• Cia Pia

Sparkar o sprattel

Idag ahr jag känt nåt så himla konstigt sprattel ner mot "muffen" (ursäkta) som om den är där nere o skakar på benen eller så.. Känns som muskelryckningar mest..

I vanliga fall brukar den sparka på vänster sida o sprattla likadant, men det som ajg känt idag känns lite konstigt, precis som om den skulle vara på väg ut Självklart är det ju inte så, men hur känns era sparkar/sprattel o var ?

• Svar på tråden Sparkar o sprattel
  • nyponsoppa

Jag brukar också känna en del rörelser så långt ner. När jag var på UL i fredags så sa läkaren att bebben låg med huvudet långt ner o att det kan vara det som känns, den har ju händerna uppe i ansiktet ganska mycket (suger på tummen o så). Inget att vara orolig för med andra ord =)

• wellah

det brukar kittlas i pissblåsan på mig och typ ända ut i underlivet.... som pulseringar då bebbe sprattlar....

• Mathildas mamma

Har inte känt av bebis nr 2 än men Mathilda brukade hoppa och studsa på min urinblåsa, jättekul Detta var runt v. 20, innan jag började känna ordentliga sparkar.

• Jonna74

Hej!
    Jag tycker också det påminner om muskelryckningar ibland, och nån gång har det hänt att det kittlat till rejält.
    Tycker också det känns skumt...och skulle gärna vilja kunna titta in vad bebis håller på med...*skratt*

Kram Jonna

• Cia Pia

skönt att det är fler som har sådana känningar så långt ner.. Då ligger nog klumpen med huvet neråt o fötterna till vänster, iaf. idag.. Sen vet man ju inte hur mycket dom flyttar runt på sig där inne ?

• nyponsoppa

Kan ju vara att dne lille har hicka också om h*n ligger med huvudet neråt, då känns det som muskelryckningar :)

• Cia Pia

nypon: jaså gör det ?? Ha det kanske är det då ? För det var ju imorse efter frukosten.. Häftigt !

• Sealander

Har kännt likadant, nästan varje dag. Skulle ju velat ha en UL-maskin påkopplad på magen hela tiden så att jag såg vad bebben gjorde Alltid lika roligt och spännande när man känner hur bebben sparkar och sprattlar.

• Cia Pia

Vem skulle inte vilja det Åh vad roligt det vore o se med deras ögon!

Svar på tråden Sparkar o sprattel