Inlägg från: Anonym (10) |Visa alla inlägg
  • Anonym (10)

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym skrev 2009-04-28 00:02:29 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 23:59:58 följande: När jag daskar/snärtar till min son på händerna om han drar i duken eller ska dra tag i något han inte får, som blommor, osv osv,, då flinar han oftast eller så släpper han och går därifrån, eller så fortsätter han så jag till slut får ta tag i han och ta bort han därifrån... så ne,, det gör inte ont.
    Konstig, och hemsk, uppfostringsmetod. Mina barn fick känna på gardinerna (med rena händer), filmerna, testa dvd:n, känna på blommorna osv under min uppsikt. Har inte haft några problemungar! Barn ska upptäcka världen genom att känna, smaka, lukta, höra och se, inte genom slag eller dask!
  • Anonym (10)

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 00:13:54 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-28 00:10:33 följande: Och vad gjorde du då om dom tog i gardinerna med lortiga händer? sa du " nej men oj lille söte rara vän, mamma vill inte ha lortiga gardiner för då måste jag tvätta och då har jag mindre tid att kolla dig så du inte råkar ha ner min vas när jag inte ser lille vänn... kan du nu vara så söt och rar att gå in och tvätta händerna och aldrig mer röra nått med lortiga händer" med världens lugnaste och raraste röst?
    Ungefär så ja... Hur så? Inte tror jag att ett barn lär sig något av att bli smälld på fingrarna eller skriken åt! Eftersom barnen har fått känna, klämma, smaka osv så har de inte heller haft behov av att hålla på med gardinerna, stereon osv. De har redan upptäckt de sakerna och inte behövt försöka passa på om jag vände ryggen till.
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-28 07:15:02 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:42:30 följande: Snälla du, en 3-åring kommer INTE ihåg då skulle man komma ihår varje slag man fick av alla andra barn när man var liten!
    Du får tro vad du vill. Kom ihåg att det är ett stort svek när en förälder brister och slår, barnet litar på sina föräldrar och om de slår, vem kan man då lita på?
  • Anonym (10)

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 07:36:00 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-28 06:55:28 följande:
    Vad ville du med sista inlägget? Förutom att citera mig menar jag så klart.
  • Anonym (10)
    näradig skrev 2009-04-28 12:12:27 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:08:34 följande: ja, men varför skulle de misstänka att barnet far illa hemma pga att detta skedde en gång på det sätt det gjorde. jag misstänker inte det och jag känner inte ens ts. om de sedan har en relation till familjen och det är en fungerande familj så förstår jag inte varför de skulle misstänka det. hur tänker du?
    Lägger mig i er diskussion. Hur tänker du när du skriver som du gör? Klart misshandel förekommer även i "fina" familjer. Det har ju bevisats gång på gång när allt uppdagats och omgivningen inget sett och inte alls kunnat förstå att familjen levt under vidriga omständigheter med misshandel (psykisk eller psykisk). Det syns inte alltid utåt!
  • Anonym (10)
    Mieria skrev 2009-04-28 12:29:59 följande:
    Man kan ju hoppas det. Och att vända upp och ner på himmel och helvete över en dask på armen...DET är barnmisshandel.
    Va? Att utreda om ett barn verkligen far illa är alltså barnmisshandel enligt dig? Ska soc läggas ned tycker du? Ska vi ta bort familjebalken?
  • Anonym (10)
    Mieria skrev 2009-04-28 12:36:44 följande:
    Jag hoppas det! Men läser man supermorsorna på fl:s inlägg verkar det som om omplacering av barnet borde ske omgående. Jag är seriöst mer bekymrad över deras barn än över ts. En människa som spyr galla över någon så som folk gör tidigare i tråden känns potentiellt mer farlig än en mamma som gjorde bort sig en gång och mår dåligt av det.
    Vem har spytt galla i tråden?
  • Anonym (10)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 14:20:28 följande:

Ok, vill ni att mamman ska förlora sin dotter och bli inspärrad eller? Skärp till er nu! Får väl vara glad att inte min bror blev omhändertagen för att min mamma klappa till honom av ren chock när han som tvååring höll på att rusa ut framför en långtradare. (som hon har mått dåligt över i alla år) men tro´t eller ej, hon har alltid varit och är världens bästa mamma!
    Jag har skrivit att mamman bör söka hjälp pga att hon blir frustrerad och kan tappa spärren. Ts har själv skrivit att hon blir rädd för sitt barns utbrott och kan inte hantera de... Dags att söka hjälp då den gulliga 3-åringen snart kan bli ett tonårsmonster med en mamma som varken kan hantera sina känslor och hennes humör.
  • Anonym (10)
    näradig skrev 2009-04-28 15:57:24 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-28 12:53:08 följande: "fina familjer" ?? ja misshandel, incest, vanvård och annat finns överallt. i fsk får man höra det ts dotter sa flera ggr i veckan. och det anmäls inte flera ggr i veckan. det som ts beskriver gör troligen inte att de misstänker att barnet far illa och i andrafall så misstänker det de utan att barnet säger något. Att barnet säger så inför mamma och är på sitt vanliga sätt säger mycket. de har nog läst psykologi. Jag arbetar med utsatta barn och jag kämpar för att göra barn hörda. jag gör ca 2 anmälningar till sociala myndigheter (ang barn som far illa) Per år. jag tycker man ska anmäla en gång för mycket än en gång för lite. jag anser inte att det finns något att anmäla eller utreda i ts fall och jag tror att förskolan tycker det samma.
    Jag har läst en hel del psykologi jag med och dessutom vet jag att personalen är skyldig att anmäla och låta soc utreda. Det är inte fskpersonalen som ska göra bedömningen på hur barnet har det i sitt hem och i sin familj. Att du anser att det inte finns något att utreda säger en hel del om din kompetens!
  • Anonym (10)
    näradig skrev 2009-04-28 16:13:20 följande:
    nej, de måste anmäla om de misstänker att barnet far illa. sådant som hände händer ofta i fsk. och oftast finns det ingen orsak till oro. men vid minsta oro så ska de anmäla oavsätt vad barnet sagt eller inte sagt.
    Men i detta fall HAR ju mamman slagit sitt barn dessutom!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!