Alkoholfritt vin!!!
Ja, jag köpte en flaska alkoholfritt vin som jag tänkte ha till helgen. Men på flaskan står det mindre än 0,5 procent alkohol, alltså finns det en lite gnutta alkolhol i det... är det farligt att dricka det??
Ja, jag köpte en flaska alkoholfritt vin som jag tänkte ha till helgen. Men på flaskan står det mindre än 0,5 procent alkohol, alltså finns det en lite gnutta alkolhol i det... är det farligt att dricka det??
Min bm avrådde mig t o m från cider från affären just för att det var lite alkohol i så jag hade nog skippat alkoholfritt vin också. Inte för att jag tror det är nån fara men ändå.
Något som väcker debatt i Sverige är just att dricka alkohol under graviditeten. Då skulle ni ha hört min kollega som bodde i Geneve när hon var gravid. Där blev hon rekommenderad att ta ett glas rött vin när hennes blodtryck steg - vad säger ni om det?!
Själv dricker jag inte alkohol när jag är gravid, men då räknar jag inte 0,5 % drycker till att vara alkoholdrycker. Som många skriver, det finns ju en uns alkohol i otroligt mycket vi äter och dricker och inte är det någon fara. Däremot var jag med om en mindre rolig episod förra gången jag var gravid. Jag och ett stort gäng var på restaurang och jag var så trött på att alltid dricka vatten eller cola till maten på restaurang. Det är ju typ det enda som brukar finnas som alkoholfria alternativa - så jag bestämde mig för att beställa ett glas rött alkoholfritt vin. Men det skulle jag inte gjort, för det första smakade illa, men för det andra - "hela" restaurangen tittade på mig för att där satt jag höggravida kvinna och drack vin. Inte såg de skillnad på om det var alkohol eller inte i glaset. Jag har aldrig känt mig så uttittad, så vinet fick så kvar, i stort sett helt orört. Så aldrig mer ett alkoholfritt rött vin på restaurang som gravid - snacka om att skapa debatt.
Men visst längtar jag nu när värmen och sommaren kommer efter ett kallt glas vitt vin, eller rosé. Det är liksom inte samma sak att behöva dricka den söta cidern.
Hej igen!
Fick en flaska rosé av min mamma, tycker ni om vitt halvtorrt till torrt vin vanligen så lovar jag att ni gillar denna!
Finna att köpa på systembolaget den alkoholfria hyllan.
Lancers free. från Portugal, har tyvärr inte varu nr.
Inte sött som många andra alkoholfria vita och inte vinbärssaftigt som de röda.
Hoppas detta tips passar någon! =)
testade nyligen ett alkoholfritt mouserande vitt vin som hette Billa Bong på systemet.
Det blev liksom lite fest över den smaken och det bubblet. Testa och se om ni gillar den
tjing
Alla tips här är superbra! Jag (gravid) och en kompis (också gravid) planerar ett möhippa för en anna kompis (också gravid) och då är det ju kul att kunna bjuda på något annat än vatten eller läsk.
Det blir ju lite festligare tycker jag också!
Halloj!
tycker att det vita alkofria bubblet ex chapell funkar utmärkt. Ännu bättre om man blandar en "dagens"en spritzer, en drink el bål. carlsbergs öl till sill, potatis är ett fullt dugligt alternativ tycker jag!
Jag tänker inte sticka under stol med att jag längtar efter ett glas rosè, en gin&tonic på verandan....det är en kort period, jag har inte svårt att låta bli, men tusan att jag blir sugen