• sirre

    30+ som fick första barnet 2006

    Välkommen till 30+ tråden för oss som fick vårt första barn 2006
    En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning mm

    Våra barn börjar nu fylla 3 år och det är trots och annat kul som behöver diskuteras

    Vi har en del syskontrådar oxå:


    30+ med första barnet 1-3 år
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m41813355.html

    30+ som väntar andra barnet, del 4
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m42507253.html







    SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 23:52
    Ny tråd:
    30+ med första barnet 1-3 år
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m44082841.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006
  • oyra

    Lägger till den här tråden i favoriter, jag fick ju barn precis i början av 2007, så det är ju er jag behöver tips från

  • sirre

    Oyra; Självklart! Kanske va dumt att skriva just 2006... får ändra det tills nästa gång.

  • Nora75

    Då e jag också med. Ebba fyller 3 i Juni och det e det ända som hon pratar om. Sjunger vi grattulerar och pratar om sitt kalas. Har haft riktiga psykbryt för att nån på dagis sagt att hon bara var "2" år och hon e ju såååå stor enligt henne själv. Grät även när jag sa att hon faktiskt bara var 2 år men snart skulle fylla 3 Inte lätt att vara liten. Pratar mycket om att hon vill fylla 18 för då ska hon få en grön bil. Nått vi råkade säge en gång när hon såg en grön bil (hon ÄLSKAR grönt) och hon har liksom inte glömt det. Bara att börja spara pengar nu. Tur hon inte har sagt vilken modell som det måste vara

    Nä.. Dax att hämta dagis. Har precis vaknat efter en natt på Jobb.

  • lia76

    Skriv i TS


    sirre skrev 2009-04-21 14:21:41 följande:
    Oyra; Självklart! Kanske va dumt att skriva just 2006... får ändra det tills nästa gång.
    Stella och Ida
  • Vi 5

    jag är också här för mig kändes det lite skönt att det stod "för oss som fick barn 2006", för då kändes det ju att jag hör hemma här med er även fast jag inte har någon 3åring hemma. 
    Men det är ju förstås som i de andra trådarna att den som känner sig hemma i en tråd ju förstås får vara där, så det gäller förstås tex de som har barn födda 2007  

  • Längtande Lina

    Jag har också hittat hit!!! Är jätteglad att du startade denna tråd Sirre...ska försöka hinna hålla koll på denna tråd i alla fall...är lite svårt att hinna med alla andra tycker jag!!!

    *vinkar glatt till alla gamlingar*


    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • kaz

    Tack snälla Sirre för en ny tråd

    Klart att du ska vara här Vi4. Vi är ju många som har små barn också.

  • M73

    lägger genast i favoriter

    nora; H har också mycket idéer om födelsedagen, 3 år i "MIN maj!" o redan i februari beställde hon en blå tårta... men det är rätt varierande önskemål på presenter...
    fantastiskt vilket elefantminne de små har emellanåt?

    imorgon skall H till tandläkaren för hon har lyckats slå en flis ur en tand, ingen aning om när hon gjort det? Skall instruera sambon (som fick ta besöket) om att tandläkaren inte får tvinga henne till nått... skall inte behöva få tandläkarskräck på kuppen...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006