• Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 15
  • Twixie

    Amningshjälp fick jag mycket när jag ammade Malte. Eller snarare, Melvin satt och pumpade magen sin när jag ammade. Kom glatt springandes med pumpen i tid och otid .

    Gah! Ikväll har det varit en kväll av tålamodsprövande. Tyvärr har väl inte jag behållt det lugn som jag önskade. Började med att jag var trött och höll på att laga mat. Bad Melvin leka lite lugnare (han sprang fram och tillbaka i vardagsrummet och skrek). "Mamma trött huvudet?" "Japp" svarade jag. Då gick han fram till skåpet med kastruller och stekpannor och formligen slänger ut allt på golvet. Malte ansluter sig och börjar banka med locken på alla kastruller. Bär bort dem. Melvin blir då bajsnödig. Sätter sig på toaletten. Ber honom säga till när han är klar. Hör helt plötsligt "Mamma OOOOOOJJJJJ". Kommer in och han har försökt torka sig själv... med den handen han har mest bandage på... Hela toarullen i toaletten (utrullad, papper upp till kanten) och en del av pottringen borta. Dock visste jag att den fanns där när han satte sig på den så slutsatsen är att den troligtvis ligger i toaletten. Bara på med handskarna och dela upp toapappret i spolningsbara delar. Sedan omläggning av förband vilket inte är helt populärt för då måste man ju vara still. Sedan har det fortsatt så under kvällen. Melvin skulle sätta på sig pyamaströjan (efter gigantiska protester då han inte anser att man inte FÅR gå och lägga sig så länge det är ljust ute) men ville ha hjälp. Kunde inte just då då jag matade Malte med flaska (och han höll på att somna så jag ville inte bryta). Det är det sista jag såg av den tröjan. Bad Melvin leta efter tröjan men leta är inte hans specialitet utan passade på att hälla ut alla lådor han hittade på golvet. Försökte lägga honom men han skrek så högt att han väckte Malte. Försöka natta om Malte som tyckte att hans 5 minuter räckte gott och väl och han inte behövde somna om. Så fort Malte lugnade sig något gick Melvin fram och skrek "NEEEEEEJ MALTE INNNNNNNNNTE SOVA"... Har letat nu och jag har verkligen INGEN aning om vad Melvin gjort av sin tröja. Den finns ta mig tusan ingenstans!!! Till allt har man fått gå och bära ned Malte från alla konstiga ställen då han älskar att klättra. Finns ingenting som är omöjligt för honom... Hittade honom i handfatet förra veckan...Ska nog ta och hälla upp ett glas vin nu, eller satsar nog på hela flaskan.


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Pesco

    Jaha, nu blir det test av Trygghansa. Enligt deras försäkring ska man få 3000 kr vid svårare bristningar, grad III-IIII. Enligt min journal var det det jag hade (mellangården, III, låter nästan som en adress). Får vi se om det blir nåt eller ej. Har iaf gjort en anmälan.

  • Bebbilina

    Pesco: du är då för rolig med alla dina berättelser! Även om det nte ÄR roligt med såna bristningar. Jag menade lufta tuttarna, men säkert är det bra med "luft-torkad skinka" det måste absolut hjälpa läkprecessen - tur att det börjar bli sommar!

    Twixie: men herregud vilken kväll-ta du hela flaskan!

  • Svirroo

    Twixie: Vilken kväll Här har vi också lite kämpigt nu, dom vill inte alls gå och lägga sig på kvällarna...

  • Ancy

    Såna kvällar förtjänar man ett glas vin...eller två..

    Hade en liknande episod med Savanna och Gustaf. Fast egentligen så var S jättesnäll och ville INTE störa mig när jag la G. Hon blev kissnödig så jag bad henne börja utan mig eftersom G höll på att somna. Tyvärr hade jag glömt att hon hade en body på sig och det kan hon inte knäppa upp själv. Så stackars skruttan hann inte till toaletten utan kissade ner sig framför dörren. Sen ville sötisen vara duktig och torka upp kisset efter sig...med en HEL pappersrulle...och sen förstås spola ner allt i toan... När jag kom in skulle hon precis spola, jag ropade NEEEJ, men hann inte... Det blev stopp och vi fick en mindre översvämning i badrummet och ut i hallen...
    Stackars lillan ville ju så väl men det slutade mindre bra...
    Sånt har ju alltid en tendens att hända efter en redan jobbig dag...

  • milimina

    anke,
    som ammande får man inte äta allergimediciner, iaf inga receptfria det suger!

    pesco,
    ja syre är rätt trevligt för både mamma och bebis jag har iaf fått två friska bäbbs trots astamediciner som inte ens är a-klassade. fast jag har inte gett mej på antihistaminer i år, det stod "avrådes" eller "olämplig" på alla

    twixie,
    det där låter som en flaska vår eftermiddag igår slutade med att junior badade och kasade sten i grannarnas trädgårdsdamm. jag var hyfsat trött... hade jag inte ammat hade jag nog också korkat upp då!


    ♥storebror 0608♥lillasyster 0902♥
  • Marfa

    Jag hade gärna också korkat upp en flaska, om det inte vore för att min mage bestämde sig på förmiddagen att jag inte alls var bra utan har spenderat dagen på toan. Skulle börja jobba idag, men det var bara att glömma. Både Jonas och jag har lämnat prov till vc, men det tar en vecka, så får se om vi ska hålla på så här ett tag till.

    Det är sä skönt, eller egentligen är det ju inte roligt, att höra att fler barn är inne i en trotsig ålder just nu. Det största problemet här hemma är att K ska vara på U hela tiden. Alla leksaker han har ska hon ha, gör han något han inte får så ska hon tillrättalägga honom med någon lagom sadistisk bestafning. Hon är uttråkad av att vara hemma med oss som är orkeslösa, men vad det blir påfrästande för hela familjen. Bara minsta lilla sak som hon har tänkt sig och som inte blir så kan få ödesdigra konsekvenser med gråt.
    Annars så är det mycket tjejer och killar här. Vi mamma, vi är tjejer och gör si och så, inte pappa och Uffe som är killar.

  • Pesco

    Ja, vi hade hembesök från bvc igår. Vår har blivit privat, Carema, och de har bl a föreläsningsserier om barnmat/hälsa, gränssättning mm. Det där med gränssättning skulle ju kännas bra, att få diskutera med nån professionell.

    Robin är gärna tjej. När han är stor ska han bli Pippi.

  • miss kitty

    oj, ny tråd å grejer...
    ...garvar åt Pescos lufttorkade skinka. Bra att du har humor kring det hela

    Ancy: bf 9:e, men med tanke på hur jag härjar runt på dagarna och att den ännu inte har kommit så lär den trivas rätt bra därinne

    Anke: Vad skönt att man får ta pollentabletter, har iofs redan gjort det och det räckte att ta en dag och få sova ut ordentligt så blev det genast mycket bättre allting. Är förvisso lite snuvig och så nu, men tror jag va påväg att dra på mig en förkylning ovanpå pollensnuvan vilken jag lyckades avvärja med en tablett. Blir dock som en klubbad säl på pollentabletterna så jag kommer inte ta dem i onödan direkt.

    Twixie: shit, blir lite lätt skärrad och undrar vad tusan man gett sig in på, men en pava vin brukar som sagt kunna lugna nerverna även på småbarnsföräldrar. Hoppas du inte har allt för ont i huvudet idag bara

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 15