• Anonym

anses propavan va ett stark sömnmedel

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden anses propavan va ett stark sömnmedel
  • Anonym

Anonym (Hrm.) skrev 2009-04-25 21:48:29 följande:

Men Stesolid, Sobril och Xanor är inga sömnmedel.
    Nej, det är väl kanske ataraktika, men man somnar av dem trots det.
  • Anonym (Hrm.)
    Anonym skrev 2009-04-25 21:51:34 följande:
    Anonym (Hrm.) skrev 2009-04-25 21:48:29 följande:
    Nej, det är väl kanske ataraktika, men man somnar av dem trots det.
    Nej det kan jag inte hålla med om.
    Jag tar Stesolid mot ångest och jag somnar inte av dem utan blir bara så pass ångest-fri att jag klarar att vara "normal".
    Somnar av dem gör jag som sagt definitivt INTE.
    Hade det varit sömnmedel hade man ju inte kunnat göra vardagliga saker med dem i blodet, tex köra bil etc.
  • Anonym

Anonym (Hrm.) skrev 2009-04-25 22:00:31 följande:

Nej det kan jag inte hålla med om. Jag tar Stesolid mot ångest och jag somnar inte av dem utan blir bara så pass ångest-fri att jag klarar att vara "normal". Somnar av dem gör jag som sagt definitivt INTE. Hade det varit sömnmedel hade man ju inte kunnat göra vardagliga saker med dem i blodet, tex köra bil etc.
    Du bör inte köra bil när du tagit Stesolid heller då detta är narkotika som försämrar din reaktionsförmåga.
    Du somnar inte av en normal dos sömnmedel heller om du inte lägger dig ned och försöker sova. Själv tycker jag att Stesolid är ett betydligt mer effektivt sömnmedel än t.ex. Stilnoct eller Nozinan som jag kan äta som smågodis utan att somna.
  • Anonym (ssk)

Anonym (Hrm.) skrev 2009-04-25 22:00:31 följande:

Nej det kan jag inte hålla med om.Jag tar Stesolid mot ångest och jag somnar inte av dem utan blir bara så pass ångest-fri att jag klarar att vara "normal".Somnar av dem gör jag som sagt definitivt INTE.Hade det varit sömnmedel hade man ju inte kunnat göra vardagliga saker med dem i blodet, tex köra bil etc.
    Stesolid är sederande och definitivt inget man bör köra bil på!
  • Anonym (g)

Jag tar 2 Propavan till natten. Blir sömnigare och somnar lättare. Vaknar fortfarande ett par ggr på natten men vaknar inte till lika mycket. För mig funkar de ok men inte helt bra tycker jag. Men som sagt ok, de gör att jag sover kanske 7 timmar istället för 4-5.

• Anonym

Stesolid funkar så på mig att jag kan slappna av mera i musklerna o på så sätt lättare somna in...funkar perfekt att sova på! Däremot Imovane funkar inte alls på mig.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-25 23:23:11 följande:
    Stesolid funkar så på mig att jag kan slappna av mera i musklerna o på så sätt lättare somna in...funkar perfekt att sova på! Däremot Imovane funkar inte alls på mig.
    Nej, inte alls på mig heller. Har som mest ätit 20 7,5-milligrams och inte blev jag trött av det. Det enda som hände var att det smakade illa i munnen och det kändes som om jag precis gått av en båt. Jag tycker det är helt fantastiskt att människan som kommit så långt i sin utveckling inte klarar av att producera en medicin man faktiskt somnar av. Finns det inga sömnmediciner som bara däckar en, som en slägga i huvudet?
  • Anonym

Propavan = myrkrypningar.
    Stilnoct = smågodis som ger vanföreställningar, minnesluckor, och skitdyra shoppingrundor på nätet nattetid.
    Fluntrazepam= pang, sovande hela natten, halva dagen därpå, sen ett bakisrus som gör att man är obrukbar till det är dags för nästa tabett.

Så frågan är väl vad som är bättre, vara stendöd o seg som lim hela dagen eller inte sova mer än var 14 natt, och då icke sammanhängande sömn.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-25 23:46:14 följande:
    Propavan = myrkrypningar. Stilnoct = smågodis som ger vanföreställningar, minnesluckor, och skitdyra shoppingrundor på nätet nattetid. Fluntrazepam= pang, sovande hela natten, halva dagen därpå, sen ett bakisrus som gör att man är obrukbar till det är dags för nästa tabett. Så frågan är väl vad som är bättre, vara stendöd o seg som lim hela dagen eller inte sova mer än var 14 natt, och då icke sammanhängande sömn.
    Inte mer än var 14:e natt??? Det är väl längre än världsrekordet? Går man inte in i en psykos efter 3-4 dygn utan sömn? Har varit vaken som längst tre dygn och jag började hallucinera.
  • Anonym

Nä de var runt var 14:e natt jag sov, av utmattning, sen kunde jag ju stå och sova i kassan på jobbet, eller på mötena. Så helt sömnlös var jag ju inte, men på nätterna då jag borde sova, så fungerade de bara inte sova.

Och så fungerar de inte att leva.

Svar på tråden anses propavan va ett stark sömnmedel