• Cia Pia

Sparkar o sprattel

Idag ahr jag känt nåt så himla konstigt sprattel ner mot "muffen" (ursäkta) som om den är där nere o skakar på benen eller så.. Känns som muskelryckningar mest..

I vanliga fall brukar den sparka på vänster sida o sprattla likadant, men det som ajg känt idag känns lite konstigt, precis som om den skulle vara på väg ut Självklart är det ju inte så, men hur känns era sparkar/sprattel o var ?

• Svar på tråden Sparkar o sprattel
  • Anna39

Jag känner också min bebis långt ner - det bubblar & rycker, mest till höger om "muffen".
    Undrade först om det verkligen kunde vara bebis så långt ner men det kan det tydligen.

Mest sparkar & buffar bebisen i höjd med naveln - även fastän livmodertoppen går ca 2 cm ovanför.

Anna , v 22

• Cia Pia

Dom är roliga dom här liven.. Imorse så hade bebis knölat upp sig som en stor boll precis under naveln trots att inte livmodern går upp där ännu, så fråga mig inte hur den kommit dit ?? Men magen bara stod rätt upp, jättekomiskt.. Sen när jag varit uppe så hade den sjunkit ner igen..

• LilleKylle

Jag har också känt så ibland. Det känns verkligen som den sprattlar längst ner, nästan så den tittar ut. Men det är väl bara som det känns. Får vi hoppas hihi

• Cia Pia

Vad lugna dom kan vara ibland ? Trodde att när dom väl börjat sparka så fortsättter dom för fullt, men igår kväll var den jättelugn mot innan... Nu börjar den vakna igen o sparka lite smått..

• Suimi

Du beskriver det precis som jag känner! Jag tycker nästan att det är obehagligt när den sprakar "inåt" eller nedåt.
    Skönt att veta att fler känner likadant.
    (Suimi v21)

• Kattflickan

Men det med att det känns som att bebisen knölar ihop sig till en boll och lägger sig högt upp är väl egentligen inte så? Är inte det i stället livmodern som drar ihop sig (sammandragningar)?
    Jag brukar få så när jag går promenader, när jag anstränger mig och ibland även när jag ligger stilla och bebisarna sparkar mycket i magen.
    Jag trodde också först att det var bebisarna (väntar tvillingar) men det blir allt oftare så där och nu har det till och med börjat göra lite ont vissa gånger.

• Cia Pia

kattflickan: men kan den verkligen komma så långt upp när den inte är där uppe nu ? Blev så konfunderad när jag såg bollen på magen o det var på morgonen när jag sovit..

• kiloflip

Cia Pia:
    Jag får oxå som en hård boll på magen. Ofta märker jag det just på morgonen och oftast på höger sida, så magen ser inte riktigt klok ut.
    Jag känner inget obehag eller nåt, tror nog det är sammandragningar.

• Cia Pia

Dom här "ilningarna" man kan känna i magen i långa perioder ibland, vad kan set vara ?

Imorse tyckte jag jag kände livmodern, nån cm. nedanför naveln, men var då kissnödig o magen var där uppe under naveln igen. Kan det har varit för urinblåsan tryckte upp den eller var det sammandragningar ?

Svar på tråden Sparkar o sprattel