• Lena1979

Var hittar man BH:s i större storlekar?

Jag har problem att hitta BH:s och sport-BH:s.

Är det någon som har tips på var man kan tänkas hitta och hur man räknar om BH-storlekar?

Jag har 70G. Jag är intresserad av vanliga BH:s.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-15 15:11
    Detta är vad jag söker. Pris är ointressant.

° 70G-H
    ° Enfärgade
    ° Hel kupa eller nästan hel kupa.
    ° Minst 3 hyskor i höjdled bak.
    ° INTE push-up.
    ° INTE spets.
    ° INTE vadderat.

• Svar på tråden Var hittar man BH:s i större storlekar?
  • Fåret Shaun

Lindex köpte jag på när jag hade 75F. Annars Miss Mary of sweden

Vem leker smatterband idag då?
  • Lena1979

Miss Obsessive: Där har de inte så stora storlekar. Jag går alltid in där och frågar. De säger "Nej tyvärr har vi inte så stora storlekar" :/ Tråkigt. Kanske har det hänt ngt det senaste halvåret iofs.

Nästan allt jag ser på nätet är en massa spetstjafs och det vill jag inte ha. : ) Jag vill ha en vanlig, inget push eller larviga färger å så. :)

Någn som sett? :)

AURYN: Ska kolla upp ebay

Fåret Shaun: Lindex har jag aldrig sett upp till G eller H dessutom har de då sällan 70 runt om.
    Miss Mary of Sweden verkade inte heller ha min storlek. Men tack för tipset ändå. :)

Annan: Kanske skulle jag ha möjlighet men frågan är om de verkligen har min storlek. Är det värt att åka liksom. :) De butiker som har min storlek har ofta, till och med väldigt ofta slut på min storlek."Vi har flera modeller i din storlek men de är tyvärr slut"

• tilda84

sallyochsara.se har stora storlekar om du bor i stockholm elleri halmstad så finns affären där super bra är det att hadla där.

• Lena1979

Tilda84: Kollade Sally och sara precis och det var där jag hittade en som verkade bra men de var slut. :/

Luscious: Tactel-BH? Jag glömmer alltid bort vad min storlek är i UK-stolek så figleaves blir svår att kolla på. Dumt. Känner du till ngn size-omräknare? Kanske har ngn skrivit om det tidigare i tråden. Ska kolla det. :)

• enlitenbitkaka
    Lena1979 skrev 2009-07-16 16:45:35 följande:
    Tilda84: Kollade Sally och sara precis och det var där jag hittade en som verkade bra men de var slut. :/ Luscious: Tactel-BH? Jag glömmer alltid bort vad min storlek är i UK-stolek så figleaves blir svår att kolla på. Dumt. Känner du till ngn size-omräknare? Kanske har ngn skrivit om det tidigare i tråden. Ska kolla det. :)
    Tactel-BH:arna är i sånt där slätt microfibermaterial, sitter snyggt under de flesta material. De har inga lösa kuddar, ingen push, bara hela vanliga kupor.
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Lena1979

Luscious: Aha. Det låter ju bra. :) Tack för tipsen.

• Lena1979

Den fanns dessutom i Uppsala där jag bor. :) Fast jag har för mig att jag har kollat med dem. Hm? Får kolla upp.

• indla

Hittade en bra tabell för bh-storlekar nånstans, har haft 75G förr, nu hade jag 80I enligt den (83 cm under, 110 över). Kul... (inte) Lindex har lite för de för märkes-bh av bl a abecita, vissa triumph m fl. HM är bara att skratta åt, kappahl har haft. Triumph har egen butik i uppsala (men allt roligt är för smått). De små butikerna som inte tillhör kedjor har i vitt, hudfärgat och svart för de flesta storlekar, och det kostar mer, men då ingår en tant som kommer in i provhytten och bedömer vid behov och talar om för en vad man har för storlek EGENTLIGEN. Exempelvis tror jag vi har en nära Lilla Rummet på gågatan i Uppsala. Kommer aldrig ihåg vad de heter.

• laga mat

Det fins ett företag spom heter pxc.se. dm säljer undekläder via hemförsäljning, vad som är bra med det är att man får kunning hjälp och slipper trång provhytter. Det finns säljare i hela landet. Jag finns i GÖTEBORG. Finns i storlekar från 70-130 i omfång, A-L kupa.....

Kolla på pxc.se

• Vildblomman

Har du varit på Vivi och Viktoria på vaksalagatan? Där köper jag mina bhar. Jag har 75/80 G och de är super trevliga och kanon där. Jag handlar både bhar, sportbhar och bikinis där.

Svar på tråden Var hittar man BH:s i större storlekar?