Inlägg från: Mieria |Visa alla inlägg
  • Mieria

ROMER

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:00:46 följande:

tja, vem som helst kan ju påstå vad som helst på ett forum där man är anonym, så varför ska jag bara köpa de rakt av. Du kan ju gärna bevisa lite
    Vad är det jag ska bevisa? Att min momo är finsk zigenare?? Vad finns det att bevisa?? Vill du ha hennes namn och telefonnummer? Det blir inte aktuellt. Tyvärr.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:04:12 följande:

om din mormor är zigenare så är ju inte du det haha. Då är du ju 25% zigenare o 75% gaji!! De krävs lite mer än o bara ha nåt avlägset blodsband för o vara äkta zigenare!
    Ah ja. Jag är väl inte äkta då : ) Blod är ju viktigare än allt i världen. Det är blod som uppfostrar och vårdar. Det vet väl vem som helst Det är därför adoptivmammor inte är riktiga mammor. Duktig kicka.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:06:33 följande:

o om bara din mormor är zigenare så innebär de hon gift sig med en gajo, o då räknas man inte in längre bland romerna..så både din mamma o pappa är då gaje, så tyvärr, du är inte zigenare..du har bara en gnutta zigenarblod
    Ja. Det är viktigt. Blod är det avgörande! Blod blod blod! Den som inga föräldrar har längre är inte värd att leva. Den tillhör inget.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:07:08 följande:

ja, det märks ju att du inte kan nåt om romska familjeband- o strukturer!
    För att inte alla lever som du?? Om romska familjeband och strukturer går ut på vad du sysslar med just nu...dvs att tala om för mig att jag inte har någon tillhörighet osv pg av bloood. Då är det nog fan du som saknar en del kunskap.
  • Mieria

din åsikt är tydlig. Jag är inget värd eftersom allt i dina ögon handlar om blod. Jag bad inte om att bli född och oönskad jag har faktiskt aldrig fått omtalat för mig innan att jag inte tillhör den familj som tagit hand om mig. våra värderingar är annorlunda. Tack för diskussionen. Jag är inte intresserad av att fortsätta lyssna på ditt skitsnack. Ditt behov att predika för människor om hur värdelösa de är får du fylla hos någon annan.

• Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:14:33 följande:

så du är värdelös för du inte är zigenare? oj, vad trist du ser det på det sättet.
    Jag är den jag är pga mina värderingar och min tro.
    Du har ditt blod. Grattis! Sov gott.
  • Mieria
    EttElaktTroll skrev 2009-06-03 02:24:08 följande:
    Jaha så vi har inte temerament då eller? Tror du han är deras nickedocka eller? Dom han umgås med verkar inte vara som dig för fem öre. Så dina kompisar får inte säga emot dig eller? Hennes mormor är ju zigenare? Det va ju bara ngt som hände på sjukhuset hon sa ngt om, inte i allmänhet eller hur? Har inte läst allt så kanske har missat ngt men det va så jag uppfattade det Marina Elena skrev 2009-06-03 02:20:41 följande:
    Jag har försökt förklara det också... Men jag är ju inget värd
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:26:22 följande:

du är lika värd som alla andra människor, men jag ser dig inte som zigenare o jag har förklarat varför.
    jag skiter fullständigt i hur du ser mig. Du har suttit och beskrivit hur du tycker att människor förtjänar att dö för att det du kallar ditt folk ska få skrika osv. Jag är glad om jag inte räknas in under människor som har det tankesättet.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:29:54 följande:

o som du såg så skrev jag sen "nu ska jag sluta driva med dig"
    Är det din uppfattning om humor?? när någon berättar att ens pappa varit svårt sjuk hånar man den människan genom att kommentera sjukhusbesöken?? ytterligare en anledning att inte vilja platsa.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:30:58 följande:

nej, jag vet inte varför hon tror att hon inte är värd nåt för att hon inte är zigenare enligt romsk tradition? är vi mer värda än alla andra eller vad? fattar inte?
    Möjligtvis för att du tidigare satt och sade att såna som jag borde isoleras när vi ligger på sjukhus till förmån för de du kallar "ditt folk".
Svar på tråden ROMER