• Ankmor

    CUPCAKE-tråden nr 8 - Baked with love!!



    Här diskuterar vi allt som har med cupcakes att göra.
    Alla är välkommna - nybörjare och de som hållt på med cupcakes ett tag.

    Viktiga länkar -

     


    ...även dessa kan vara bra.

     

    Bilder på det vi bakar läggs med fördel in i stora bildtråden,
    som vi delar med Tårttråden, så alla kan få njuta.


    Tidigare trådar:
    Nr 1 - www.familjeliv.se/Forum-11-240/m24475986.html
    Nr 7 -


    Drömmar krossas inte - de börjar och slutar, sedan börjar de igen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-25 16:17
    ************************************

    Tårttråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43400735.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 18:03
    Det har blivit något knas med Bildtrådslänken (även för TS! :o )

    Här är länk till tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43400569.html
  • Svar på tråden CUPCAKE-tråden nr 8 - Baked with love!!
  • Kaxmaja

    Jag är med i den nya


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Längtande Lina

    Jag har också hittat hit


    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • Längtande Lina

    Slänger in min fråga igen i denna tråden då!

    Jag har 6 st lemon yoghurt CC i frysen som jag tänkte plocka fram. Vill ju gärna ha nån topping också och funderade på att göra FWF...nu till min fråga..om man vill ha olika färger på FLW har man i färgpastan när FWF är klar??? Så att jag på en sats kan göra typ 4 olika färger???

    Nu känns det ju mycket att göra en hel sats FWF till 6st cc...kan jag göra något av det som blir över??? Har läst nånstans att man kan göra maräng...hur funkar det???


    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • Kaxmaja
    Längtande Lina skrev 2009-04-26 12:02:51 följande:
    Slänger in min fråga igen i denna tråden då!Jag har 6 st lemon yoghurt CC i frysen som jag tänkte plocka fram. Vill ju gärna ha nån topping också och funderade på att göra FWF...nu till min fråga..om man vill ha olika färger på FLW har man i färgpastan när FWF är klar??? Så att jag på en sats kan göra typ 4 olika färger???Nu känns det ju mycket att göra en hel sats FWF till 6st cc...kan jag göra något av det som blir över??? Har läst nånstans att man kan göra maräng...hur funkar det???
    Du kan ha i färgen precis på slutet lixom. Då kan du ju dela upp den i 4 olika skålar och vispa i färgen.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Mael
    stinky79 skrev 2009-04-25 21:31:28 följande:
    Va mycket smarrigt du bjöd på! Allt såg jättefint ut!
    Tack tack
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • elegi

    Funderar på att göra Ahlgrens husvagns CC till sambons jobbarkompisar på tisdag för vi ska ju byta husvagn på lördag, dom har infört att man måste bjuda på tårta om man byter bil så då måste ju Ahlgrens husvagns CC passa perfekt vid husvagnsbyte


  • elegi
    elegi skrev 2009-04-26 19:10:46 följande:
    Funderar på att göra Ahlgrens husvagns CC till sambons jobbarkompisar på tisdag för vi ska ju byta husvagn på lördag, dom har infört att man måste bjuda på tårta om man byter bil så då måste ju Ahlgrens husvagns CC passa perfekt vid husvagnsbyte
    Förtydligande
    Ahlgrens finns alltså just nu som husvagnar med smak av fruxo godisarna som en special grej inför sommaren assöta och goda givetvis
  • Pysselgalningen

    nu ni...

    Jag behöver er hjälp! Jag ska göra en receptbok (jag är även en inbiten scrappare) och behöver era smarrigaste recept.!
    Tips på vilka baser som funkar bra ihop med frostings ect.

    Sen vill jag även ha tips till sista sidan, såsom vilka produkter som går att frysa, hållbarhet ect.

    Har nämligen blitt vansinnig på att springa iväg på internet varje gång jag ska göra nånting

    Ni får gärna PMa om ni inte vill svämma över tråden

  • elegi
    Pysselgalningen skrev 2009-04-26 19:20:02 följande:
    nu ni... Jag behöver er hjälp! Jag ska göra en receptbok (jag är även en inbiten scrappare) och behöver era smarrigaste recept.! Tips på vilka baser som funkar bra ihop med frostings ect. Sen vill jag även ha tips till sista sidan, såsom vilka produkter som går att frysa, hållbarhet ect. Har nämligen blitt vansinnig på att springa iväg på internet varje gång jag ska göra nånting Ni får gärna PMa om ni inte vill svämma över tråden
    De kombinationer jag använt finns i min receptblogg www.elegisreceptsamling.blogg.se vet även att Angelzezzan har en liknande blogg kika in där oxå www.zezzansgodsaker.blogg.se
Svar på tråden CUPCAKE-tråden nr 8 - Baked with love!!