• Vicke

Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?

Vad kommer ni i håg? Jag kommer iallafall i håg lillstrumpa och systeryster, hedvig och trasdockorna.... Finnsj u hur många som helst. Skulle vara kul och höra vad ni kommer ihåg. Kanske får man lite tillbaka blickar !!!

• Svar på tråden Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?
  • fortabilar

Och "Drutten och Gena" och Televinken

• fortabilar

Toffelhjältarna var ju riktigt bra också

• cheetah

Toffelhjältarna och Solstollarna - hur bra som helst då, gubbsjuk tv nu...

Den vita stenen älskade jag! Och så kommer ni väl ihåg nananinananna ninannananina - boktipset?! Eller gick det på 70-talet kanske?

Brorsan som är född på 80-talet gillade Super Ted och Batman.

Hmmm.... och är det nån som kommer ihåg alla barnprogrammen som Ulf Larsson och Måns eller Felix Herngren gjorde?? Storebror och Lillebror hette dom väl? Och även Peter Settman och Fredde Granberg började ju som lekledare i sommarlovs tv i början på 90-talet!

• Vicke

Nej boktipset kommer jag då i håg när dom åkte iväg i en resväska! Det gick på 80 eller 90 talet iallafall kanske 70 också.

• cheetah

Vicke - ja fast det hette väl nåt annat va? Var också bra, och hade mer en nanananananananana-melodi. Det jag tänker på hade en gubbe (hette han möjligen Stefan Mählkvist???) i en regnbågsfärgad fåtölj... Det var dom färgerna som fick mig att känna att det kanske var 70-talet ändå!

• RadixLecti

Kommer någon ihåg TV-piraterna?

• Vicke

cheetah: Ja kanske det men det är ju melodin man kommer ihåg. Jag vet inte om det var 70 talet efterom jag är född 82 men det kan ju hända att det började då iallafall!

• Vicke

manda; Haha ja just ja å sen på den dialekten det är ju solklart!!!

• Manda

"Åke, kom nu Åke, så ska vi dansa" också den där underbara musiken, haha

Svar på tråden Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?