Utomkvedshavandeskap (X)
Hur har det gått för er alla stackare som varit med om ett X? Några plus?
Jag har tyvärr varit inaktiv här på FL senaste tiden då mitt X inte "botades" så lätt. 2 veckor efter op så hade mitt hcg stigit igen, hann inte ens in till den tid jag fått utan fick åka in akut pga sjuka smärtor och att jag var helt svimfärdig. Blev inlagd och fick sen methotrexat (cellgift). Efter 2 dagar hemma var det dags igen... ambulansfärd in till SÖS pga extrema smärtor som gjorde att jag tappade medvetandet korta stunder. Blev inlagd och sen ny op då de tog bort äggledaren. Detta är nu 8 dagar sedan och jag lusläser allt om X på nätet. Har plöjt igenom en låång tråd om det här på FL som var nmågra år gammal och var i 7 "avsnitt". Känner att jag önskar att den aktiva tråden fanns kvar där man kunde följa massor med kvinnor som haft ett eller flera X hur de sedan plusade igen, pratade av sig och stöttade varandra.
Blir så förvirrad av detta med cellgift. Jag fick inga restriktioner mer än att inte ha sex förrens hcg sjönk till 0. Detta blev ju inte aktuellt då äggledaren ändå opereradaes bort några dagar senare. Närjag läser om methotrexat på nätet så säger läkarna väldigt olika. En del säger att man inte behöver vänta medan andra säger att man ska vänta mellan 3-12 månader! Vad gäller eg? Finns det någon forskning på det?