• LinaJo83

Alkoholfritt vin!!!

Ja, jag köpte en flaska alkoholfritt vin som jag tänkte ha till helgen. Men på flaskan står det mindre än 0,5 procent alkohol, alltså finns det en lite gnutta alkolhol i det... är det farligt att dricka det??

• Svar på tråden Alkoholfritt vin!!!
  • superpuma80

Carlsberg alkoholfri öl tycker jag är god!

• Manchester
    Izo skrev 2009-04-30 15:12:42 följande:
    Finns ett alkholfritt mousserande som jag tycker är supergott, Chapel Hill. Kan verkligen rekommendera det till den som gillar mousserande! =)
    Den blev min räddning på alla fester när jag var gravid. Den smakar såpass bra att jag faktiskt sällan saknade alternativen med alkohol.
  • Dinturiel

Håller med om sutter home fre's chardonnay, det är en av mina favoriter till och med när jag inte vara gravid

• BlommyNess12

Jag drack något slags alkoholfritt jordgubbsvin, smakade sött och skummande

• Issa79
    superpuma80 skrev 2009-05-02 20:01:11 följande:
    Carlsberg alkoholfri öl tycker jag är god!
    Den gillar jag med. Extra plus är att man kan köpa den i vanlig affär. Tycker det är gott med en öl när man grillar o då kan man plocka på sig en flaska när man köper köttet.
  • Kraa

Min lyxdryck, i min smak det närmaste riktigt rödvin man kan komma utan alkohol, är Grythyttegubbens Blåbärsdryck. Den består av 100 procent blåbär, men har kvar taninerna och är inte alls sötad - toppen till en köttbit när man inte har lust att dricka vatten eller något sliskigt. Den är ganska dyr dock, brukar kosta mellan 55 och 66 kronor för 33 cl. Finns i välsorterade livsmedelsbutiker, t.ex. vissa Ica-butiker.
    Det är mitt hetaste tips, även om det är lite dyrt så tycker jag att jag kan vara värd det när vi festar till!

• CiaÅ

Hej alla!
    Har fått dille på sanbitter. (den MariaOMarkus skrev om)
    Sedan håller jag med Er om Carlsbergs alkoholfria öl, underbart gott med en eller två när man grillat och sitter ute i den underbara värmen som börjar komma nu!
    Det finns en hel del bra alkoholfritt på bolaget för den som är gravid eller inte vill dricka alkohol. (och ja, som jag läste ovan, den räknas som alkoholfri då det är 0,5% eller mindre).
    Sedan är det ju upp till var och en. =D
    Ha en underbar dag/sommar alla gravida och även alla andra med förstoss!

• Syster Luring

Vad befriande att läsa denna tråd. {#lang_emotions_smile} Startade en egen under temat Lättöl, okej under graviditeten? Blev totalt sågad av ett par tjejer. Fattar de inte att det inte är alkoholen man ärute efter utan smaken och njutningen man kan uppleva av t ex en god kall öl en grillkväll.

Tack för alla tips.

August -95 & Lillebror -09 ♥
Svar på tråden Alkoholfritt vin!!!