• Tessaa

Symptom vid ägglossning

Nu är jag nyfiken, min kropp har spökat så dant den senaste tiden och jag förstår mig inte på mina äl-tester som ger svagt utslag hela tiden. (Har jag fattat det rätt så har jag väl inte äl förens teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket?)

Så nu undrar jag, vilka symptom känner ni av vid och kring äl?
    Vilken skillnad är det på symptomen vid pms för er (om det är någon skillnad) ?

• Svar på tråden Symptom vid ägglossning
  • Tildalina

Lånar tråden, ursäkta TS!!!...

Måste fråga er, ni verkar så kunniga Har inte fått min äl sen förlossningen för 2 år sen, testar med äl test och ibland blir det ett lite svagare streck och ibland lite starkare, men äldrig lika starkt som kontrollstrecket. Ska jag utgå ifrån att testen inte funkar på min kropp?? Eftersom det blir så olika starka från gång till gång? *förvirrad*

• Trollmamma till 4
    Tildalina skrev 2009-04-30 10:57:28 följande:
    Lånar tråden, ursäkta TS!!!...Måste fråga er, ni verkar så kunniga Har inte fått min äl sen förlossningen för 2 år sen, testar med äl test och ibland blir det ett lite svagare streck och ibland lite starkare, men äldrig lika starkt som kontrollstrecket. Ska jag utgå ifrån att testen inte funkar på min kropp?? Eftersom det blir så olika starka från gång till gång? *förvirrad*
    Jag skulle noh kontakta Gyn så dem kan kolla genom ett Älprov..
  • Melker 2007

Har någon en förklaring till detta!

I fredags hade jag fullt utslag på ÄL testet.
    vi hade sex samma dag och idag (söndag) får jag en liten blödning!?!
    Min mens är alltid regelbunden å ska komma på måndag den 11 maj..
    Varför gör kroppen såhär?

Jag fattar ingenting!?!

• fialia78

Jag vet inte om det är fler än jag... Men ett ganska stort tecken på att jag har ÄL är att jag blir extremt sugen på sex. Springer omkring o är "småpilsk" hela dagen. hahah.. Pinsamt men sant.

• Längtar81

en liten blödning kan man ju få när ägget fäster, nidblödning!!

• Melker 2007
    Längtar81 skrev 2009-05-03 14:49:48 följande:
    en liten blödning kan man ju få när ägget fäster, nidblödning!!
    Brukar inte det vara senare då?
    Detta är ju två dar efter ÄL, har för mig att nidblödningen brukar isf komma 6-7 dagar efter äl..
    Eller har jag fel?
  • clairec

Om man får en sådan blödning så kommer den ca 5-8 dygn efter ägglossningen, men kan även komma något senare. har jag hört och läst. men efter 2-3 dagar är väl inte helt omöjligt?;)

• Melker 2007

clairec: Nej hoppas inte det, men jag ska motvilligt erkänna att jag tvivlar stark!!
    Jaja, den som lever får se!
    Är det ingen annan som har några teorier??

• fialia78

Melker 2007 skrev 2009-05-03 15:17:47 följande:

clairec: Nej hoppas inte det, men jag ska motvilligt erkänna att jag tvivlar stark!!Jaja, den som lever får se!Är det ingen annan som har några teorier??
    Jag tror att det kan vara så att man kan få en liten blödning efter sex ibland oxå. Det blir lite känsligare slemhinnor i slidan runt ÄL.
    Det har hänt att jag har haft småblödningar just efter sex. Men om det är ovanligt för dig att få det så tror jag mer på en nidblödning som dom andra tjejerna.
    Så svårt att gissa eftersom allt sånt är lite individuellt.
  • Premismamma

Det här är ju sjukt.
    Ni som läst mina inlägg förut vet att jag hade MA den 18 april. slutade blöda 24 april. Helt. Alltså 15 dagar sen. Nu har vi sexat i 3 dagar. Men efter varje "insättning" kommer det bruna flytningar. Kommer inte mycket men det är ju inte så trevligt. Är det rensning eller sköra slemhinnor?

