• LinaJo83

Alkoholfritt vin!!!

Ja, jag köpte en flaska alkoholfritt vin som jag tänkte ha till helgen. Men på flaskan står det mindre än 0,5 procent alkohol, alltså finns det en lite gnutta alkolhol i det... är det farligt att dricka det??

• Svar på tråden Alkoholfritt vin!!!
  • Rebelle
    MariaOMarkus skrev 2009-04-30 12:33:25 följande:
    Nån som testat denna dryck: www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruN...
    Japp, testade den till nyår. Princip alla som smakade tyckte först att den var god men sen kom den bittra eftersmaken som ingen av dem gillade... Det var bara jag som drack ur sin flaska. Tror dock att den passar bättre när det är varmt väder än mitt i kalla vintern. Känndes som en sommardryck, så jag tycker att du skall prova!
    ♥Vår lilla Mini-ME har beräknad ankomst 28 april 2009♥
  • MariaOMarkus

Då ska jag testa den drycken =) tack för era svar

Våran Lilla baby boo - BF 29 april
  • Honey Boo
    MariaOMarkus skrev 2009-04-30 14:49:23 följande:
    Då ska jag testa den drycken =) tack för era svar
    Berätta vad du tyckte!
  • lillgrodanmaj

Det vita alkoholfria Fre chardonnay är riktigt hyfsat faktiskt.
    Loxton rött är helt ok också men klart att det inte smakar som ett "vanligt" rödvin.
    Undvik däremot Inglenook st regis som jag i alla fall inte gillade.

Något annat som kan vara nog så gott är Kiviks extra torra herrgårdscider. Den är ibland lite svår att få tag på men finns att köpa på musteriet i Kivik.

• Izo

Finns ett alkholfritt mousserande som jag tycker är supergott, Chapel Hill. Kan verkligen rekommendera det till den som gillar mousserande! =)

• Pokergirl
    Izo skrev 2009-04-30 15:12:42 följande:
    Finns ett alkholfritt mousserande som jag tycker är supergott, Chapel Hill. Kan verkligen rekommendera det till den som gillar mousserande! =)
    Håller med! Riktigt gott!
  • Eme800

CArl Ljungs mousserade är helt ok, röda viner har varit en besvikelse, vita likaså. Ölen är därmot ok, både Vetök och Carlsberg har jag testat.

• MariaOMarkus
    Honey Boo skrev 2009-04-30 14:57:56 följande:
    Berätta vad du tyckte!
    absolut det ska jag göra
    Våran Lilla baby boo - BF 29 april
Svar på tråden Alkoholfritt vin!!!