• Anonym

Morsdags Present

Xet till min man tyckte att han borde köpa henne en morsdags present som då sonen kunde ge henne.Hon tyckte att min man kunde uppmuntra honom att göra det , för han tyckte om att ge presenter...

Jag bara gapade.. Vad hade ni gjort eller tänkt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-23 23:43
    Barnet är 2½ år.

• Svar på tråden Morsdags Present
  • Anonym (123)

Jag tycker inte det är så konstigt, jag köper till mitt ex från dottern på farsdag, hon kan ju inte själv. Oftast är det ju en skitsumma, bara nåt som dottern får vara med och välja och sen stolt ge bort.

• Anonym

31 Maj

Anonym skrev 2009-04-23 23:39:57 följande:
    När är det?
  • Anonym

jag tycker det låter väldigt dumt, däremot kan ni hjälpa sonen att rita en teckning. men det ska komma från pappa/sonen själv Ej från mamma

• Anonym

Jag ger mina barn 100 kr när det är fars dag eller hans födelsedag eller jul och så får barnen använda de pengarna att köpa något till pappan för som de själva får välja ut. Sen brukar de också rita någon teckning eller göra någon pysselsak och ge bort.

Men en 2-åring är ju lite liten så då är det nog svårt med både pyssel och att välja present. Kanske kan ni hjälpa barnet och göra en inramad bild på barnets hand- och fotavtryck eller nåt liknande. Vet att jag hjälpte barnen med det i present till pappan när de var små och det var uppskattat av honom.

• Anonym (inlägg 5)

Anonym (123) skrev 2009-04-23 23:40:54 följande:

Jag tycker inte det är så konstigt, jag köper till mitt ex från dottern på farsdag, hon kan ju inte själv. Oftast är det ju en skitsumma, bara nåt som dottern får vara med och välja och sen stolt ge bort.
    Håller med om att det är med stolthet barnen väljer ut och ger bort en present till den andre föräldern. Jag har inget eget intresse av att pappan ska få en present men jag ger barnen en liten summa och hjälper dom med det bara för deras skull för att de blir så glada av att få välja ut och ge bort något. Så det är snarare av omtanke om barnen än att jag bryr mig om pappan som jag gör det måste jag nog erkänna.
  • goddagens

Jag ser inte felet i detta? Tvärtom så tycker jag att din man borde kommit på den tanken utan att hon behövt påtala det? Men hon känner väl honom väl och vet vad som måste göras

• CcS

Då kan jag tillägga en sak här... Min mor tyckte att jag ska minsan åxå få en sak på mirsdag. (sonen då 3,5 veckor) fick en flaska vin och ett kort som löd - grattis på mirsdag önskar Oliver...!!!!

gissa om ja blev chockad. ammade dessutom.

• Anonym

Tycker ju att det ska vara något barnet gjort.
    En 2½ åring är fullt kapabel att rita en teckning till sin mor. Lite lim och pynt är alltid kul.

Förstår inte varför ex förväntar sig att få en present av barnet & dess far/mor. För det är det det blir. Ett barn över 2 kan göra present själv.

Svar på tråden Morsdags Present