspot.com
  • Geshia
    alem skrev 2009-05-06 23:55:07 följande:
    geshiia.blogg.se/Ris: Senaste inlägg, välj månad rutorna överlapar dagens datum texten (vet inte om det kan vara för att jag använder explorer som webbläsare kanske) Tyckter de hade varit finare och passat bättre till övriga designen med text rad för att klicka och komma till senaste inlägg Ros: Fin layout, bra med kategorierna under headern. Undrar dock över att vissa är svart i texten andra ljuslia? är det för att de är tomma kategorier de svarta eller funkar inte länkgningen i dem?
    Angånde "välj månad", jag hade inte de där förut, hade inte någonstans att man kunde välja månad (arkiv) men kom på de att folk kanske ville kunna titta så, så jag slängde upp de lite snabbt där då jag inte ville ha i "side" , det ska dock ligga i side i nya layouten. Jag har med IE och hos mig ligger de inte över datumt, kan det ha att göra med vilken storlek man har inställt på datorn?

Angånde att vissa är svarta och vissa är lila är för att jag inte gjort någon länkning till de än, har varit lite slö. ;) men i nya layouten ska vissa kategorier bort så har inte brytt mig om att göra länkar. :)

Tack för ditt ris och ros. :)
  • Geshia
    alem skrev 2009-05-07 11:03:59 följande:
    LAmadde: du använder inte explorer va? Har fått höra det några gånger men vet inte hur det fixas till I explorer så hamnar menyn till vänster där jag valt att ha den men har man mozilla, firefox så hamnar den av någon anledning efter alla inlägg i slutet och til höger...Någon som vet hur man fixar det så det ser rätt ut i alla webbläsare?

att texten ändrar sig till mindre och annat typsnitt?
    det ska in en kod läste jag på designadinbloggs forum.

denna kod: float: left

Lägg till den i side.

länk till inlägget angånde detta. designadinblogg.se/forum/viewtopic.php&t=601
  • Geshia

Fidelis ad urnam skrev 2009-05-07 21:03:07 följande:

geshiia.blogg.se/Jag gillar verkligen inte bloggar med reklam på, så din går bort.mammaosa.blogspot.com/Din blogg gillar jag, jättefin bakgrund och bra uppbyggnad.
    Reklamen är ganska så ny (och jag ogillar med reklam om det inte ligger snyggt på bloggen) och ska absolut inte ligga som det gör nu i nya layouten om jag ens ska ha det kvar, jag ville testa och se hur det gick till med att "tjäna" pengar på bloggen, men kan ju helt klart säga att man knappt tjänar något, speciellt inte med en vanlig liten mammabarn blogg. hehe jag kanske får starta en blogg och göra som K****E m.flera, ja nerdvärdera andras bloggar, folkgrupper, smeta på lite idomin på läpparna och ta massa kort när jag plutar med munnen osv ;)
  • Geshia

Fidelis ad urnam skrev 2009-05-07 21:03:07 följande:

geshiia.blogg.se/Jag gillar verkligen inte bloggar med reklam på, så din går bort.mammaosa.blogspot.com/Din blogg gillar jag, jättefin bakgrund och bra uppbyggnad.
    btw.. reklamen gör ju inte hela bloggen, även jag har ju en bakgrund, header, textfont, m.m. som man kan bedöma trots reklam, det är ju inte reklamen jag vill ha ris och ros på. ;)

Eller jo reklamen får gärna bedömas om man i samband får tips på hur man kan lägga det i stället för att det ska se lite bättre ut, om jag nu väljer att ha kvar de. :)
  • Geshia
    NiniMe skrev 2009-05-08 09:14:23 följande:
    ska man bedöma bloggarna här eller på bloggsidan?
    De som finns i länken i TS är de bloggar som vill bli bedömda. :)
  • Geshia

Fidelis ad urnam skrev 2009-05-08 09:21:03 följande:

Självklart har du bakgrund osv osv men nu är det så att för mig så är reklam så "avtändande" att jag inte känner någon lust att granska resten av innehållet.Jag går snabbt ur en sådan blogg, men sådan är jag och alla är vi olika.
    oki trist :(
  • Geshia
    Samma här. När dessutom det första inlägget ser ut som en enda stor annons, då drar jag definitivt.
    Du menar mitt inlägg om att jag åt ben&jerry`s som efterrätt igår? och jag ville piffa till inlägget lite och då jag lånat bild från deras hemsida så länkade jag även och samt påpekade att de hade en tävling ? (tävlingen påpekade jag då jag vet att vissa som läser min blogg gillar att tävla)
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.