• Anonym

Erfarenheter av nakenbad

Vad har ni för erfarenheter av nakenbad? Är det inte pinsamt att gå omkring naken bland andra? Tänk om man träffar någon man känner.

Jag hade tyckt det varit skönt att bada och ligga och sola naken, men jag tycker att det skulle vara så pinsamt om man stöter på någon man känner.

Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Erfarenheter av nakenbad
  • HasseA
    Hmmm01 skrev 2013-08-15 10:40:44 följande:
    Det enda som är pinsamt är att det fortfarande finns folk som svarar på inlägg som ditt.
    ...och att folk som inte alls verkar gilla nakenbad går in i tråden och läser.
  • dje

Denna sommar har varit perfekt att sola och bada naken. Mar har haft chansen att bli brun om hela kroppen. Men varför är det så hög snittålder på besökande på nakenbaden? Var finns dom mellan 15-25År. Har varit på Värsnäs nakenbad i Kalmar. Någon enstaka ungdom har det varit. Mitt främsta argument är friheten att kunna spontanbada utan tänka på att behöver badkläder. Borde kanske vara tillåtet på alla badplatser eller!!! Ett annat argument är av hygieniska skäll, att slippa ha våta kläder på sig.

• Larsgubben
    dje skrev 2013-08-19 21:31:09 följande:
    Denna sommar har varit perfekt att sola och bada naken. Mar har haft chansen att bli brun om hela kroppen. Men varför är det så hög snittålder på besökande på nakenbaden? Var finns dom mellan 15-25År. Har varit på Värsnäs nakenbad i Kalmar. Någon enstaka ungdom har det varit. Mitt främsta argument är friheten att kunna spontanbada utan tänka på att behöver badkläder. Borde kanske vara tillåtet på alla badplatser eller!!! Ett annat argument är av hygieniska skäll, att slippa ha våta kläder på sig.

Underbart att slippa blöta badkläder, men naturism är kanske något som mognar fram med ålder, när man slutar bry sig om någon ser en naken.
  • Anonym (Naturist, javisst!!)

Jag är 24 år och min man 29 år och vi har en son på snart 3 år och vi är nakenbadare:) vi brukar bada 1 gång i veckan på Naturist bad och minst 3 ggr om året åker vi till en Naturist camping plats runt om i Europa! Vi skäms inte alls och har aldrig träffat nån vi känner.(skulle inte bry mig då heller, vem skulle det var mest pinsamt för den man kände eller oss)

Jag har enbart bra erfarenheter från det och tycker folk är mindre dömande!

• Larsgubben
    Anonym (Naturist, javisst!!) skrev 2013-08-19 23:27:44 följande:
    Jag är 24 år och min man 29 år och vi har en son på snart 3 år och vi är nakenbadare:) vi brukar bada 1 gång i veckan på Naturist bad och minst 3 ggr om året åker vi till en Naturist camping plats runt om i Europa! Vi skäms inte alls och har aldrig träffat nån vi känner.(skulle inte bry mig då heller, vem skulle det var mest pinsamt för den man kände eller oss)
    Jag har enbart bra erfarenheter från det och tycker folk är mindre dömande!
  • konstmodell
    paret skrev 2013-05-15 21:01:26 följande:
    Hur hittar vi tll Lomma nakenbad?
    Hur är stranden där?
    Stranden är långgrund och ligger mellan "vanliga" stranden och den vid Habo Ljungs camping där kitesurfarna håller till.
    Naturligt trådlös - konstmodell.se
  • OlleSQ
    dje skrev 2013-08-19 21:31:09 följande:
    Vet inte varför du vill ha dom där, det är ju en av de mer underbara sakerna med nakenbad, man slipper alla skräniga ungdomar :D
  • paret
    konstmodell skrev 2013-08-20 06:51:41 följande:
    Stranden är långgrund och ligger mellan "vanliga" stranden och den vid Habo Ljungs camping där kitesurfarna håller till.
    Är där skyltat Habo Ljungs camping?
  • Larsgubben
    konstmodell skrev 2013-08-20 06:51:41 följande:

Låter härligt
  • konstmodell
    paret skrev 2013-08-21 17:02:06 följande:
    Är där skyltat Habo Ljungs camping?

Jag vet inte hur det är skyltat men det är ganska lätt att googla sig fram till en beskrivning elle ratt ta upp en karta och förstå vad jag menar.
    Naturligt trådlös
Svar på tråden Erfarenheter av nakenbad