• Hallonröd

Vad passar bäst till denna maträtt?

Skulle lägga in ett kopierat recept här på en maträtt men det går inte att posta då så jag får försöak beskriva ändå.

Ska bjuda folk på middag idag och vet inte vad som passar bäst til maträtten.
    Det är "Citronkyckling med kronärtskocka och grillad paprika" som ska vara i ugnen tillsammans med lite kycklingfond, rapsolja, div. kryddor och pressad citron. Sen ska man garnera med oliver och salladslök.

citronkykling.jpg

Vad passar bäst att äta till...ris skulle väl funka men är inte sugen på det. Jag tänkte mer på pasta - bandspaghetti. Vad tror ni?

Tips på en efterrätt skulle vara bra också...står still i huvudet {#lang_emotions_undecided} Ingen svår bara...ska vara lätt att göra:

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Svar på tråden Vad passar bäst till denna maträtt?
  • Puls

Coscous då, hur låter det?

Efterrätt kan ju vara citrusfrukter i klyftor som du häller lite sirap och strör kanel och kardemumma på.
    Gratinera 5 minuter.
    Och så vaniljsås till, finns ju färdig i kyldisken.

Ha en trevlig kväll.

• Hallonröd
    JAG är BÄST skrev 2009-04-25 11:04:44 följande:
    Skulle nog ta bandpasta.
    Ja men visst skulle det funka...?...{#lang_emotions_wink}  Är ingen mästerkock precis men då är jag inte helt ute och cyklar iallafall då 
  • misstristess

Jag tänker spontant på ett gott bondbröd och en sallad. Kanske med bulgur eller coscos i.

• Hallonröd
    Puls skrev 2009-04-25 11:07:31 följande:
    Coscous då, hur låter det? Efterrätt kan ju vara citrusfrukter i klyftor som du häller lite sirap och strör kanel och kardemumma på. Gratinera 5 minuter.Och så vaniljsås till, finns ju färdig i kyldisken. Ha en trevlig kväll.
    Ja couscous kanske skulle funka också...får fundera på det.

Efterätten låter helt ok och enkel framförallt {#lang_emotions_wink}
  • Hallonröd
    misstristess skrev 2009-04-25 11:09:07 följande:
    Jag tänker spontant på ett gott bondbröd och en sallad. Kanske med bulgur eller coscos i.
    Ja jag har faktiskt varit lite inne på att man kanske bara skulle ha typ bondbröd och en sallad till...{#lang_emotions_wink}
  • misstristess

Charlotte Russe, en klassiker bland efterrätter! Kan göras enkelt med köpt rulltårta och fromage, eller om man orkar och vill kan man göra allt från grunden.
    Ser imponerande ut, men är enkel att göra.

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=451854&ref=puff

• JAG är BÄST

Alternativet den där pastan som liknar ris i formen(har tappat helt vad det heter , har totalt hjärnsläpp idag), då får du ris känslan men ändå pastasmaken.

"funderar förbrilt vad det heter "

• misstristess

JAG är BÄST skrev 2009-04-25 11:17:14 följande:

Alternativet den där pastan som liknar ris i formen(har tappat helt vad det heter , har totalt hjärnsläpp idag), då får du ris känslan men ändå pastasmaken. "funderar förbrilt vad det heter "
    Risini.
  • Hallonröd
    misstristess skrev 2009-04-25 11:16:52 följande:
    Charlotte Russe, en klassiker bland efterrätter! Kan göras enkelt med köpt rulltårta och fromage, eller om man orkar och vill kan man göra allt från grunden.Ser imponerande ut, men är enkel att göra.www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=565&a=451854...
    Såg coolt ut är säkert gott också.
Svar på tråden Vad passar bäst till denna maträtt?