• Vicke

Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?

Vad kommer ni i håg? Jag kommer iallafall i håg lillstrumpa och systeryster, hedvig och trasdockorna.... Finnsj u hur många som helst. Skulle vara kul och höra vad ni kommer ihåg. Kanske får man lite tillbaka blickar !!!

• Svar på tråden Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?
  • RadixLecti

Goliat.
    Gnuttarna.
    Bobo. "Vrid ringarna till max så de bildar ordet FLAX!"

• Nattsaga

Dr Snuggles....den gick väll har jag för mig? Minns den iallafall och givetvis Sollstollarna!

Det var bättre förr!

• Ergu

Urcellen Ellen- vet inte om programmet hette så men det handlade om en cell som bodde i ett stetoskop hos en tjej på ett sjukhus...

• Ninna76

Är det någon här som minns ett program som handlade om ett dockhus. Det var ett svenskt barnprogram och det var en flicka som lekte med dockorna, som sedan fick liv. Jag minns nästan inget alls av det här programmet, förutom att det hände en hel del sorgligt och att föräldrarnas säng hade ett lila täcke. Det var en speciell känsla i det här programmet som jag inte kan beskriva. Finns det någon annan som minns något om det här?

• Ninna76

Åh! Lördagsgodispåsen var det någon som nämnde här! Jag minns att jag tyckte inredningen var läcker!

Clownen Manne var en av mina favoriter! Jag tyckte att det var så spännande att se vad han skulle klä ut sig till och så var det så roligt när han cyklade på den där cykeln med bakgrunden som susade förbi. Haha! Så lättroad man var som barn!

Toffelhjältarna var helt underbar! Och Solstollarna! "... med chokoläääääääde i mitten!"

Något annat som var helt suveränt var ju Fem myror är fler än fyra elefanter.

Och Bröderna Dahl!! Visst var de på jakt efter stora diamanter till sin tidsmaskin eller vad det var? Jag ville sååååå gärna ha en sån diamant!

• AE77

Fragglarna!!! De var så söta. Solstollarna och toffelhjältarna var ju guld Lördagsgodispåsen var också roligt att tittapå, jag kommer ioch för sig inte ihåg vad det handlade om.

• Vicke

- En apa i en bur är nästan alltid sur men får han vara fri är han glad som vi... Lalala
    Ja clownen manne såg man ju live haha!!

• AE77

Nu har jag läst hela tråden (kanske man ska göra INNAN man svara ) Men jag har suttit här och bara "ja det där, hihi ja det där var också bra!!! Och det där... Ja, säga vad man vill, men barnprogrammen VAR bättre förr!!

Svar på tråden Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?