• Fidelis ad urnam

Våttorka golv

Min mamma har alltid sagt att om man våttorkar golvet en gång så drar man bara runt samma skit, därför våttorkar jag alltid golven två gånger. Vilken inverkar en moders ord kan ha {#lang_emotions_sunny}

Hur gör du?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våttorka golv
  • Twiist3d

Det beror på HUR du drar runt moppen
    Slänger du bara moppen hur som helst så är det ju klart att skiten är kvar.
    Jag dammsuger däremot två gånger innan jag moppar

• Sencha

I den mån jag gör det så gör jag det en gång. Normalt sett med skurtrasa.

0401 & 0807
  • Tecken

En gång. Det bruka räcka, eftersom jag dammsuger noggrant innan.

• Fidelis ad urnam
    Twiist3d skrev 2009-04-30 13:04:42 följande:
    Det beror på HUR du drar runt moppen Slänger du bara moppen hur som helst så är det ju klart att skiten är kvar. Jag dammsuger däremot två gånger innan jag moppar
    Enligt MAMMA så är ju vattnet du kramar doppar moppen i skitigt.
    Därav man drar runt samma skit.

Ingen aning om det stämmer, men det har fastnat i mitt huvud

Spelar ingen roll om det är dammsuget innan, jag byter alltid vatten efter första torkningen och torkar igen
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Mandi74

Först dammsuger jag, sen torkar jag, sen dammsuger jag igen.. så jag torkar bara en gång. Däremot så händer det att jag byter vatten mellan varje rum..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Twiist3d

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-30 13:11:50 följande:

Enligt MAMMA så är ju vattnet du kramar doppar moppen i skitigt. Därav man drar runt samma skit. Ingen aning om det stämmer, men det har fastnat i mitt huvud Spelar ingen roll om det är dammsuget innan, jag byter alltid vatten efter första torkningen och torkar igen
    jo ifs.. Hehe.
    Står å glor ner i hinken ibland.. Usch va skitigt vattnet är efter bara några drag! Brukar faktiskt byta vattnet om det är för svart!
  • Mornie Alantie

1 gång. Jag resonerar att om vattnett blir skitigt, så har det ju bevisligen försvunnit smuts från golvet

Jag dammsuger däremot alltid innan våttorkningen, och ofta igen efter. Moppen har en tendens att rota fram dammtussar som dammsugaren missat första gången.

• ballerinamuffins

Det heter inte våttorka. är det vått kan det inte vara torrt!!!!!!!!

Det heter tvätta golvet, alltså man tvättar med vatten. och det är inte torrt.....

ursäkta ja la mig i:)

• lövet2

1 gång. Herregud, vi har ju 7 rum och kök!

But - he kept his integrity!
Svar på tråden Våttorka golv