anses propavan va ett stark sömnmedel
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Svar JA! Det är ENDAST ett sömnmedel och ska aldrig tas av någon annan anledning.
Japp
Nej, det anses nog som "svagt". Jag fick det när jag var gravid efterssom det inte skadar fostret och inte är beroendeframkallande alls.
Nej det anses som svagt. Det finns mycket starkare sömnmedel som är beroendeframkallande. Propavan är inte beroendeframkallande. Används vid lindriga sömnstörningar.
Både ja och nej.
Det är som sagt inte beroendeframkallande eller skadligt. Dock är halveringstiden 12 timmar vill jag minnas. Åt mellan dec-jan. Man är ganska trött fram till lunch. Men det är en sömnmedicin som ger längre sömn, till skillnad från insomningstabletter där vissa är beroendeframkallande.
Tror det anses som ganska svagt.
För när jag tar inför natten så tar jag 2 propavan, 2 ml Theralen och 1 Imovane.
2 olika sömnmedel och ett insomnings....så propavan är nog ganska svagt.
Anonym (Nja) skrev 2009-04-24 11:05:07 följande:
Jag fick också propavan under en tid, men jag blev inte ens så värst trött. Det enda som hjälpte för att bli trött var tabletterna mot ångest som jag fick. Lergigan.
Dom är helt värdelösa. Man får ju ta minst dubbla dosen för att nåt ska hända. Man blir lite trött och blir bakfluddrad till tusen. Rävgift.
Då är Stilnoct mycket bättre.
Nej propavan har funnits länge och är därför väl testat. Det har inga farliga biverkningar och skadar inte fostret vid graviditet. Det är inte heller beroende framkallande. Men kolla mer på fass.