Inlägg från: penelope |Visa alla inlägg
  • penelope

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

AtroCious skrev 2009-04-29 22:48:51 följande:
    Jag har gett upp om den här tråden, då det inte funkar. Majoriteten skippar listan, och de flesta struntar i att kommentera andras bloggar.
    Tråkigt då jag känner att jag kommenterar bloggar hela tiden. Tycker det är kul att ge ris och ros :)

Men det är självklart upp till dig!
  • penelope
    Soffiloffan skrev 2009-05-03 15:33:38 följande:
    memorian.blogg.se/Ris* På sidan av bloggen så flyter dina rubriker och annonser ut i bakgrundsbilden, det skulle vara snyggare om de låg kvar innanför linjen. Hoppas du förstår hur jag menar, jag är rätt dålig på o förklara!* Det skulle vara snyggare om du skaffade en header, så man inte bara ramlar rakt in i ditt första inlägg, jag blir o känna mig lite smått stressad då :)Ros* Du har mycket bilder, det gillas!* Du skriver intressant och det är lättlästDet är det jag kan komma på just nu iaf :)
    Tack för dina synpunkter. Jag håller på just nu att designar den så en header är på G =)
    Sen förstår jag inte exakt vad du menar med rubrikerna och annonserna är utanför linjen. Men det enda jag vet är att jag har windows och ni som har annat kan se andras bloggar annorlunda. Kan vara det kanske.

Kul att du gillar innehållet :)
  • penelope
    listoplisto skrev 2009-05-03 15:59:25 följande:
    memorian.blogg.se/Det är nåt konstigt med din layout. Kolla här: skärmdump, så får du se hur din blogg ser ut hos mig.
    Oj, vad är detta! Är den så liten för dig. Har du windows?
  • penelope
    AnnahConda skrev 2009-05-03 16:44:53 följande:
    penelope: din sida ser likadan ut hos mig och då har jag testat den i både IE och Firefox.
    Ja jag ringde en vän som har windows och hon ser den också som ni. Skumt!

Måste fundera på hur jag löser det här nu, suck!
  • penelope

Jag exprementerar lite nu för att se om jag kan hitta felet.
    Är tacksam om ni vill hjälpa mig.

Hur ser det ut nu. ligger texten som den ska?
    Strunta i hur snygga bakgrunderna är som jag provar ;)

• penelope
    Willhellmina skrev 2009-05-03 21:41:54 följande:
    Kul tråd. Jag har nästan bara kollat in blogg.se-bloggar. Har ju en sådan själv och går i förändringstankarna när det gäller design och då är andra bloggar underbara att sno idéer ifrån.listoplisto.blogspot.com/ Mysig blogg som fick mig att dra på smilbanen både en och två gånger Lägger till i favoriterlistoplisto.blogspot.com/ Känns som om hela bloggen är en reklamblogg. Får inte riktigt grepp om den.....www.rodeback.blogg.se/ Jag älskar långa bloggar så denna är kalas i det avseendet! Tycker kontrasten med svart bakgrund är lite hård men den kanske speglar bloggaren? thestoryinside.blogg.se/ Oj, vad bilder. Måste ta evigheter för dig att lägga in alla. Fina bilder! Gärna mera text så man får lära känna Liam!utlandsmamman.blogg.se/ Lättläst och bra skriven. Vill ju veta vad som händer nu!! Gillar headern skarpt!memorian.blogg.se/ Gillar ditt sätt att skriva, liknar vimmelmamman i sättet. Designen känns däremot intetsägande.badhusgatan.blogg.se/ Blomman i headern fångade mig direkt, vill veta vem det är som har sån känsla för estetik.
    Tack :)

Bloggen behöver ingen nämna just nu då den är under uppbyggnad ;)
    Den är inget att se på just nu, ha ha!
  • penelope

Behöver en pause i all designuppdatering i min egen blogg så nu tar jag några ifrån listan och läser en stund :)
    Har risat och rosat de flesta på listan men det finns några kvar tror jag :)

trolletalicias.blogg.se/
    hm, jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Mer en dagbok för dem som känner din dotter och vill veta vad hon gör varje dag. Väldigt personlig blogg skulle jag säga.

soffiloffis.blogg.se/
    Trevligt med en Dalatjej till ;)
    Kul att du också gillar fotografering också. Kan vara en blogg jag kommer tillbaka till. Dock några små justeringar bland färgerna kanske. Många olka nyanser i länkarna, grönt, orange, rosa m.m

mammaosa.blogspot.comtheatrocious.blogspot.co
    Vet inte om länken ska se ut så här, men in gick det inte att komma ivf.

Nej nu ska jag tillbaka till röran =)
    Eftersom det var något fel på min senaste bakgrund så får ni gärna gå in och kika hur det ser ut nu. (Är ej helt klar än)

www.memorian.blogg.se

• penelope
    MammaOsa skrev 2009-05-06 11:45:06 följande:
    Ok. Allt är ju en smaksak såklart. Jag tycker det går jätte lätt att läsa =)
    Sedan förstår jag kanske inte riktigt hur du menar med att sidan till höger hamnar så fel? Den ska ligga kant i kant med headern. Gör den inte det för dig?

Jag har kollat hur den ser ut i olika webbläsare och den ska se bra ut.

Men tack för åsikterna =)
  • penelope

sarajohanna.blogg.se/
    Det enda jag gillade var headern, men inget på hela sidan passar in med den. Väldigt rörig bakgrund. Försök få ett tema/sammanhang i designen =)

annaholmros.blogg.se/
    Snygg header, men sen vart det väldigt vitt. För liten text, sitter med mina glasögon här och kunde knappt läsa. Gäller texten på höger sida.

badhusgatan.blogg.se/
    hm, svårt att säga vad jag tycker exakt. Men sidan känns bara rörig. Inget som passar med det ena eller andra.

Vad elak jag känner mig som bara risade mest den här gången :(
    Men vill påpeka att det är ni som ska vara nöjda med er sida så ta åt er av det ni känner för =)
    Det gör jag med all ris jag kan få ibland ;)

Om jag redan risat eller rosat er förut så har jag glömt det. Listan är lång och det är inte lätt att minnas vilka man varit inne på ;)

Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.