• Pimpel

    Vi har fått BB!

    Vår väntan är slut. Äntligen har vi fått det fantastiska telefonsamtalet där vi fick veta att vi blivit föräldrar till en liten fyra veckors tjej från Taiwan!

    Vi är så lyckliga!

  • Svar på tråden Vi har fått BB!
  • brawny

    Stort grattis till er! Och vilken liten tös som kommer till er och förgyller livet...

  • Bellbox
    Pimpel skrev 2009-05-01 19:09:22 följande:
    Hej o tackar för alla gratulationer! Vi fick bilder skickade ca 10 minuter efter samtalet! Helt fantastiskt att få se den lilla tjej som ska bli vår! Hon är så superdundersöt ♥.. Å namn.. ja det har vi funderat på länge men inte bestämt.. jag tycker det känns viktigt med ett namn då väntan på resan kan bli lång. Hon blir ju en del av vår lilla värld här hemma så nu blir det blir gärna lillstintan å lillan när vi pratar om henne. Men oj vad svårt det är med namn. Det skulle vara roligt med lite namnförslagfrån er! Gärna ett ganska kort namn med ett "t"någonstans i mitten men även andra förslag tages tacksamt emot! Kram Whilla
    hmmmm... t imitten svårt ju!
    Esther
    Ethel
    Stina/Kristina/Christina
    Thea

    Annars gillar jag : Kira, Matilda, Ella, Alicia, Selma, Wilma, Isa,
    Finns ju så himla många namn!
    Vi valde ett kort namn själva eftersom vi som föräldrar har korta namn {#lang_emotions_dreamer}
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Miss TN

    GRATTIS såååå underbart för er.

    Jag har en ganska kul namnlek som jag hittade i en tidning, som man kan fördriva tiden med. Gjorde om den lite:

    Börja med att skriv 10namn var (5 tjej &5 killnamn) utan att visa varandra. Detta kan man ta några dagar på sig att göra för att riktigt fundera.
    Sen byter ni lapp med varandra och stryker 5 namn på den andres lapp (2+3).
    Då återstår sen 10namn tillsammans som ni har och kan smaka på ett tag...

    Vi fick 4 namn som vi båda hade skrivit så tillsammans fick vi 6 namn. KUL!

  • Pimpel
    Bellbox skrev 2009-05-01 19:32:04 följande:
    hmmmm... t imitten svårt ju! Esther Ethel Stina/Kristina/Christina Thea Annars gillar jag : Kira, Matilda, Ella, Alicia, Selma, Wilma, Isa, Finns ju så himla många namn! Vi valde ett kort namn själva eftersom vi som föräldrar har korta namn
    Tihi.. ett av de där namnen har vi som favorit . Ska berätta sen vad det blir! Tack så mycket för dina förslag! Vi tänker så det knakar!
  • Pimpel

    Miss TN skrev 2009-05-01 19:38:04 följande:


    GRATTIS såååå underbart för er. Jag har en ganska kul namnlek som jag hittade i en tidning, som man kan fördriva tiden med. Gjorde om den lite: Börja med att skriv 10namn var (5 tjej &5 killnamn) utan att visa varandra. Detta kan man ta några dagar på sig att göra för att riktigt fundera. Sen byter ni lapp med varandra och stryker 5 namn på den andres lapp (2+3). Då återstår sen 10namn tillsammans som ni har och kan smaka på ett tag... Vi fick 4 namn som vi båda hade skrivit så tillsammans fick vi 6 namn. KUL!
    MEN vilken kul idé! Det måste vi prova! Tackar
Svar på tråden Vi har fått BB!