• LinaJo83

Alkoholfritt vin!!!

Ja, jag köpte en flaska alkoholfritt vin som jag tänkte ha till helgen. Men på flaskan står det mindre än 0,5 procent alkohol, alltså finns det en lite gnutta alkolhol i det... är det farligt att dricka det??

• Svar på tråden Alkoholfritt vin!!!
  • GullpuckotMe

Ingen fara..

vad jag förstått e det lite alkohol i allt. t.ex filmjölk.

eller har jag fått det om bakfoten?

• Lina 1987

Jag testade ett sånt vin, de var ett rött. Fy och usch va äckligt de var! Slängde hela flaskan. Så har inte så höga förväntningar :D

Jag testade de då jag väntade mitt första barn, så de var ett tag sedan. Kan ju dock finnas goda, men jag kommer inte lägga ner tiden på att leta denna gång :)

• fruganL

När det är så lite alkohol i så dödar magfloran alkoholen och inget kommer ut i blodet. All alkholfri öl, vin, cider har alkohol i sig, kom ihåg att även Kiviks (eller liknande) som man kan köpa på ICA och ger till barn, innehåller ett litet uns alkohol.

• zappo123

Testa Carl Jung om ni inte gjort det det är riktigt gott. Rött är tyvärr bara att glömma...

• Pinglan

Har också provat de röda alkoholfira men de är som sagt ingen höjdare. Har däremot fastnat för en cider, Stowford Press (nr 1989) som finns på bolaget. Den är inte så söt som den man kan köpa på mataffären.

• Fjärilsblomman

Det vita alkoholfria vinet Fre smakar faktiskt som vin{#lang_emotions_smile} Annars håller jag med om att rött alkholfritt inte är nån höjdare

• tulinas

är det så viktigt att dricka vin? Kan du inte avstå ett par månader av ditt liv? Dessutom är vinet skitäckligt!!

• Damien och Adrian
    Lina 1987 skrev 2009-04-30 01:05:15 följande:
    Jag testade ett sånt vin, de var ett rött. Fy och usch va äckligt de var! Slängde hela flaskan. Så har inte så höga förväntningar :D Jag testade de då jag väntade mitt första barn, så de var ett tag sedan. Kan ju dock finnas goda, men jag kommer inte lägga ner tiden på att leta denna gång :)
    jag ahr testat flera olika och en del smakar saft, andra är rikrtigt hyfsade! Be om hjälp av personalen så får du de som smakar vin.
    stolt mamma till Damien (070913) och en bebbe på G (BF 5 nov)
  • Fjärilsblomman

nej det är inte jätteviktigt att dricka vin! Men vid festligare tillfällen och en god köttbit kan det faktiskt vara gott! Och om det finns alkoholfria alternativ, varför inte????

Svar på tråden Alkoholfritt vin!!!