Inlägg från: Marina Elena |Visa alla inlägg
  • Marina Elena

ROMER

Mieria skrev 2009-06-03 01:50:07 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:47:50 följande:
    Vem har sagt något om att inte tåla se folk?? Gör du dig bara dum nu?? Om du ligger svårt sjuk ,uppkopplad till en apparat som håller dig vid liv, med svårigheter att andas. Vill du då att det dundrar in 10 människor som skriker i mun på varandra och stinker stark parfym i hela rummet och stöter i och flyttar runt allt? Är det att inte tåla se folk?
    ja, då får jag kanske se nåt kul innan jag dör iaf
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:52:31 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:49:20 följande:
    Jag har berättat att jag inte uppskattar beteendet som innebär risk för andras liv och hälsa. Så som att storma in flera stycken på en sjukhussal som innehåller livsupprätthållande maskiner eller patienter med akut smitta. Jag tycker inte heller att det är ok att slå ner personal på ställen och hota dem till livet när de gör sitt jobb. Kan du berätta vilket beteende det är du menar att du klankar ner på?
    er svenska skitnödighet
  • Marina Elena

alltså seriöst nu, jag ska sluta driva med er

men ser du Miera inte själv ett problem i att du går in i en tråd och sen lägger ut påståenden att ett visst folkslag är si och så, då du träffat på ett x antal individer i ditt liv som betedde sig korkat? jag som romni kan inte besvara varför en grupp andra romer, som inte har nåt med mig att göra, betedde sig på ett visst sätt. Det kan bara just de tala om. Smutsa inte ner en bra tråd med erfarenheter som egentligen inte betyder ett smack

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:54:54 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:52:59 följande:
    Känner inte till den. Jag är finsk zigenare. Men jag kan uppföra mig och jag anser inte att människor ska dö för min rätt att skrika.
    haha..säkert
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:58:49 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:55:56 följande:
    Varför tror du att jag var noga med att påpeka att det är min PERSONLIGA ERFARENHET. Jag skrev det med stora bokstäver! Det ÄR nämligen allmänt känt att det är vanligt med upplopp på sjukhus när romer är inblandade. Det finns en anledning till att polisen ofta kommer och vaktar när större romska familjer befinner sig i krissituationer. Naturligtvis beter sig inte alla på det viset. Inte min momo och jag iallafall
    är du utesluten då? eftersom du inte verkar gilla ditt eget folk?
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:59:44 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:56:19 följande:
    Skojar du eller??
    tja, vem som helst kan ju påstå vad som helst på ett forum där man är anonym, så varför ska jag bara köpa de rakt av. Du kan ju gärna bevisa lite
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:02:13 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:00:46 följande:
    Vad är det jag ska bevisa? Att min momo är finsk zigenare?? Vad finns det att bevisa?? Vill du ha hennes namn och telefonnummer? Det blir inte aktuellt. Tyvärr.
    om din mormor är zigenare så är ju inte du det haha. Då är du ju 25% zigenare o 75% gaji!! De krävs lite mer än o bara ha nåt avlägset blodsband för o vara äkta zigenare!
  • Marina Elena

o om bara din mormor är zigenare så innebär de hon gift sig med en gajo, o då räknas man inte in längre bland romerna..så både din mamma o pappa är då gaje, så tyvärr, du är inte zigenare..du har bara en gnutta zigenarblod

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:05:55 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:04:12 följande:
    Ah ja. Jag är väl inte äkta då : ) Blod är ju viktigare än allt i världen. Det är blod som uppfostrar och vårdar. Det vet väl vem som helst Det är därför adoptivmammor inte är riktiga mammor. Duktig kicka.
    ja, det märks ju att du inte kan nåt om romska familjeband- o strukturer!
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:08:02 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:06:33 följande:
    Ja. Det är viktigt. Blod är det avgörande! Blod blod blod! Den som inga föräldrar har längre är inte värd att leva. Den tillhör inget.
    ja, om du ska kalla dig zigenare så måste du ha en zigensk pappa, minst
Svar på tråden ROMER