• Tessaa

Symptom vid ägglossning

Nu är jag nyfiken, min kropp har spökat så dant den senaste tiden och jag förstår mig inte på mina äl-tester som ger svagt utslag hela tiden. (Har jag fattat det rätt så har jag väl inte äl förens teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket?)

Så nu undrar jag, vilka symptom känner ni av vid och kring äl?
    Vilken skillnad är det på symptomen vid pms för er (om det är någon skillnad) ?

• Svar på tråden Symptom vid ägglossning
  • Tessaa

Ingen som känt av illamående?

• Tessaa

Då blir det väl till att testa kvällstid istället då.. :P
    varför ska allt vara så krångligt, jag ser fram emot den dag då det finns 100-procentiga tester. Så irriterande att inte kunna få ett säkert svar någon gång... Man vet ju inte vad man ska tro?

• clairec

haha håller m. men de är bara o lyssna på sin kropp så ska de nog gå bra :) skriv upp datum och hur du kände dig så kan du jämföra nästa månad.

• jelina

men du, har du testat gravtest då? om du har utslag i så många dagar o dessutom haft sådana symptom i två veckor kan det ju tala för något annat....
    jag får ont i nedre delen av magen och väldigt ömmande känsla i hela området typ. mina äl-test brukar jag ta på eftermiddagen och jag brukar aldrig ha hållt mig så länge, har världens kanske minsta blåsa o pinkar minst en gång i timmen var jag än är, lite besvärligt ibland och ogillat vid bilresor av mina medresenärer men vad gör man inte... tror inte att det är sååå viktigt att hålla sig så länge, jag har fått starka utslag varje månad ändå...

• Trollmamma till 4
    Tessaa skrev 2009-04-29 23:33:27 följande:
    Jo jag.. När du skrev det så kom jag på att jag brukar bli illamående.. Progesteronet kan göra så att man blir just illamående å resten av tiden skrengravid..
  • Tessaa
    jelina skrev 2009-04-30 09:31:39 följande:
    men du, har du testat gravtest då? om du har utslag i så många dagar o dessutom haft sådana symptom i två veckor kan det ju tala för något annat.... jag får ont i nedre delen av magen och väldigt ömmande känsla i hela området typ. mina äl-test brukar jag ta på eftermiddagen och jag brukar aldrig ha hållt mig så länge, har världens kanske minsta blåsa o pinkar minst en gång i timmen var jag än är, lite besvärligt ibland och ogillat vid bilresor av mina medresenärer men vad gör man inte... tror inte att det är sååå viktigt att hålla sig så länge, jag har fått starka utslag varje månad ändå...
    Jo, jag har gravtestat också. Jag trodde som sagt att symptomen berodde på det men när jag fick neg hela tiden antog jag att det var äl-symptom jag kände av.
  • Alyssa
    Tessaa skrev 2009-04-29 23:33:27 följande:
  • Fru Wennerström

hej hej.
    Jag vet inte, men jag började käka RR innan ÄL denna månad och jag har väl aldrig mått så dåligt nån gång under äl, mådde illa, svettades som en tok, jätteöm runt livmodern och svullen runt lillmagen. vet inte om det kan bero på RR?

• Alyssa
    Alyssa skrev 2009-04-30 09:58:50 följande:
    Men mitt inlägg försvann! Skrev att igår fick jag ett rejält illamående så jag fick lägga mig ner och vila, det höll i sig i ett tag efter också samt att jag fick huvudvärk vid ÄL
  • Lillaa83

Hej.
    Har aldrig känt av min äl, fören för ett par dagar sedan. Kändes som molande mensvärk, ömma bröst och huvudvärk. Men jag har testat på morgonen och fått utslag då.

Svar på tråden Symptom vid ägglossning