Mittilvet skrev 2009-04-25 10:04:45 följande:
Har bara läst TS.Jag förstår att de intew lever tillsammans fortfarande, hon verkar ha en del grundläggande fel i förstånd och uppfostran. Ungen får väl rita en teckning eller nåt, hon är ju knappast mamma till din sambo så varför ska han köpa något till henne?Jaja, jag förstår hur hon menar, ok tjatar hon så säg att javisst kan ni köpa något men för barnbidragets pengar isf vilket drar ner på andra utgifter som skulle gått till barnet vilket hon kommer få köpa istället för
er.De bor inte ihop och därför ska hon således inte ha de förmånerna man kan få då man lever som en familj, hur enkelt som helst.Man kan inte ha kakan och äta den.
Men om de hade bott ihop är det ju självklart att pappan hade hjälpt barnet välja ut något! Varför ska barnet inte få köpa en liten grej bara för att föräldrarn är separerade?
Inget fel alls av mamman ifråga, hon gör det ju uppenbarligen för sonens skull efter som han verkar gilla att ge bort presenter.
Mors och Fars dag är viktigt, det är en gullig liten tradition som de flesta barn tycker är kul, då de kan rita en fin tevkning och ge en liten present.
Såklart att pappan ska uppmuntra barnet till att rita/köpa något till sin mamma på mors dag!
Jag känner inte mamman här, men om jag utgår från att hon är som folk är mest konspirerade hon nog inte ihop det här för att hon skulle få en dyr, fin present.
Alltid denna dramatik.