Det känns som om jag har ägglossning, men jag brukar ju inte känna av den i flera dagar. Vad jag vet så lossar man inte mer än en gång i månaden.

Eller har jag fel? Kan man lossa flera gånger??

• Aurora1979

Halloj,

Har ÄL idag... :) Testade med ÄL-stickor och det visade starkt positivt. Tjoho...
    Men är lite nyfiken på symtom för ÄL.

Det jag märkt idag/igår men som jag inte vet om det är tecken på ÄL eller ngt annat.

Stickningar/lite öm kring äggstockarna/ljumskarna.
    Småkramp i tjejmagen.
    Känner mig väldigt varm (är normalt frusen av mig).
    Trådiga flytningar igår kväll och idag.
    Har för 2:a månaden i rad kring ÄL-tider kännt att mina läppar är sträva och kliar... som att det är munsår eller så på väg. Någon som varit med om det?
    Humöret är rätt illa... ;)

Kan tillägga att jag äter Rosenrot för 2:a gången.

• Lillaa83

Hej.
    Har med äl i dag. Förra gången kände jag av det jätte tydligt men denna gången är jag bara om i tjejjmagen och varm.

• Tulipanen

Hej

Sist jag hade ägglossning så hade jag så ont i ryggen och ner i benen o kände stickningar ner i benen precis som vid ischias. har aldrig känt så innan. Sedan när blödningen kom så försvann det, men jag kunde knappt gå. Trodde det först var något annan sjukdom men när det sedan försvann så ja trodde jag att det var ägglossningen.

Är det någonannan som känt likadant???

• lyckligtlottad1982

Ömma bröst, är det vanligt vid ägglossning, någon som vet?

• Verra88
    Hej

jag fick positivt ÄL test i lördags. Och jag och sambon sexa.Söndag hade jag också Positivt ÄL test + Värk i vänstra äggstocken. Vi sexa. Igår hade jag också värk ilningar till och från i äggstocken och har även varit så idag alltså inte hela tiden utan till och från... Idag har jag även kännt som lätt illamående smak imunen om jag fått en lätt rap inte så att det låter utan bara lätt... Hur länge brukar man ha värk illningar i äggstockarna vid ÄL jag brukar bara ha 1 dag... brösten har också blivit lite ömma men det brukar inte va så och jag tycker de e lite tidigt.. va tror ni? kan det blivit befruktat ägget?
  • Alexis02

Jag har också tusen frågor gällande detta. 
    Jag har aldrig själv kommit på mig själv när jag har ÄL, dock tror jag att det är då jag blir sugen på en massa saker, det brukar vara i ca 2-3 DAGAR och kommer ca 2 veckor innan mens.  jag skulle dock vilja höra vad andra har för symptom..? 

Jag vill också tipsa om en JÄTTEBRA och rolig APP på telefonen som får en att ha koll på läget, den heter "WomanLog" har liksom en röd blomma med svart bakgrund som symbol.
    Med denna appen kan man ha stenkoll på läget. Där kan man fylla i när man har haft sex, vilket humör man är på, vilka symptom man har, vikt, BIM, ägglossningsdatum, vilken konsistens sekretet är, man kan skriva observationer och sedan ser man sammanfattningen på en kalender, och i kalendern fyller man i när man fått sin mens och när den slutar så räknar denna ut under vilka dagar man kan tänkas ha ägglossning, bra att ha ungefär vilka dagar så man vet... den är SÅ bra! den är rolig att fylla samtidigt som man kan kolla vad som hände för några dagar sedan. jag har den köpta versionen, försöker du bli gravid och vill ha koll på läget så kostar pro-versionen 22 kr. Sedan finns det en uppföljare på samma app som man använder när man blivit gravid.  PROVA!!!! :)
    Maila gärna när ni provat denna app för jag vill veta vad ni tyckte! :)Glad

Svar på tråden Symptom vid ägglossning